Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 16:10
  #1321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Får bli att ge detta spelet en till chans efter att ha lirat mycket för längesen nu i samband med vad som verkar vara en massa bra ändringar och tillägg, 20 gratis gubbar skadar inte heller.

Har dom lagt in ingame voice ännu?

Har spelat ett par games nu, oerhörd förbättring med nya maps (vissa av dom), nya heroes, skins, lootboxes osv, förvånad över att det har blivit så roligt som det blivit!

Någon som har koll på om man på något sätt levlade under tiden man inte spelade?
Jag körde mitt sista game för typ ett och ett halvt år sedan och minns då att jag var runt level 30, när jag loggade in denna gången så hade jag dragits upp till 95?
Citera
2017-05-05, 20:54
  #1322
Medlem
Loxuss avatar
Tips på hur man "tar sig in" i detta spelet? Verkar skoj, men är totalt noob på såna här spel och känner bara att jag kommer göra bort mig...
Citera
2017-05-06, 06:42
  #1323
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
....Någon som har koll på om man på något sätt levlade under tiden man inte spelade?
Jag körde mitt sista game för typ ett och ett halvt år sedan och minns då att jag var runt level 30, när jag loggade in denna gången så hade jag dragits upp till 95?


Din level baseras nu av summan av dina "gubbars" level.

http://eu.battle.net/heroes/en/heroes20/progression/
Citera
2017-05-06, 16:37
  #1324
Medlem
Overminds avatar
Fantastiskt och bästa moba spelet. Kommer från en med tusentals timmar i Dota 2. Men är irriterad på avsaknaden av fler Diablo villains.... Hoppas på ett flertal kommer i år!
Citera
2017-05-06, 17:53
  #1325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tips på hur man "tar sig in" i detta spelet? Verkar skoj, men är totalt noob på såna här spel och känner bara att jag kommer göra bort mig...

Kika på Grubby Hots på youtube eller på twitch streams är mitt tips

HGC börjar om några minuter på twitch (Heroes global championship), det är "högsta ligan" i diverse region med de bästa lagen som möter varandra, fast det kanske inte är så nybörjarvänligt iofs, men eu-kommentatorerna är riktigt duktiga på att förklara händelser osv iallafall!
Citera
2017-05-07, 17:46
  #1326
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tips på hur man "tar sig in" i detta spelet? Verkar skoj, men är totalt noob på såna här spel och känner bara att jag kommer göra bort mig...

Tänkte samma när jag för två? årsen såg trailern för detta spel. Shit detta vill jag spela men aldrig spelat något moba innan. Grunderna lär man sig i spelet innan man slängs in mot andra spelare. När du vet hur kartorna fungerar kan du börja titta runt på kända streamers, grubby som någon sa, eller nubkeks tycker jag är bra på att förklara hjätarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Fantastiskt och bästa moba spelet. Kommer från en med tusentals timmar i Dota 2. Men är irriterad på avsaknaden av fler Diablo villains.... Hoppas på ett flertal kommer i år!


Jo bara spelat detta men älskar det när man lirar med 2 andra helst och att det är jämna spel. Sen så saknar jag bossarna från diablo 2 som hjätar!
Citera
2017-05-16, 16:47
  #1327
Medlem
AslakVikingssons avatar
Är det bara jag eller har flera "maps" försvunnit sedan 2.0 ? Har inte dödskoll då jag inte spelat på länge men manga verkar borta?
Citera
2017-05-16, 17:07
  #1328
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Är det bara jag eller har flera "maps" försvunnit sedan 2.0 ? Har inte dödskoll då jag inte spelat på länge men manga verkar borta?
Heroes of the Storm har olika kartor i rotation som växlar månadsvis. Tror det är cirka sex kartor i rotation åt gången. Detta för att underlätta för nykomlingar. (Fråga mig inte varför det inte bara gäller upp till en viss level. De flesta spelare tycker att det här med rotationer är onödigt)
Citera
2017-05-16, 17:39
  #1329
Medlem
AslakVikingssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Heroes of the Storm har olika kartor i rotation som växlar månadsvis. Tror det är cirka sex kartor i rotation åt gången. Detta för att underlätta för nykomlingar. (Fråga mig inte varför det inte bara gäller upp till en viss level. De flesta spelare tycker att det här med rotationer är onödigt)

Aha okej då förstår jag. Tack för svaret. Trist att dom låser det så kan jag tycka. Borde vara som du säger att det går rotera på alla när man når högre level och inte är nybörjare längre.
Citera
2017-05-16, 18:36
  #1330
Avstängd
Halloween2s avatar
Dagens match making, Vårat team . BW, Etc, Chromie, Samuro och Abu.

Deras lag, Reghar, Sonya, Lucio, Aratnis, Tracer. Alla var i party förutom Reghar. Och så vart det på den nya kartan. Underbart.

Någon som har tips på roliga undangömda specs till olika heroes? Behöver inte vara bra, vill bara ha kul i QM dessa dagar... Vilket är svårt
Citera
2017-05-17, 11:57
  #1331
Medlem
Vad tycker ni om D.va då? Helt värdelös tycker jag.
Citera
2017-05-18, 14:36
  #1332
Medlem
Igor89s avatar
Såå, har precis mött 2 st 5-manna partyn när jag kört solo... Känns sisådär orättvist eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback