Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Ja, nu får han överdådiga blombuketter från hugade offer. Ju grövre brott, ju fler buketter. Beundrarposten väller in.
Jag trodde min enfald att det var de som gjort något hjältedåd som blev så fint uppvaktade.
En romans kan vidmakthållas länge innan besök kommer till stånd.
Oftast finns det fler spekulanter om det stora kapet som en kille som Martin är.
Det utspelar sej t o m svartsjukedraman, offren är rädda om sin guldklimp.
"Du skriver väl inte till nån annan än mej?" "Är det sant att du skriver till en annan också?" osv.
Ofta med tecknade tårar, hjärtan och kyssar.
Jag skäms över att vara kvinna.
I just det här fallet gör jag det också.
Idiotbrudar!
Och dessutom försvarade av postare i denna tråd som påstår att "kvinnorna inte har något val" när de dras till en kriminell karl.
Att Lotta var svag, okunnig, ovetande och oförmögen att låta bli Martin
Lotta som var känd för sin starka vilja, känd för att genomföra det hon bestämt sig för, som spolade sitt ex, som blockade sin syrra, som berättade om Martins tidigare brott och som "jagade" Martin när han hade velat göra slut.
Både Lotta och de kvinnor som idag står på kö till Martin och andra som Martin, är sannolikt myndiga och gör det av egen fri vilja. När det sedan går käpprätt åt h*lvete ska vi andra bekosta deras sjukhusvård, poliskontakter, advokater, kvinnoskyddsboende och rättskipning. Och de och deras anhöriga ska gråta ut i olika artiklar om hur hemskt det var.