Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 15:24
  #1
Medlem
SvartChilis avatar
Jag startar min tråd med utgångspunkt i denna.
(FB) (vad menas med "jämställdhet" i forumet "feminism och jämställdhet"? /mod)
Forumet Feminist och Jämställdhet kritiserades för att inte hysa trådar som berör feminism eller politik. Detta ledde till en diskussion om forumets låga kvalitet. Som glädjande resultat gav Admin gehör och gjorde Feminism till ett eget forum under Politik och gjorde Jämställdhet och Diskriminering till ett eget under Samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nu har vi startat upp forumet för "feminism" igen.
Jag önskar nolltolerans mot trams, och att forumet kan skötas bättre denna gång. Det finns mängder av intressanta frågor kring detta, så nu är det upp till er användare hur ni sköter detta forum. Lycka till. admin

Tyvärr är forumet fortfarande något av en slaskhink för en viss typ av användare som fortsätter lägga tråd efter tråd som är felplacerad och of topic. Och där trådarna innehåller både OT och trams. Dessa användare förstår tydligen inte vad forumet är och förklarar någon det för dem så att de slutar?

Min fråga är. Ska vi ge upp om forumet feminism och acceptera att det inte tas seriöst eller städas?

Trådar från första sidan som inte hör hemma i feminism
Och så här fortsätter det.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-05-12 kl. 16:08.
Citera
2017-05-12, 15:32
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Kanske ska döpa om det till "anti-feminism" då det mest är till för användare som hatar feminism att uttrycka sitt hat mot feministerna.
Citera
2017-05-12, 15:35
  #3
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Kanske ska döpa om det till "anti-feminism" då det mest är till för användare som hatar feminism att uttrycka sitt hat mot feministerna.
Ja. Jag har tänkt tanken.
Citera
2017-05-12, 15:36
  #4
Medlem
spyder123s avatar
Eller inskaffa möjligheten att göra detsamma som på Övrigt-forumet; att nystartade ämnen kontrolleras innan publicering. Att ge upp en kategori är tråkigt oberoende ämne då poängen väl är att det ska kunna gå att diskutera allt.
Citera
2017-05-12, 16:03
  #5
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Eller inskaffa möjligheten att göra detsamma som på Övrigt-forumet; att nystartade ämnen kontrolleras innan publicering. Att ge upp en kategori är tråkigt oberoende ämne då poängen väl är att det ska kunna gå att diskutera allt.
Någonting krävs om tramset ska upphöra.
Citera
2017-05-12, 16:13
  #6
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Någonting krävs om tramset ska upphöra.
Har du rapporterat de trådar du räknar upp eller agerat på annat sätt?
Citera
2017-05-12, 16:23
  #7
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Har du rapporterat de trådar du räknar upp eller agerat på annat sätt?
Jag har rapporterat de som inte var rp. Men bra att du påminde. Kan ha glömt några. Gör det nu.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-05-12 kl. 16:53.
Citera
2017-05-12, 18:17
  #8
Medlem
AdjooooglEs avatar
Ja, för feminism som sådant är inte ens seriöst till att börja med. Det är trams.

Varför man ens går in här och läser är för att få sig ett gott skratt av feministerna och alla dess försvarare.
Citera
2017-05-12, 18:27
  #9
Medlem
DatorRunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Kanske ska döpa om det till "anti-feminism" då det mest är till för användare som hatar feminism att uttrycka sitt hat mot feministerna.

Det du säger stämmer inte. Det är inte feminismen som hatas. Det är de lögner som feminister sprider som väcker avsky.

Testa att skriva i den delen och tala SANNING så kommer du bara bemötas med respekt.
Citera
2017-05-12, 18:47
  #10
Medlem
Disciplinas avatar
Ja. Ge upp. Det förändras aldrig. Eller jo, möjligtvis skulle jag säga att forumet försämrats över tid.

Eller jo, senast vi klagade fick vi en lite märklig forumdelning som resulterat i två identiska delforum, där 90 % av aktiviteten i det ena kommer från trådar som flyttas från det andra forumet på lite godtycklig basis. Det var ju en stor förbättring. Inga tekniska åtgärder kommer lösa det här, forumet har nått det stadium där ingen sansad människa längre skulle försöka diskutera seriöst där, det råder permanent intellektuellt lågvatten (eller nej, det är en plaskdamm som bäst) och kulturen som uppstått skulle fan inte gå att förändra om vi så stängde av hälften av de aktiva användarna. TS vet ju själv hur det gått när vi klagat i det förflutna - det är helt enkelt ingen som är intresserad av en seriös plattform för att diskutera feminism och jämställdhet här.
Citera
2017-05-12, 18:58
  #11
Avstängd
Gonzo-fistings avatar
Det är väl ingen nyhet att det saknas intresse att diskutera feminism i strikt politisk mening?

Verkar lika välmenande men meningslöst som (FB) Akademisk filosofi, men kanske missförstår dig?

Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag har rapporterat de som inte var rp. Men bra att du påminde. Kan ha glömt några. Gör det nu.
Det var ett sedvanligt fult trick för att få dig bort från TS... Diskutera TS, tack...
__________________
Senast redigerad av Gonzo-fisting 2017-05-12 kl. 19:01.
Citera
2017-05-12, 19:12
  #12
Medlem
Ziayas avatar
Tyvärr ser det ut som det gör. Ibland kommer det en intressant tråd som seriöst folk skriver i, men det mesta är bara en massa of topic och folket som skriver där kör sitt kvinnohatartugg. Den typen av anv. har koloniserat relationsforumet, de breder ut sig i erotik och fullständigt äger feministforumet. Och så förblir det.

Många RP ignoreras och ingen verkar städa där. Feministforumet är inget man bryr sig om. Jämför med alla andra forum så är det uppenbart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback