Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-28, 23:30
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Det är åtrån och kraften i den som avgör, vad annars? Vad menar du med kvinnors skönhet och "vad dom har mellan benen"? Vad är det med vissa män, att kvinnor ska bli intresserade/känna lust inför någon random man, någon som står på två ben och är till pojke född? Det där är en sådan underlig inställning. Har era mödrar curlat er in absurdum?

Kvinnan är ingen serviceinrättning. Hon är mannens hjälpare. Men inte till vilken man som helst! En god kvinna kompletterar en redan god man. Vill du alltså "ha" en kvinna, som inte åtrår dig utifrån den man du faktiskt är, hur just du ser ut och är? Du skulle trivas med att "ha" en kvinna intill dig oavsett hennes egentliga behov? Även att hon enbart behövde dig ekonomiskt?

Även kvinnor kan ha ett behov av sex, närhet, spänning och ja attraktion. Inte åtrår man väl någon som man finner ful, fånig, vek? Inte ens om vederbörande tryggar ens ekonomi. Varför kan inte män sluta inbilla sig att tjejer/kvinnor blir KÅTA på beroende och otrygghet! Kåta blir de väl sällan. Men i många länder finns inga sociala skyddsnät, simple as that. Tjejer från öststater är nu väldigt aktuella på porrscenen, av en orsak. Taskig ekonomi och länder i moraliskt förfall.

Varför vill vissa män ha sex med kvinnor där ömsesidigheten inte är klarlagd? Männen kan till och med betala, vad är det? Kan man på något endaste sätt få dessa män att förstå att fröken höger är bättre, hederligare, värdigare?

Är kvinnors skönhet så fullständigt förslavande för många män? Skulle dessa män inte överleva i en värld utan kvinnor?

Hela din text är så motsägelsefull. Du säger emot dig själv rakt igenom. Fundera på det om du har lust. Jag orkar inte debattera just nu.
Citera
2017-05-08, 11:34
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Kanske är så att kvinnor behöver vara mer beroende av män? Idag behöver de inte en man till att skydda och försörja dem själva och avkomman. Med jämlikhet på alla områden blir det kvinnan som får makten genom deras skönhet och vad dom har mellan benen?

Spekulerar bara.

Lite sent kommer jag att fundera på dina rader,

"... kvinnan som får makten genom deras skönhet och vad dom har mellan benen"

Om det är sant, krävs en del rannsakan hos den generelle mannen. ÄR verkligen lockelsen till skönhet och vad som finns mellan kvinnans ben så oemotståndlig? I så fall är det lika bra att omedelbart kapitulera för alla idéer om att en modern man ens hittat ut ifrån grottan...

En god vän till mig i England, sade i sammanhanget av öldrickande och killsnack för några år sedan: "I shag anything that let me...". Följaktligen, jag knullar allt som låter mig. Orden gav givetvis upphov till en massa gapskratt för stunden, men ger samtidigt utrymme för eftertanke.

Där kvinnor använder pussy-power för personliga landvinningar, som manipulation, eller som verktyg i förhållanden mellan bestraffning och belöning, fungerar maktmedlet enkom för att männen tillåter det fungera!

Jag är dock övertygad om att situationen långsamt håller på att ändras. I dagens svenska samhälle, världsledande i antal singelhushåll, skapas sexuella utanförskap som av ren och skär överlevnad fordrar anpassning. Här är männen i förkrossande majoritet, alla de som hamnar utanför den självförverkligande kvinnans radar. Men det är också i dessa led som förändringarna sannolikt är som störst: Rörelser som t.ex. "mgtow" får stadigt fotfäste i länder där påstådd jämställdhet polariserar könen, inte enar dem, och där det enda erkända botemedlet dryper av manshat och hämnd för förgångna tider.

Den som ändå hade en kristallkula som visar hur framtiden kommer att se ut...
Eller vill man veta det?
Citera
2017-05-10, 12:05
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaspappa
Lite sent kommer jag att fundera på dina rader,

"... kvinnan som får makten genom deras skönhet och vad dom har mellan benen"

Om det är sant, krävs en del rannsakan hos den generelle mannen. ÄR verkligen lockelsen till skönhet och vad som finns mellan kvinnans ben så oemotståndlig? I så fall är det lika bra att omedelbart kapitulera för alla idéer om att en modern man ens hittat ut ifrån grottan...

En god vän till mig i England, sade i sammanhanget av öldrickande och killsnack för några år sedan: "I shag anything that let me...". Följaktligen, jag knullar allt som låter mig. Orden gav givetvis upphov till en massa gapskratt för stunden, men ger samtidigt utrymme för eftertanke.

Där kvinnor använder pussy-power för personliga landvinningar, som manipulation, eller som verktyg i förhållanden mellan bestraffning och belöning, fungerar maktmedlet enkom för att männen tillåter det fungera!

Jag är dock övertygad om att situationen långsamt håller på att ändras. I dagens svenska samhälle, världsledande i antal singelhushåll, skapas sexuella utanförskap som av ren och skär överlevnad fordrar anpassning. Här är männen i förkrossande majoritet, alla de som hamnar utanför den självförverkligande kvinnans radar. Men det är också i dessa led som förändringarna sannolikt är som störst: Rörelser som t.ex. "mgtow" får stadigt fotfäste i länder där påstådd jämställdhet polariserar könen, inte enar dem, och där det enda erkända botemedlet dryper av manshat och hämnd för förgångna tider.

Den som ändå hade en kristallkula som visar hur framtiden kommer att se ut...
Eller vill man veta det?

Nog svårt och komma ur grottan då det är naturliga drifter, män är nog som dom är. Det engelsmannen sa är förstås överdrivet, men jämfört med kvinnor är det väldigt mycket åt det hållet.

Visst polariseras det! Vi är nog kanske inte på rätt väg riktigt. Kanske en farlig väg där män nästan spottas på. Tänker på vad en utländsk kvinna sa. Svenska män är så hunsade att de knappt törs titta på en kvinna. Ska det vara så? Verka som varken kvinnor eller mår riktigt bra av de nya rollerna.

Ja, vi får väl se vart det leder. Kanske blir bra, men det känns inte bra riktigt som sagt. Själv vill jag utomlands så fort det bara går. Där spelar klimatet både vädermässigt och klimatet i övrigt in.
Citera
2017-05-10, 13:21
  #232
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Nog svårt och komma ur grottan då det är naturliga drifter, män är nog som dom är. Det engelsmannen sa är förstås överdrivet, men jämfört med kvinnor är det väldigt mycket åt det hållet.

Visst polariseras det! Vi är nog kanske inte på rätt väg riktigt. Kanske en farlig väg där män nästan spottas på. Tänker på vad en utländsk kvinna sa. Svenska män är så hunsade att de knappt törs titta på en kvinna. Ska det vara så? Verka som varken kvinnor eller mår riktigt bra av de nya rollerna.

Ja, vi får väl se vart det leder. Kanske blir bra, men det känns inte bra riktigt som sagt. Själv vill jag utomlands så fort det bara går. Där spelar klimatet både vädermässigt och klimatet i övrigt in.

Precis som hos kvinnor har biologin varierande grad av driv hos oss män.
Något vi med säkerhet kan konstatera är att spridningen är mycket större bland oss män. D.v.s. vi har många fler som befinner sig längre ifrån den "normala" mitten av registret.

Som man med lite koll på sin egen biologi, kan jag säga att det gör all skillnad i den så kallade interaktionen.
Citera
2019-05-06, 18:42
  #233
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L195
Svaret på varför det är svårt för svenska män på nätdejting är att förhållandet singelman:singelkvinna i 30-årsålder är:

2:1.

Det är alltså dubbelt så många singelmän som singelkvinnor.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statisti...all-med-nagon/

Det invandrar ung 7000,(för tillfället mycket mer), fler män än kvinnor till Sverige vilket innebär att det blir i slutändan ungefär:

59500:50000 per årskull män:kvinnor i fertil ålder

117:100

Det blir större könsobalans i Sverige än Kina.

När det gäller Kina så brukar det anses som ett problem men i Sverige anser Eliten att det är bra.


Feministerna sätter aganden hos Eliten och de hatar svenska män därför är det som det är.

Amerikansk forskning visar detta samband mellan Europas per capita största invandring (Sverige) och världens största obalanser per capita i könsfördelning (Sverige), det är större obalanser i Sverige än Kina enligt professor Valerie M Hudson. Många länder har kommenterat den olyckliga samhällsutvecklingen i Sverige, bland annat USAs regering. Sverige verkar ha förlorat kontrollen över demografin.

Det finns för lite kvinnor i Sverige som en direkt konsekvens av massinvandringen. Det är en omedelbar fara för hundratusentals Svenska män i alla åldrar som riskerar att aldrig lyckas bilda familj. haha

Det verkar som internetdejtingen har en kraftig slagsida även om vi för enkelhetens skull förenklar, som i vanlig internationell forskning, och enbart räknar vita män/kvinnor. Självklart uppskattas invandrade kvinnor på internetdejtingen men feministregimerna och gammelmedia har i många år jävlats med konceptet "vit man" och det är många med mig som insett att politiska drag som går ut på att försvaga vita mäns position i samhället uppmuntras i gammelmedia och av feministregimerna som skapat eländet. haha

Citat:
Just nu går det 116 tonårspojkar på 100 tonårsflickor enligt siffror från Migrationsverket och Statistiska Centralbyrån. Anledningen är att det under den senaste tiden kommit många ensamkommande flyktingungdomar. Det här vållar debatt. En amerikansk professor i statsvetenskap/internationella relationer, Valerie M Hudson, har blivit mycket uppmärksammad

"För mig, som har studerat könsfördelningen i Kina och Indien i 15 år, är det häpnadsväckande att ett land som Sverige har värre obalanser än något av dessa två länder." /Valerie M Hudson

Kommer inte att jämna ut sig över tid

Hudson was a professor of political science at Brigham Young University for over 24 years. She is most noted for having co-authored the book Bare Branches which discussed the effects of China's demographic decisions on sex ratios in China and other countries.


https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6353671
https://en.wikipedia.org/wiki/Valerie_M._Hudson

https://www.gp.se/debatt/abnorma-ant...verige-1.15076
Citera
2019-05-08, 00:02
  #234
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Amerikansk forskning visar detta samband mellan Europas per capita största invandring (Sverige) och världens största obalanser per capita i könsfördelning (Sverige), det är större obalanser i Sverige än Kina enligt professor Valerie M Hudson. Många länder har kommenterat den olyckliga samhällsutvecklingen i Sverige, bland annat USAs regering. Sverige verkar ha förlorat kontrollen över demografin.
Fascinerande siffror, Sverige är verkligen inte landet Lagom.

Det ligger dock ett statiskt tänk över detta. Man som man. Men en muslimsk man utan utbildning bör rimligen ha ganska liten chans att träffa en svensk kvinna, i Sverige? Någon som kör tinder, finns det öht afghanska män där?
Citera
2019-05-08, 15:10
  #235
Medlem
Naknekejsarens avatar
Eftersom män och kvinnors sexuella lust fungerar helt annorlunda så kan det aldrig bli en jämlikhet i nätdejtingsmarknaden.

Att folk fortfarande babblar om jämlikhet år 2019 visar att biologiundervisningen i skolan inte lär våra elever om sakernas natur.
Citera
2019-05-08, 16:18
  #236
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L195
Det går 11 singelmän på 10 singelkvinnor i Sverige upp till 74 år. I lägre åldrar är proportionen ännu mer obalanserad.

Vad som behövs är alltså mer kvinnor i Sverige eller mindre män för att det ska bli balans på marknaden.

Det skulle t.o.m behöva vara mer kvinnor eftersom undersökningar från USA visar att färre kvinnor
önskar en partner speciellt efter en skilsmässa.

Skulle vi jobba på detta skulle män ha lättare få tag i en partner i Sverige.
Tidigare hade vi ett överskott av kvinnor i Sverige, bl a eftersom kvinnor lever längre än män. Det är sunt med en viss övervikt män, det blir osunt när män hamnar i minoritet - i synnerhet när vi talar om de yngre åldrarna, vi är överens där.

Edit
Ännu värre blir det givetvis när övervikten av män beror på invandring från annan kultur i åldrar som redan har en befäst kultur i bagaget.
__________________
Senast redigerad av micro113 2019-05-08 kl. 16:43.
Citera
2019-05-08, 16:24
  #237
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fascinerande siffror, Sverige är verkligen inte landet Lagom.

Det ligger dock ett statiskt tänk över detta. Man som man. Men en muslimsk man utan utbildning bör rimligen ha ganska liten chans att träffa en svensk kvinna, i Sverige? Någon som kör tinder, finns det öht afghanska män där?
Det skulle förvåna mig storligen om det inte gör det med hänsyn till att de flesta är utrustade med mobiler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback