2017-05-15, 20:40
Medlem
Oj oj oj. Några i mitt twitterflöde bad att @sweden skulle blocka dem också för de ville inte vara sämre än de som redan blivit blockade. Såg det som kvalitetsstämpel. Kul att följa @sweden diskussionen på twitter. Ja jösses amalia dessa PK-fjortisar som får för mycket utrymme och kapar en svensk myndighet. Vad säger kulturministern?
Citera
2017-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Intressant.

Myndigheten anlitade "olika experter" för att ta fram logaritmen. Tror du även en redovisning av vilka dessa är ingår i vad man kan begära ut?
(Algoritmen, för att rätta dig; alltså det lilla datorprogram som genererat listan)

Om jag citerar ur minnet så finns det en skillnad mellan det som framställts på myndigheten och till exempel en inköpt programvara.

Förhoppningsvis kan man få reda på om det är Expo som har gjort algoritmen eller deltagit i arbetet, men det är alltså inte säkert. Men helt klart värt att pröva för den som är intresserad.
Citera
2017-05-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Genom en snabb googling på Vian Tahir hittade jag detta roliga verktyg som jag misstänker använts för att sammanställa listan. -

http://www.mynewsdesk.com/se/mynewsdesk/blog_posts/bevaka-med-explore-13135

I kort funkar det alltså så att du lägger till vissa ord eller meningar i programmet som sedan hittar alla konton på twitter som använt sig av utvalda ord någon gång. T.ex om du lägger till ordet "slaskpressen" kommer alla inlägg där det ordet använts att dyka upp på din skärm. Sedan är det egentligen bara fritt fram att blockera alla dessa användare som man misstänker kan komma till att näthata utifrån deras sätt att uttrycka sig på, om jag förstått det hela rätt dvs.
Om det är så att man använt detta program där man bara matar in ord så vill jag med säkerhet minnas att man kan få reda på vilka ord som använts för att generera listan även om man inte får ut själva listan. Det borde alltså gå att få reda på vilka ord som är förbjudna och i förlängningen vilka åsikter som svenska staten inte tillåter.
Citera
2017-05-15, 20:50
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Oj oj oj. Några i mitt twitterflöde bad att @sweden skulle blocka dem också för de ville inte vara sämre än de som redan blivit blockade. Såg det som kvalitetsstämpel. Kul att följa @sweden diskussionen på twitter. Ja jösses amalia dessa PK-fjortisar som får för mycket utrymme och kapar en svensk myndighet. Vad säger kulturministern?

Hon har redan i flera sammanhang visat sig förmögen att styra verksamheterna hon har ansvar för i politiskt syfte., dvs @sweden ligger helt i linje med regimens önskan.
Citera
2017-05-15, 20:51
Medlem
LeifD2s avatar
Varför har man en så extrem persom som Vian Tahir som pressekreterare på Järfälla Kommun. Ungfär som om man hade anställt Klas Lund eller nån i den stilen för samma jobb.
Citera
2017-05-15, 20:51
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om det är så att man använt detta program där man bara matar in ord så vill jag med säkerhet minnas att man kan få reda på vilka ord som använts för att generera listan även om man inte får ut själva listan. Det borde alltså gå att få reda på vilka ord som är förbjudna och i förlängningen vilka åsikter som svenska staten inte tillåter.

Eftersom folk som aldrig använt twitter till något annat än att följa andra twitterkonton, blivit blockerade så är det helt klart mer än så bakom listan.
Senast redigerad av dumboear 2017-05-15 kl. 21:01.
Citera
2017-05-15, 20:52
Medlem
Citat:
Cirka 12 000 internationella och svenska konton som ägnar sig åt drev, hot, hat och hets mot migranter, kvinnor och HBTQ-personer, men även mot organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter. Dessa konton har ofta högerextrem och/eller nynazistisk inriktning och hetsar även till våld.

Det finns alltså goda skäl att anmäla dem för förtal om man blivit blockad.
Citera
2017-05-15, 20:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Hon har redan i flera sammanhang visat sig förmögen att styra verksamheterna hon har ansvar för i politiskt syfte., dvs @sweden ligger helt i linje med regimens önskan.
Svenska Institutet ligger under Utrikesdepartementet.
Citera
2017-05-15, 21:00
Medlem
dumboears avatar
Citat:

Tja, vi har ju en ambassad i Nord Korea... köper vi utbildning därifrån?
Citera
2017-05-15, 21:06
Medlem
Citat:

Ok, vad säger Margot då? Har någon frågat?
Citera
2017-05-15, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Eftersom folk som aldrig använt twitter till något annat än att följa andra twitterkonton, blivit blockerade så är det helt klart mer än så bakom listan.

Tänkte också att någon sorts åsiktsregister finns det någonstans som man använt. Vore kul att se hela listan så man kunde analysera.
Citera
2017-05-15, 21:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
2016 så hade regeringen anslagit närmare 982 miljoner kronor till Svenska Institutets verksamhet.
Här finns ytterligare besparingsmöjligheter, förutom att Public Service skall avskaffas så skall självklart Svenska Institutet läggas ner. Fantastiska pengar som kan läggas på gravida, sjuka & pensionerade svenskar.

Detta är ett ypperligt exempel på Robert Conquest’s andra lag:
Citat:
Any organization not explicitly right-wing sooner or later becomes left-wing.
Ut med de ondskefulla destruktiva postmarxisterna, överallt där dessa påträffas. Jag är övertygad om att välfärden kan stärkas med 100 miljarder årligen bara på att slänga ut dessa oduglingar från sina skattefinansierade parasit-tjänster. Dom gör ju inget vettigt.

För att citera Marx: -"Den som inte arbetar skall heller inte äta."-
Ut med packet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in