2017-05-06, 21:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok har du lite underlag för alla buketter eller beundrarpost? Inte det nä, så du spekulerar nu då vad du tror bara eller? Och resten är också rena påhitt som du säkert läst någonstans eller i någon roman.
Så rakt på sak var tog du del av Martins blommor och brev? Ja, den som skäms på andras vägnar är allt rikligt besudlade med dålig självkänsla kan jag tycka.

Så om du läste istället för att bara föra fram fantasier och gissningar, så framgår det att då Martin skriver och klagar skriver MARTIN 12 år. Läs på återkom.

Jag har däremot skrivit tidigare att det rör sig om mer än 18 år.
18 år plus det han redan var villkorligt frigiven på, som landar på nästan 19 år.

Du kanske vill se mitt CV?
Jag tror inte Martin är nåt undantag från de "män" av hans kaliber som suttit för grova brott. Därför vågar jag påstå att han uppvaktas på samma sätt.
Han får säkert sin beskärda dos av blommor och brev.
Mitt självförtroende är mycket gott. Annars skulle jag inte kunna ha och haft de jobb jag har.

Det är ingen ide du svarar mej, du får inte svar av mej för att jag inte tycker att du verkar - sund.
Citera
2017-05-06, 21:25
Medlem
Awwwww, men haledudaneda...stackars skitstöveln som inte får ta emot besök ifrån kvinnliga bekanta, va synd man ska tycka om sig själv nu då.

Vem ska vänta i 12-18 år på detta vider till man? Haha, patetiskt att läsa hur han anser det vara psykisk misshandel, han kanske skulle ha använt storhjärnan istället för lillhjärnan ifrån första början.
Obotlig karaktärstyp den.
Citera
2017-05-06, 21:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, nu får han överdådiga blombuketter från hugade offer. Ju grövre brott, ju fler buketter. Beundrarposten väller in.
Jag trodde min enfald att det var de som gjort något hjältedåd som blev så fint uppvaktade.
En romans kan vidmakthållas länge innan besök kommer till stånd.
Oftast finns det fler spekulanter om det stora kapet som en kille som Martin är.
Det utspelar sej t o m svartsjukedraman, offren är rädda om sin guldklimp.
"Du skriver väl inte till nån annan än mej?" "Är det sant att du skriver till en annan också?" osv.
Ofta med tecknade tårar, hjärtan och kyssar.
Jag skäms över att vara kvinna.

Citat:
Det intresserar mej, mycket tack vare att det var en del av mitt yrkesliv.

Håller helt med dig!
Det är väl klart att denna nallebjörn med de snälla ögonen som blev kändis när hans glada bild var på alla löp - får beundrarpost! Det vore ju märkligt annars!
Tror dessutom han får betydligt mer uppskattande post än många övriga interner.

Detta är en missförstådd ömsint karakarl som bara råkade ut för en kvinna som inte förstod honom, som kanske var flörtig och otrogen och som sårade honom med att ha lämnat honom - enligt Lottas anhöriga och vänner som påstod att hon hade gjort slut med Martin.
I ett rusberoende som han sökte, men inte fick hjälp för, slog han henne - av misstag så hårt att hon dog. Förtvivlad ringer han efter hjälp, erkänner, tar sitt straff som en man.

Klart han får beundrarpost och blombuketter!

Tänk på trippelmördaren Juha V. Han såg inte snäll ut, dödade bl a ett barn, erkände inte, skylde ifrån sig - kvinnorna stod och skrek av beundran utanför rättssalen.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-06 kl. 21:55.
Citera
2017-05-06, 21:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du kanske vill se mitt CV?
Jag tror inte Martin är nåt undantag från de "män" av hans kaliber som suttit för grova brott. Därför vågar jag påstå att han uppvaktas på samma sätt.
Han får säkert sin beskärda dos av blommor och brev.
Mitt självförtroende är mycket gott. Annars skulle jag inte kunna ha och haft de jobb jag har.

Det är ingen ide du svarar mej, du får inte svar av mej för att jag inte tycker att du verkar - sund.

Du påstår en massa utan underlag och drar alla över en kam, så ditt CV är inte i intressant öht. Du låter bitter mer eller mindre som sitter och klankar på dom som skriver till dömda personer. Ungefär som ditt eget liv är så miserabelt som resten byfånarna i tråden som suttit i ett år här och pratat skit om Lotta. Ställt diagnoser, och spottat samt nervärderat henne. Visst det är bra med ett skithål, men det finns andra som vill diskutera och läsa lite mer fakta och vettiga saker än ert smuts. Nej, du behöver inte svara eftersom du inte har några svar gällande min fråga om dina källor. Jag konstaterar att du hittar på om Martins blommor och brev helt enkelt.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-06 kl. 21:51.
Citera
2017-05-06, 21:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
I just det här fallet gör jag det också.
Idiotbrudar!
Och dessutom försvarade av postare i denna tråd som påstår att "kvinnorna inte har något val" när de dras till en kriminell karl.

Att Lotta var svag, okunnig, ovetande och oförmögen att låta bli Martin
Lotta som var känd för sin starka vilja, känd för att genomföra det hon bestämt sig för, som spolade sitt ex, som blockade sin syrra, som berättade om Martins tidigare brott och som "jagade" Martin när han hade velat göra slut.

Både Lotta och de kvinnor som idag står på kö till Martin och andra som Martin, är sannolikt myndiga och gör det av egen fri vilja. När det sedan går käpprätt åt h*lvete ska vi andra bekosta deras sjukhusvård, poliskontakter, advokater, kvinnoskyddsboende och rättskipning. Och de och deras anhöriga ska gråta ut i olika artiklar om hur hemskt det var.

Man lär sej mycket på Flashback. Jag har fått veta att alla kvinnor som blir mördade är oskyldiga offer, världens bästa mammor, världen bästa kompis, ett under av skötsamhet mm.
Då undrar man ju varför just dom blir mördade när det finns så många andra som inte levt så exemplariskt att välja bland?
Sak samma gäller de kvinnor som hakar på en karl för att "han är rik". De får (eller kräver?) dyrbara presenter och när mannen fattar att han utnyttjats så slår det slint.
Men även de kvinnorna är viljelösa offer har jag fått lära mej.
Jag har alltid trott att man är två ett förhållande och det är en interaktion mellan dessa båda.
Allt man gör får konsekvenser, inte minst felaktiga val.
Citera
2017-05-06, 21:44
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Du påstår en massa utan underlag och drar alla över en kam, så ditt CV är inte i intressant öht. Du låter bitter mer eller mindre som sitter och klankar på dom som skriver till dömda personer. Ungefär som ditt eget liv är så miserabelt som resten byfånarna i tråden som suttit i ett år här och pratat skit om Lotta. Ställt diagnoser, och spottat samt nervärderat henne. Visst det är bra med ett skithål, men det finns andra som vill diskutera och läsa lite mer fakta och vettiga saker än ert smuts. Nej, du behöver inte svara eftersom du inte har några svar gällande min fråga om dina källor. Jag konstaterar att du hittar på om Martins blommor och brev helt enkelt.

Tack för analyshjälpen, du är grym. Nu kan jag koka ner det till att du är en kåkfarare alternativt en anstaltshora. Skriv lite mer så får vi se om jag prickar rätt till slut.

Det behövs ingen mer källa än de två jag gav dig tidigare för att bevisa tesen att våldsmän på kåken (spelar ingen roll om det är martin, Fritzl eller bobbys pappa, alla får dem massor av fanmejl från trasiga kvinnor med självskadebeteende. Så om någon ska hålla käften (lånade din charmiga debatteknik) så är det nog du. Frågor på det?
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-06 kl. 21:46.
Citera
2017-05-06, 21:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

"sitter och klankar på dem som skriver till dömda personer"

Menar du att du tycker det är normalt med groupie-beteendet att bli förtjust i någon för att han är kriminell?
Inte trots att han är kriminell - utan förtjust i verderbörande just för att han sitter inne?

Det är ju en psykologisk störning, begriper du inte det? En idee om att man är en slags moder Theresa som kan hjälpa och helst omvända det onda. Man tror att man är unik som kvinna om man klarar att få denne man på rätt köl med kärlek och omtanke.
Samma tanke som en del som hållit farliga husdjur haft. Till slut ihjälbiten av tigern, lejonet eller ormen.

Lägg där till pirret att ha en riktigt farlig varelse/man nära sig. En karakarl som skulle försvara sin kvinna om det behövs. Sexigt!

Du och dina gelikar i denna tråd som inte har velat erkänna Lottas eget ansvar och misstag och vägrar att framhålla henne som ett mycket bra exempel på hur dåligt det kan bli när man beter sig som en idiot - ni bär en del skuld att andra kvinnor nu står i kö till Martin. Ni har, med stor hjälp av vissa media och Lottas anhöriga, velat försköna beskrivningen av vad som hände.

Lotta skulle beskrivits som den kvinna hon var, som naivt försökte bygga ett liv med Martin helt klar över vad han gjort tidigare, som förlät hans misshandel gång på gång, som deltog i hans missbruk och som absolut inte ville göra slut. Trots det slog han ihjäl henne.
Precis som de kvinnor som kommer i hans väg i framtiden också kommer att försöka göra - och kanske också kommer skadas.
Citera
2017-05-06, 22:07
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
"sitter och klankar på dem som skriver till dömda personer"

Menar du att du tycker det är normalt med groupie-beteendet att bli förtjust i någon för att han är kriminell?
Inte trots att han är kriminell - utan förtjust i verderbörande just för att han sitter inne?

Det är ju en psykologisk störning, begriper du inte det? En idee om att man är en slags moder Theresa som kan hjälpa och helst omvända det onda. Man tror att man är unik som kvinna om man klarar att få denne man på rätt köl med kärlek och omtanke.
Samma tanke som en del som hållit farliga husdjur haft. Till slut ihjälbiten av tigern, lejonet eller ormen.

Lägg där till pirret att ha en riktigt farlig varelse/man nära sig. En karakarl som skulle försvara sin kvinna om det behövs. Sexigt!

Du och dina gelikar i denna tråd som inte har velat erkänna Lottas eget ansvar och misstag och vägrar att framhålla henne som ett mycket bra exempel på hur dåligt det kan bli när man beter sig som en idiot - ni bär en del skuld att andra kvinnor nu står i kö till Martin. Ni har, med stor hjälp av vissa media och Lottas anhöriga, velat försköna beskrivningen av vad som hände.

Lotta skulle beskrivits som den kvinna hon var, som naivt försökte bygga ett liv med Martin helt klar över vad han gjort tidigare, som förlät hans misshandel gång på gång, som deltog i hans missbruk och som absolut inte ville göra slut. Trots det slog han ihjäl henne.
Precis som de kvinnor som kommer i hans väg i framtiden också kommer att försöka göra - och kanske också kommer skadas.

Chansen att moosky ska lyssna på dina kloka ord är nog i paritet med chansen att martin kommer ut som en mysig kille utan aggressionsproblem. Någon stans är detta ändå Darwin in action, trasiga kvinnor får vila i frid och våldsverkare avskiljs från samhället.
Citera
2017-05-06, 22:28
Medlem
Citat:
Man lär sej mycket på Flashback. Jag har fått veta att alla kvinnor som blir mördade är oskyldiga offer, världens bästa mammor, världen bästa kompis, ett under av skötsamhet mm.
Då undrar man ju varför just dom blir mördade när det finns så många andra som inte levt så exemplariskt att välja bland?
Sak samma gäller de kvinnor som hakar på en karl för att "han är rik". De får (eller kräver?) dyrbara presenter och när mannen fattar att han utnyttjats så slår det slint.
Men även de kvinnorna är viljelösa offer har jag fått lära mej.
Jag har alltid trott att man är två ett förhållande och det är en interaktion mellan dessa båda.
Allt man gör får konsekvenser, inte minst felaktiga val.

Haha, ömsesidigt utnyttjande är det och inget annat. En snygg kvinna blir tillsammans med en rik man, han är inte bättre än henne. Hon för ekonomisk vinning, han för ytlig skönhet, statussymbol att visa upp, ingen bättre än den andra skulle jag vilja säga.
Citera
2017-05-06, 22:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Chansen att moosky ska lyssna på dina kloka ord är nog i paritet med chansen att martin kommer ut som en mysig kille utan aggressionsproblem. Någon stans är detta ändå Darwin in action, trasiga kvinnor får vila i frid och våldsverkare avskiljs från samhället.

Tack! Enig med dig!
Det är svårt att förklara för någon som inte vill begripa.
Tyvärr slår ju Darwins princip till och tokiga kvinnor som Lotta som inte kunde låta bli en Martin-typ far illa - och Martin-typerna sitter därefter inne. Båda avskilda från normalt liv.
Men det kostar anhöriga lidande och samhället pengar.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-06 kl. 22:34.
Citera
2017-05-06, 22:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Haha, ömsesidigt utnyttjande är det och inget annat. En snygg kvinna blir tillsammans med en rik man, han är inte bättre än henne. Hon för ekonomisk vinning, han för ytlig skönhet, statussymbol att visa upp, ingen bättre än den andra skulle jag vilja säga.

Hon blir ju mördad så där upphör ömsesidigheten...
Citera
2017-05-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ja, nu får han överdådiga blombuketter från hugade offer. Ju grövre brott, ju fler buketter. Beundrarposten väller in.
Jag trodde min enfald att det var de som gjort något hjältedåd som blev så fint uppvaktade.
En romans kan vidmakthållas länge innan besök kommer till stånd.
Oftast finns det fler spekulanter om det stora kapet som en kille som Martin är.
Det utspelar sej t o m svartsjukedraman, offren är rädda om sin guldklimp.
"Du skriver väl inte till nån annan än mej?" "Är det sant att du skriver till en annan också?" osv.
Ofta med tecknade tårar, hjärtan och kyssar.
Jag skäms över att vara kvinna.

Hm, märkligt uttalande. Varför ska du skämmas för att vara kvinna p.g.a eventuella andra kvinnors agerande?! Då ska vi skämmas över att vara kvinnor för att Arbogakvinnan har gjort som hon har gjort, etc etc... Män ska skämmas för att en viss andel män våldtar eller mördar? Näe, skulle aldrig få för mig att skämmas för mitt kön, aldrig. Inte mitt ansvar, inte ditt ansvar. Vad andra gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in