• 8 930 online
  • 1 101 139 medlemmar
  • 57 350 362 inlägg
2017-02-07, 22:13
Medlem
Elementarts avatar
Var det inte i något nummer av Kalle Anka som en Oscar (filmpriset) istället refererades till en Orvar?
Citera
2017-02-14, 23:10
Medlem
Tmïnas avatar
Snofflor är orange huvudfotingar med snablar som kan tränas för att hitta tryffel.

Krisch Kålrot är en seriefigur som åker till Pluto i en serie av Van Horn. Kalle är fruktansvärt uttråkad och försöker på alla sätt bota sin tristess: Radio, TV, ringa runt till folk och lägga patiens innan han halar fram en av knattarnas serietidningar i hopp om att roa sig i åtminstone tio minuter...

Krisch kommer fram till Pluto på fem.

X. A. Meter är en poet med skrivkramp som Kalle försöker sälja tapeter till.
Citera
2017-02-14, 23:16
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
"Bluddrande blåsfisk!"

Och vem kan glömma professor Vendblad och borgmästare Bacon?
Citera
2017-02-17, 15:12
Medlem
Mulla Krekars avatar
Läste nån serie häromdagen, där en ångvält mosar en massa bilar, o en av bilägarna utbrister;
-Min nya Golvo! -Golvad!
Citera
2017-02-17, 16:55
Medlem
Yojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Var det inte i något nummer av Kalle Anka som en Oscar (filmpriset) istället refererades till en Orvar?

Jag kommer ihåg ett avsnitt med Gröngölingarna, där en stormogul gillar att göra film och vissa dessa. Han berättar att han en gång fick en Oscar för en film.
Någon av knattarna frågar då:
"-Vann du en Oscarstatyett?"
"-Nja", svarar mogulen, "men jag visade den för min farbror Oscar och han tyckte om den så mycket att han bjöd på tårta!"
Citera
2017-03-29, 12:43
Medlem
CuOs avatar
I en serie då kalle försöker slå sönder Olssons växthus eftersom olsson försrört kalle prisbelönta orkidé lyckas kalle dränka hela Ankeborg. De flyttar då till Kina eller nått liknande land och bor på en båt och allt slutar med att Kalles näckrosor blivit förstörda och kalle utbrister "Mina näckrosor! Det här ska Chi Fik Han få för!"

Vilket jag tycker är sjukt kul
Citera
2017-05-09, 07:17
Medlem
Tmïnas avatar
Den Blåkloade Däckspräckaren är en gigantisk* krabba som lever på en strand i närheten av Ankeborg. Som namnet antyder så knipsar den sönder däck och äter dessa

Jehiit är allmosornas (alternativt tiggarnas) gud. han har ungefär 30 armar som sträcks ut i alla möjliga riktningar och ser vagt indisk ut

*minst dubbelt så stor som Kalles kära 313
Citera
2017-05-09, 15:29
Medlem
Frawjons avatar
"Sgrumpf!" Farbror Joakim säger ofta det när han är förbannad i italienska serier, oftast i Kalle Ankas Pocket.
Citera
2017-05-15, 12:33
Medlem
Kommer ihåg en serie (förmodligen i KA-Pocket) där Kalle och Knattarna är ute i primitiva omgivningar och måste använda ett gammalt, slitet och illaluktande ånglok för att ta sig fram . Kalle utbrister efter ett tag "Kan vi äntligen få litet fart på Stink-stånkan?"
Citera