Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 20:56
  #13
Medlem
haha vilka märkliga grejor...Mac ska få ytterligare bannor nu men även lite beröm. Fick e-post från apple att någon hade varit inne på min icloud i indonesien. Ett par minuter innan hade jag fått 3 popups att någon hårdvara hade anslutit sig till datorn. Fick panik och kontaktade apple. De ringde omedelbart tillbaka från Irland (beröm). Dessvärre lade de på varje gång (dra åt helvete). Öppna chatt gick dock blixtsnabbt och jag fick god hjälp där (beröm). Efter lösenordsbyten (som om det inte räckte med de 15 olika lösenord jag försöker hålla reda på redan) och allt möjligt tjas enades vi till slut om att den nya hårdvaran måste ha varit min pc-partition och att partitionerna bråkade med varann vilket ledde till att Apple fick för sig att min pc-partition var en annan användare i indonesian (dra åt helvete)...
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-04-19 kl. 21:13.
Citera
2017-04-20, 01:37
  #14
Medlem
Så du bytte och gav ut lösenord till någon? Isåfall blev du scammad.

Krävs inte telefonuppringning för lösenordsbyte...
Citera
2017-04-20, 02:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Så du bytte och gav ut lösenord till någon? Isåfall blev du scammad.

Krävs inte telefonuppringning för lösenordsbyte...

ehhh....nej. Jag är inte 5 år och har aldrig sett en dator förut. Och var har jag sagt att jag skulle gjort något så fullständigt otänkbart som att ge ut mitt lösenord till någon? Just det - ingenstans! Dessutom är https://support.apple.com/ knappast en okänd scammare, men du får gärna inbilla dig det om det får dig att känna dig som en datorsäkerhetsexpert på Flashback...telefonsamtal skedde för att på apples supportsida kan man beställa att de ringer, vilket är vad jag efterfrågade då jag nyss hade fått e-post från dem om att någon tagit sig in i min icloud i ett annat land

Kan säga dock att under mina 17 år med pc som kostar mindre än hälften av denna dator har jag aldrig varit i närheten av alla konstigheter jag upplevt under 1 år med mac
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-04-20 kl. 03:07.
Citera
2017-04-22, 14:03
  #16
Medlem
HAHAHA! Fucking iCloud accepterar inte längre mitt lösenord och tillåter mig inte att byta. jag är FUCKING CHOCKAD över det här JÄVLA 22 000 kronors fucking SKRÄPET. JAG FUCKING HATAR SKITEN. nästan 20 års datavana och jag har aldrig varit med om fucking maken. har inte råd att slå sönder den så jag ska nu leta upp nåt annat jag kan fucking slå sönder mot en vägg

Klicka på chatthjälp: http://tinypic.com/r/2uo75v7/9

Apple: Fuck you: http://tinypic.com/r/t5n2uu/9

min fucking iphone funkar nu inte heller pga fucking kopplingen till fucking icloud som fucking inte funkar så fucking supporten kan inte ringa mig från fucking irland för nu kopplas fucking iphonen direkt till nåt fucking jävla fucking autosvar
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-04-22 kl. 14:58.
Citera
2017-04-22, 17:20
  #17
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
HAHAHA! Fucking iCloud accepterar inte längre mitt lösenord och tillåter mig inte att byta. jag är FUCKING CHOCKAD över det här JÄVLA 22 000 kronors fucking SKRÄPET. JAG FUCKING HATAR SKITEN. nästan 20 års datavana och jag har aldrig varit med om fucking maken. har inte råd att slå sönder den så jag ska nu leta upp nåt annat jag kan fucking slå sönder mot en vägg

Klicka på chatthjälp: http://tinypic.com/r/2uo75v7/9

Apple: Fuck you: http://tinypic.com/r/t5n2uu/9

min fucking iphone funkar nu inte heller pga fucking kopplingen till fucking icloud som fucking inte funkar så fucking supporten kan inte ringa mig från fucking irland för nu kopplas fucking iphonen direkt till nåt fucking jävla fucking autosvar
Haha Apple hatare där, tat lungt nu.
Citera
2017-04-22, 18:05
  #18
Medlem
Om någon pc-användare här funderar på att testa mac, som jag gjorde med rätt optimistisk och spänd förväntan, vill jag å det kraftigaste avråda. Det är jävla skräp med tanke på priset. För 22 000kr kommer du få en mycket, mycket bättre dator om du lägger pengarna på pc. Du kommer dessutom slippa apples hyper-ICA-kortslösning att tvinga kunden till att vara bunden till deras produkter och tjänster och kommer aldrig att drabbas av saker som t ex att iphonen drabbas av att mac-helvetet strular.
__________________
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-04-22 kl. 18:45.
Citera
2017-04-26, 11:44
  #19
Medlem
Har undrat varför det är så tyst från uppdragsgivare denna vecka. Tackade ja till ett jobb imorse men fick inget svar. Till slut ringde de från Finland och sa att de inte fått något svar från mig, trots att mitt svar ligger i skickat-utboxen sedan flera timmar tillbaka, och ringer mig för säkerhets skull. Verkar alltså vara så att e-postprogrammet inte funkar och att jag eventuellt förlorar inkomst och kanske uppdragsgivare. Kommer sluta med att jag begår en terroristaktion mot fucking apple som fucking förstör mitt liv.
Citera
2017-05-09, 11:59
  #20
Medlem
Torkade vad som såg ut att vara en fettfläck ytterst försiktigt imorse. Det var ingen fettfläck, det var smält deflektorskydd. Fullständigt sabbat:

http://imgur.com/a/Ysnso
Citera
2017-05-09, 18:58
  #21
Medlem
Haha, ursäkta men jag måste bara skratta.
Du verkar ha fått ett riktigt fint måndagsexemplar.
Jag har kört Mac sedan 2010 och har aldrig upplevt några som helst problem.
Snarare tvärtom sedan jag bytt från pc.
Citera
2017-05-09, 21:11
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Har undrat varför det är så tyst från uppdragsgivare denna vecka. Tackade ja till ett jobb imorse men fick inget svar. Till slut ringde de från Finland och sa att de inte fått något svar från mig, trots att mitt svar ligger i skickat-utboxen sedan flera timmar tillbaka, och ringer mig för säkerhets skull. Verkar alltså vara så att e-postprogrammet inte funkar och att jag eventuellt förlorar inkomst och kanske uppdragsgivare. Kommer sluta med att jag begår en terroristaktion mot fucking apple som fucking förstör mitt liv.

Hur vet du att det är just Apples fel och inte i kedjan efter att mailet gått från din dator?

Är allt obra som sker dig automatiskt alltid Apples fel?
Citera
2017-05-09, 21:13
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Torkade vad som såg ut att vara en fettfläck ytterst försiktigt imorse. Det var ingen fettfläck, det var smält deflektorskydd. Fullständigt sabbat:

http://imgur.com/a/Ysnso

Vad då smält deflektorskydd? Det ska vad jag vet vara glas där, det smälter sällan om man säger så...
Citera
2017-05-11, 11:27
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur vet du att det är just Apples fel och inte i kedjan efter att mailet gått från din dator?

Är allt obra som sker dig automatiskt alltid Apples fel?

för att det verkar vara kopplat till att iCloud inte fungerar vilket är kopplat till att macen gav fel information om att partitionen var främmande härdvara som loggade på via indonesien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback