Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 23:11
  #1
Medlem
Har en tjejpolare som i början på året flyttade till Berlin för studier i ett halvår. Festglad och väldigt spontan som hon är så körde hon på lite för hårt och alldeles för ofta, och efter en rad panikångestattacker befinner hon sig nu i Sverige igen, enligt läkarna visar hon symtom på utbrändhet.
Orsaken till detta är alltså för mycket festande med för mycket droger och för lite sömn, när hon kommer tillbaka till Berlin för att avsluta studierna så vill hon göra en tatuering som påminner henne om det som hände och som i framtiden får henne att börja tänka en gång extra innan agerande.

Vi satt och pratade över telefon om vilken typ av tatuering som skulle kunna symbolisera detta och efter ett tag skämtar jag om att vi borde fråga flashback om det, vilket vi sen ansåg vara en rätt rolig idé. Inga direkt uppenbart drogrelaterade som exempelvis bilder på piller etc, men samtidigt kanske inte heller så klyschiga som en balansbräda för "att hitta balans i livet"... Ja ni fattar, har ni något så dela med er
Citera
2017-05-16, 23:17
  #2
Medlem
Leviathan99s avatar
Spontant skulle jag föreslå ett sånt här motiv som en symbol för hennes vilda festande under halvåret i Berlin.
https://thumbs.dreamstime.com/x/swee...l-23903434.jpg
Citera
2017-05-17, 00:18
  #3
Medlem
Stormakts avatar
En xanorstav, då kan hon alltid bli påmind att alprzolam finns när herr ågren knackar på och vill bjuda på en avtändning
Citera
2017-05-17, 07:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
En xanorstav, då kan hon alltid bli påmind att alprzolam finns när herr ågren knackar på och vill bjuda på en avtändning

Eller​ kanske flera xanorstavar som bildar ett svastika
Citera
2017-05-17, 08:12
  #5
Medlem
dobbelinas avatar
Finns ju bara 1 tatuering som gäller.
Det är en lastbilsfront på bröst och mage.
Gärna en Volvo med eldsflammor, el typ såhär:
http://nextluxury.com/wp-content/upl...st-tattoos.jpg

Varje gång man ser den, får man ångest, och undrar vad fan man gjorde på den där
tatuerar salongen dyngrak i Thailand
Citera
2017-05-17, 11:03
  #6
Medlem
Jag tycker att hon ska ta något fint, som hon blir glad av. Som ung tror man att man aldrig
blir äldre, och gör tatueringar därefter. Sedan sitter man där, gammal och skrynklig, med
tatueringar som man skäms för, och gör allt för att dölja. Många frågar vad tatueringarna
betyder, vad som ligger bakom. Och att då behöva berätta om något, som man som äldre
skäms för, kan bli ganska tjatigt. Så något snyggt, som hon är stolt över, skulle bli fint!
Citera
2017-05-19, 12:31
  #7
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Eller​ kanske flera xanorstavar som bildar ett svastika


Bästa tipset.
Citera
2017-05-19, 16:10
  #8
Medlem
NattNatts avatar
Inte för att vara en glädjedödare eller något, men kanske skulle det vara vettigt att låta det där tillfälliga snedsteget bli just....tillfälligt.

Hon kan påminnas om att hålla sig i skinnet(!) genom att titta på sin vackra ofördärvade hud och glädjas över att hon i alla fall inte var dum nog att låta fadäsen resultera i bestående men.


Annars kan hon tatuera in en älg (Tyskar älskar dem) som uppklädd för oktoberfest dansar naken på ett stort bord av Ek, medan det regnar tårar från ett tjockt molntäcke långt där över. Genom en spricka i molnen letar sig sen några enstaka solstrimmor ner och landar på en vit liten blomma som är på väg att slå ut i full prakt.


Edit:
När jag nu än en gång ögnar igenom ditt inlägg så måste jag säga att jag reagerar med ett leende på den här raden;

"tillbaka till Berlin för att avsluta studierna så vill hon göra en tatuering som påminner henne om det som hände och som i framtiden får henne att börja tänka en gång extra innan agerande. "

Jag hoppas att jag inte är för sent ute och skadan redan är skedd, men snälla, få henne att tänka en gång extra, innan hon försöker påminna sig om att tänka en gång extra genom att göra precis det hon försöker skydda sig emot. Låt den bestående läxan bli minnet av den här tråden istället.

Annars blir säkert älgen fin.
__________________
Senast redigerad av NattNatt 2017-05-19 kl. 16:18.
Citera
2017-05-20, 02:57
  #9
Medlem
MissAtomicBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag tycker att hon ska ta något fint, som hon blir glad av. Som ung tror man att man aldrig
blir äldre, och gör tatueringar därefter. Sedan sitter man där, gammal och skrynklig, med
tatueringar som man skäms för, och gör allt för att dölja. Många frågar vad tatueringarna
betyder, vad som ligger bakom. Och att då behöva berätta om något, som man som äldre
skäms för, kan bli ganska tjatigt. Så något snyggt, som hon är stolt över, skulle bli fint!

^Håller med.
Jag tycker att din väninna ska skaffa ett fint och feminint tatueringsmotiv av en blomma, som t.ex. en vattenlilja. Visst, det må se ut som en fin bild för någon annan, men hon kommer ju själv veta vad den symboliserar =)
Citera
2017-05-20, 18:43
  #10
Medlem
Kanske tatuera in "Gå till AA". Eller bara hålla sig i skinnet hädanefter.



//Siegestor
Citera
2017-05-20, 18:50
  #11
Medlem
gato12s avatar
En tribal i svanken.


För att visa på hennes livsbejakande sida
Citera
2017-05-26, 21:55
  #12
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioapparat
Har en tjejpolare som i början på året flyttade till Berlin för studier i ett halvår. Festglad och väldigt spontan som hon är så körde hon på lite för hårt och alldeles för ofta, och efter en rad panikångestattacker befinner hon sig nu i Sverige igen, enligt läkarna visar hon symtom på utbrändhet.
Orsaken till detta är alltså för mycket festande med för mycket droger och för lite sömn, när hon kommer tillbaka till Berlin för att avsluta studierna så vill hon göra en tatuering som påminner henne om det som hände och som i framtiden får henne att börja tänka en gång extra innan agerande.

Vi satt och pratade över telefon om vilken typ av tatuering som skulle kunna symbolisera detta och efter ett tag skämtar jag om att vi borde fråga flashback om det, vilket vi sen ansåg vara en rätt rolig idé. Inga direkt uppenbart drogrelaterade som exempelvis bilder på piller etc, men samtidigt kanske inte heller så klyschiga som en balansbräda för "att hitta balans i livet"... Ja ni fattar, har ni något så dela med er

Det bästa rådet du kan ge är att hon ska ge fan i att tatuera sig. Hon kommer definitivt inte att må bättre av det. Snarare ännu sämre och inte minst när hon blir äldre och tatueringen inte ser speciellt snygg ut i ett rynkigt skinn.

Lägg pengarna på något vettigt istället!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback