Citat:
Ursprungligen postat av
Phillefresh
Villka har du testat? När jag testat, necro, camd, Rapid och geniptv så har jag haft samma bild kvalitet. Det som skiljde var utbud samt genip hade många kanaler som inte funka samt lite lagg. Camd lagga som satan. Necro har jag för mig var bra men dåligt utbud. Rapid hade inget lagg samt de har de kanaler jag ville, svenska kanalerna.
Rapid har jag inte testat då det är enormt krångligt att först skaffa konto och sedan betala så jag gav upp. Testar geniptv nu igen och du har rätt, en del kanaler som inte fungerar som Viasats sportkanaler. Fortfarande buffring på de kanaler jag testade efter några minuter men med smart TV återkommer bilden medan med Kodi får man sätta igång hela kanalen igen.
Summa kardemumma: Är man beroende av att man måste titta så betalar man fullpris hos dyra distributören (fotbollsspelare ska ju ha sina fantasilöner och klubbarna kunna bolla med miljarder). Men slötittar man så duger dessa IPTV-tjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvettLeffe
Någon här som kör GenIPTV? Hur fungerar det just nu för er? Många kanaler verkar lagga t.ex. SVTs HD kanaler, Discovery m.m Jag har fått en trail, men eftersom det laggar så är jag osäker om jag vill fortsätta..
Alla tjänster jag provat laggar till och från och inte var dag ens favoritkanal går att få in.