Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-14, 22:14
  #13
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isbergets
Precis, Östra skolan. Jag bor precis intill och reagerade på något förut som lät som 5 täta skott. Förstod ju då inte allvaret i det så jag reste mig inte upp för att kolla ut. Nu i efterhand borde jag gjort det

Nej! Du gjorde rätt som satt kvar i skydd.

Vad fan ska du flänga runt och riskera bli träffad av en förlupen kula för?

Bor det fortfarande en massa zigenare från Balkan på Norr?
Citera
2017-05-14, 22:26
  #14
Medlem
Bor med nära Östra skolan,brukar typ gå förbi där dagligen på min hundpromenad,Helt sjukt är detta!
Citera
2017-05-14, 22:27
  #15
Medlem
Icebags avatar
Bor i området. Finns både bra delar med villor,radhus och lägenheter där helt vanligt folk bor. Sen finns det ett par adresser i området där det kommunala bostadsbolaget huserar allsköns bråte i sunkiga lägenheter.

Va inte många månader sen det eldades bilar i närheten.
Citera
2017-05-14, 22:27
  #16
Medlem
Kalle81s avatar
Sist jag var i Katrineholm, så la jag märke att staden numera påminner om Rinkeby.

Det måste vara en av de mest mångkulturella småstäderna vi har faktiskt.
Citera
2017-05-14, 22:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spurr
Jag vill bara veta vad de pratar om.






Tillägg: Var står det att någon är avliden? Utöver i inlägg nummer 2.

Polisen brukar inte gå ut med att folk är döda innan anhöriga är underrättade
Citera
2017-05-14, 22:30
  #18
Medlem
Spurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butiksagare
Polisen brukar inte gå ut med att folk är döda innan anhöriga är underrättade

Därav att jag vill veta var informationen kommer ifrån.
Citera
2017-05-14, 22:51
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Sist jag var i Katrineholm, så la jag märke att staden numera påminner om Rinkeby.

Det måste vara en av de mest mångkulturella småstäderna vi har faktiskt.

Jag delar din åsikt där. Åker ganska ofta förbi Katrineholm i arbetet och blir väldigt förbluffad över att en sån liten ort har ett så högt mottagande. Speciellt eftersom ingenting finns i närheten. Minst 1 timme restid till närmaste stad oavsett om du väljer Nyköping, Södertälje, Motala, Eskilstuna eller Örebro.
__________________
Senast redigerad av fiskoega 2017-05-14 kl. 22:53.
Citera
2017-05-14, 23:00
  #20
Medlem
Personen avliden enl säkra källor.
Citera
2017-05-14, 23:01
  #21
Medlem
Universells avatar
http://www.kkuriren.se/katrineholm/ostra-skolan/

Citat:
KK har talat med en kvinna vars systerdotter bor med sin familj i villan mittemot skolan där skottlossningen ägde rum. Hon satt hemma med sin man och deras fyra barn, när de hörde fem skott.

– Det var förbipasserade som började göra första hjälpen på mannen direkt. Min systerdotter och hennes man blev förstås jätterädda och är skärrade nu, säger kvinnan som vill vara anonym. …

Skottlossningen utspelade sig precis på gångvägen mellan en parkering och skolan, enligt kvinnan.
Citera
2017-05-14, 23:06
  #22
Medlem
Mufffs avatar
Katrineholm har tagit in väldigt många afrikaner, främst somalier, och om man besöker Katrineholms förorter så påminner de förvånansvärt mycket om Sveriges mest välkända invandrarförorter, d.v.s. Tensta, Rinkeby, Husby och Akalla. Har själv fått smaka på mångkulturen när jag besökt staden som liten knatte i form av spottloskor och sparkar och det har inte utvecklats till det bättre...
Citera
2017-05-14, 23:32
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Katrineholm har tagit in väldigt många afrikaner, främst somalier, och om man besöker Katrineholms förorter så påminner de förvånansvärt mycket om Sveriges mest välkända invandrarförorter, d.v.s. Tensta, Rinkeby, Husby och Akalla. Har själv fått smaka på mångkulturen när jag besökt staden som liten knatte i form av spottloskor och sparkar och det har inte utvecklats till det bättre...

Katrineholm har inga förorter däremot statsdelar. Katrineholm ligger precis på riksgenomsnittet för befolkning med utländsk härkomst. Att jämföra med Tensta där 87 procent har utländskt härkomst är löjligt
Citera
2017-05-14, 23:36
  #24
Medlem
Universells avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...k-Katrineholm/

Citat:
UPPDATERING KL 23.24 Den skadade mannen har under kvällen avlidit till följd av de skottskador han fått. Polisen har underrättat den avlidnes anhöriga. Brottsrubriceringen har efter att mannen konstaterats avliden ändrats till mord. Den tekniska undersökningen fortsätter på brottsplatsen, liksom förhör av personer som kan ha gjort iakttagelser i samband med händelsen. Det finns än så länge ingen misstänkt person gripen i ärendet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback