Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 08:12
  #2509
Medlem
Det jag ser mer och mer av JÄH är just partsinlagor och saktyckande i kommentarsfälten. Alltså inte någon sorts kommentartonsuppfostran alls.


Det är en tydlig vänster/globalistkantring också där det viktigaste verkar vara att fortsätta med oansvarig massinvandring och att beskylla kritiker av denna galenskap för att vara rasist/nazist/faschist etc...

Jag ser sällan rena inlägg från JÄH där de ber om en bättre samtalston.

JÄH kväver det öppna samtalet och i förlängningen verkar de antidemokratiskt och för en oklar åsiktsdiktatur.

Då de flesta som är med i JÄH är sossar är det ju lätt att skrolla vidare och se dem för de simpla lögnare de är. För vid det här laget vet alla att det inte går att lita på en sosse.
Citera
2017-05-11, 08:26
  #2510
Medlem
FarbrorBerits avatar
Att ni ens orkar att debattera med dessa internettroll i #viärhär? Jag menar; har en debattör signaturen "har-du-ens-betyg" så har trollet satt nivån redan från start. Dessa hycklare sitter på sina höga hästar och ser ned på de trotts att de är värre.
Citera
2017-05-11, 10:49
  #2511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Hur "kväser" man någon med hat? Det låter ju ytterst märkligt då hat är en grundläggande mänsklig känsla, inte en uttrycksform. Förklara gärna det.

Oj då.. hoppas du inte kommer med snacket att det är mina underliggande försvarsmekanismer som projekteras på dig. Nä, men skämt å sido.
Att med hat kväsa någon är inte så svårt, skriv hatiskt mot någon och denne kommer förmodligen inte att våga skriva mer sen.

Men men, vet att ni gärna går in på detaljsaker hela tiden. Tror ni förstår kontentan av vad jag skrev i min tidigare kommentar.

Och som sagt, jagärhär hemsida finns. Där står allt om föreningen.
Citera
2017-05-11, 11:02
  #2512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Det jag ser mer och mer av JÄH är just partsinlagor och saktyckande i kommentarsfälten. Alltså inte någon sorts kommentartonsuppfostran alls.


Det är en tydlig vänster/globalistkantring också där det viktigaste verkar vara att fortsätta med oansvarig massinvandring och att beskylla kritiker av denna galenskap för att vara rasist/nazist/faschist etc...

Jag ser sällan rena inlägg från JÄH där de ber om en bättre samtalston.

JÄH kväver det öppna samtalet och i förlängningen verkar de antidemokratiskt och för en oklar åsiktsdiktatur.

Då de flesta som är med i JÄH är sossar är det ju lätt att skrolla vidare och se dem för de simpla lögnare de är. För vid det här laget vet alla att det inte går att lita på en sosse.

Kan du visa källa på att de flesta i gruppen är Sossar? Vi kväver inte några öppna samtal, tvärtom, vi välkomnar det. Vet inte hur många ggr jag ska behöva upprepa samma sak, vi vill att alla ska kunna vara med i öppna samtal utan hot hat rasism,sexism osv. Många är rädda för att ens våga kommentera pga rädslan för att bli påhoppade på ett eller annat sätt.
Har skrivit detta många ggr men jag får väl upprepa det igen.

Vi blir fler och fler som vågar säga emot eller att säga vad man tycker, att vi visar att hot och hat funkar inte längre som det gjorde för 10år sen och fram till för nått år sen.
Människor har blivit tystade pga det men inte längre.

Att kalla det åsiktsdiktatur? Antidemokratiskt? Nä inte ett dugg. Man kan faktiskt få fram det man vill säga utan hot och hat. En del verkar ha väldigt svårt för det dock eftersom en del har kört med det i 10 år och det har funkat.
Citera
2017-05-11, 12:17
  #2513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Att med hat kväsa någon är inte så svårt, skriv hatiskt mot någon och denne kommer förmodligen inte att våga skriva mer sen.

Hur skriver man hatiskt? Då hat, som jag skrev tidigare inte är en utrycksform utan en känsla. Ingen skulle någonsin ha en aning om jag skrev till exempel dessa rader samtidigt som jag kände en känsla av hat, eller om jag kände mig kärleksfull eller rädd.

Så, hur uttrycker man sig med hat? Hur sprider man hat i debattforum?
Citera
2017-05-11, 15:52
  #2514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Kan du visa källa på att de flesta i gruppen är Sossar? Vi kväver inte några öppna samtal, tvärtom, vi välkomnar det. Vet inte hur många ggr jag ska behöva upprepa samma sak, vi vill att alla ska kunna vara med i öppna samtal utan hot hat rasism,sexism osv. Många är rädda för att ens våga kommentera pga rädslan för att bli påhoppade på ett eller annat sätt.
Har skrivit detta många ggr men jag får väl upprepa det igen.

Vi blir fler och fler som vågar säga emot eller att säga vad man tycker, att vi visar att hot och hat funkar inte längre som det gjorde för 10år sen och fram till för nått år sen.
Människor har blivit tystade pga det men inte längre.

Att kalla det åsiktsdiktatur? Antidemokratiskt? Nä inte ett dugg. Man kan faktiskt få fram det man vill säga utan hot och hat. En del verkar ha väldigt svårt för det dock eftersom en del har kört med det i 10 år och det har funkat.

Jo, ni tar död på det fria demokratiska samtalet enbart med eran närvaro, ni är så många som går in och kommenterar( oftast bara enstaka rader med något pepp till någon annan JÄHkommentar) vilket leder till att andra inte orkar bry sig. Ja, hot och hat bör bemötas, där är vi nog överens. Men, som jag skrev i mitt tidigare inlägg, det är inte det som syns av er rörelse, utan det kommer ner eller mindre sakliga inlägg som alltså inte handlar det minsta om samtalstonen utan om en hållning i en viss fråga. Den hållningen är oftast den vanliga förljugna vänster/globalisthållningen.

Källa på att ni är i grunden sossar.... finns ingen, men det är typiskt sossemanér med era lögner och försök till att pådyvla era åsikter som det enda sanna. Du vill ju inte ens här erkänna vad det är ni vill åstadkomma, utan fortsätter att basunera ut lögnen att ni är åsiktsneutrala och att ni endast fokuserar på samtalstonen.

Jag vet inte riktigt vilken nivå ni ligger på, ni kanske lurar några informationsfattiga individer, men tro inte att ni når fram till människor som har huvudet på skaft och som låter sig bilda sin egen uppfattning i en viss fråga. På något vis luktar det unken vänsteranstruken journalistklubb över det hela. Utan trovärdighet och utan förmåga att lyfta på de ideologiska skygglapparna.
Citera
2017-05-16, 11:35
  #2515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Nope det är man inte.
Stöder man SD är man inte för allas lika värde, just för att du stöder SD. Man kan inte ha kakan och äta den också.

"Jag är här! handlar inte om att få andra att ändra sin åsikt."

http://www.dennert.se/?p=1391
Citera
2017-05-16, 20:04
  #2516
Medlem
Då framstår det ju helt klart av de senaste inläggen att jagärhär är en organisation som för en politisk kamp för politiska mål. Varför kan man inte erkänna detta i stället för att lägga dimridåer.
Folk blir ju bara arga när det kommer en jagärhär och hackar sönder diskussionen och resultatet blir att jagärhär blir omtyckta av ingen.
Citera
2017-05-17, 00:32
  #2517
Moderator
Tinuviels avatar
Ingen representant för #jagärhär har i den här tråden kunnat definiera hat vilket är naturligt - det är ett subjektivt begrepp.

Ändå kräver de att Facebook ska rensa bort inlägg som de anser innehåller hat, eller konton som uttrycker sig hatiskt.

När så sker är man snabbt ute på ett sluttande plan.

Det illustreras väl av den numera famösa listan över 12 000 blockerade twitterkonton som Svenska Institutet på "näthatsexperten" Vian Tahirs initiativ antog. Konton som pekades ut för att de ägnat sig åt "drev, hot, hat och hets mot migranter, kvinnor och HBTQ-personer, men även mot organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter".

Bland dessa fanns ett stort antal konton som aldrig ägnat sig åt detta. Riksdagsmän från tre partier, Israels Sverigeambassadör, ledarskribenten Mats Skogkär, journalisterna Margit Richert och Magda Gad, en rad bloggare och twitterskribenter med en konservativ/liberal profil, försvarsdebattören Niklas Wiklund, organisationen interasistmen, Bill Gates, Richard Dawkins, Tim Pohl, Rubens Report etc.

Är detta konton som ägnat sig åt hat och hot eller konton som står för åsikter vänsteraktivisten Vian Tahir hatar och föraktar? Jag lutar åt det senare och tycker detta illustrerar hur det går när nätaktivister med det förmenta målet att "stoppa hat" får agera fritt.

Tråd om eländet för den som missat:
(FB) Svenska Institutet - en myndighet som åsiktsregistrerar
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2017-05-17 kl. 00:35.
Citera
2017-05-17, 01:27
  #2518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Nope det är man inte.
Stöder man SD är man inte för allas lika värde, just för att du stöder SD. Man kan inte ha kakan och äta den också.
Naturligtvis är inte alla människor lika värda. Det vet alla vi som har god kontakt med verkligheten. Hela det bullshitet skapades av FN efter andra världskriget för att förhindra ett nytt Japan eller Tyskland.

Tyvärr gick man för långt och försökte inbilla folk att A-lagaren Torsten har samma värde som Stefan Löfven. Så kommer det aldrig att vara och det inser nog de flesta innerst inne.
Citera
2017-05-17, 07:28
  #2519
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
"Jag är här! handlar inte om att få andra att ändra sin åsikt."

http://www.dennert.se/?p=1391
Jagärhär handlar om att mobba människor och sabotera diskussioner. Jagärhär handlar om att misstänkliggöra information och dölja sanning.
Jagärhär är extremistisk aktivism som genom att spela på känslor och genom lögner fått med sig en hel del medelsvensson att gå i drev där de inte ens förstår varför de drevar.
Jagärhär handlar om att stämpla allt som hat och rasism, inga neutrala lägen finns.
Citera
2017-05-17, 07:31
  #2520
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Tyvärr gick man för långt och försökte inbilla folk att A-lagaren Torsten har samma värde som Stefan Löfven. Så kommer det aldrig att vara och det inser nog de flesta innerst inne.
Nej, Löfvén är verkligen inte lika mycket värd som en hederlig gammal a-lagare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback