2017-05-06, 20:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är du dum i huvudet på något sätt? Var skrev jag detta? Har du rökt något eller vad är det för svammel du kommer med? Har du inlärningssvårigheter eller problem med att inse att Martin inte får besök av det kvinnliga könet. Vissa grova brottslingar får inte ha besök vare sig av flickvänner eller familj. Kriminalvården avgör vem som får besök och inte. Inte svårt och det är många som klagat och gått upp i domstol pga av avslag, men det blir inget av med det. Finns det risk, så är det nej direkt.

Nu har ju Martin tidigare utfört svår misshandel mot en man som dog och därtill en manlig spärrvakt som delvis blev blind.
Därtill varit kompis med en kvinlig vän "Snälla" som han sannolikt inte misshandlat och dessutom i relation med Angelica som han efter en misshandel under våren aldrig mer bar hand på.

Skadade män och oskadade kvinnor. Varför skulle det finnas en könssegreation bland de vänner, släktingar och bekanta som vill besöka honom?
Nej jag tror det rör sig om en ny kärleksrelation som man inte vill underblåsa.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-06 kl. 21:02.
Citera
2017-05-06, 20:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det är ju det som är hela problemet. Martintyper finns det - en del har redan gjort sina brott och sitter inne, en del har ännu inte åkt in. Men vi kan inte spärra in dem i förväg och har de suttit av sitt straff är de fria igen.

Därför måste kvinnorna själva fatta beslutet att undvika dessa män. Men det verkar ju nästa omöjligt att få dessa, förlåt, korkade höns, att begripa. De dras som flugor till en sockerbit! Eller till skit! 5 miljoner flugor kan inte ha fel.....

Visa upp hur det har gått för några av de mest tokiga kvinnorna som inlät sig med en sådan man - som exempelvis Lotta. Ha hennes öde som ett varnande exempel på hur farligt och dumt det är.

Men till och med i denna tråd har det suttit postare och velat låtsas som att en kvinna "bara dras" in i detta och är ett "viljelöst mähä" som inte kan rå för att hon väljer en sådan karl.
Så länge kvinnors beteende förklaras med att de inte "förstod eller visste bättre" till och med av andra kvinnor. Ja då har vi lååångt kvar till jämlikhet.
Som kvinna skäms jag över att mina medsystrars går med på att anses dummare än befolkningen i övrigt.

Jo eget ansvar är väl inget man nu talar om ens. En man som liksom blir ihop med en sk redan dömd black widow han kommer liksom alla tycka att han får nu skylla sig själv. Är man så dum så gäller liksom Darwins lag. Därav att nu inte många heller kommer göra det men här verkar gälla andra regler. Farliga gossar det dras vissa kvinnor då sig till oberoende om konsekvenstänk att de nu förmodligen kommer bli ett framtida offer. De måste liksom från första början aktivt då leta efter detta genom att ens kontakta dömda personer.

En del psykologiskt förklarar detta med att kvinnor har en medfödd modersinstinkt. Kanske inte har egna barn och söker då upp brutna själar som de kallar det gossar som nu de då ska kunna uppfostra rätt. Det går ju liksom alltid fel då dessa själar som Martin är sjuka i huvudet från början och kommer alltid förbli det.
Citera
2017-05-06, 21:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lotta Rudholms mördare dömdes till ett långt fängelsestraff och försöker forma en tillvaro inne på anstalten som inkluderar telefonkontakt och besök av båda könen.
Hittills uppger han att han nekats samtliga sökta tillstånd gällande besök av kvinnor.
I februari överklagade 33-åringen beslutet att han inte får ha telefonkontakt med sin förra (kvinnliga) frivårdsinspektör till förvaltningsrätten.

Citat:
Det ska enligt honom gälla såväl bekanta som hans frivårdskontakt, besök samt telefontillstånd.
http://www.allehanda.se/blaljus/brott/lottas-mordare-nekas-kvinnliga-besokare-skadligt-for-min-psykiska-halsa

Det blir bättre ju mer fakta som kommer fram. Alltså inte heller telefonkontakt.
Aaaw får han inte ringa som han vill. Så är det då man är en grov våldsbrottsling.
Och risken för återfall i brottslighet är hög.
Citera
2017-05-06, 21:04
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fel! Det stoppas så länge Kriminalvården anser att han är en risk för det motsatta könet. Så några sk flickvänsbesök kan han glömma. Han har själv sett till att befinna sig i den här situationen. Han kommer ut om 12 år om han överlever dvs. Och sedan begår han nya våldsbrott och mord, och kommer att sitta resten av sitt liv på anstalt. Anstalter där det tar massor av tid och energi för att ens skriva och klaga eller begära så mycket som ett par brallor. Den rutinen känner han säkert till men några rättigheter att ha besök efter han misshandlat, plågat, och torterat kvinnor ska han inte ha. Han har fina 12 år framför sig där han kan skriva och klaga bäst han vill och det går sannerligen inte fort.Hahaha... hahaha.
Sedan står det bekanta vilket inkluderar kvinnliga kamrater. Så är det i dag, så han får brevväxla och så kan kriminalvårdarna läsa allt.

Blev straffet 12 år? Isf är han ute efter 8 år.
Citera
2017-05-06, 21:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen

Nej, då hade jag nog demonstrerat om han skulle fått 12 år. Så över 18 år har jag för mig han dömdes till. I första instans dömdes han till livstid, men HR sänkte till tidsbestämt vilket RÅ försökte få PT för, men det nobbade HD.
Citera
2017-05-06, 21:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Han har inte suttit så länge ännu - Lotta har inte ens varit död i ett år. Ändå har han antagligen någon ny på gång. Martin kanske nekas detta nu - men han kommer att få ta emot dambesök med tiden. Det kommer inte att stoppas när det gått en tid.

Glöm inte mördaren som mördade bägga sina kvinnor - även han fick härom månaden ta emot besök av sin nya fästmö. Trots att man först försökte stoppa av omsorg om kvinnan.

Ja, nu får han överdådiga blombuketter från hugade offer. Ju grövre brott, ju fler buketter. Beundrarposten väller in.
Jag trodde min enfald att det var de som gjort något hjältedåd som blev så fint uppvaktade.
En romans kan vidmakthållas länge innan besök kommer till stånd.
Oftast finns det fler spekulanter om det stora kapet som en kille som Martin är.
Det utspelar sej t o m svartsjukedraman, offren är rädda om sin guldklimp.
"Du skriver väl inte till nån annan än mej?" "Är det sant att du skriver till en annan också?" osv.
Ofta med tecknade tårar, hjärtan och kyssar.
Jag skäms över att vara kvinna.
Citera
2017-05-06, 21:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Nej han fick 18 år och har snart suttit av ett - 11 år kvar.
Inte ute om 12 som postaren Moosky felaktigt skriver.
Citera
2017-05-06, 21:11
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, nu får han överdådiga blombuketter från hugade offer. Ju grövre brott, ju fler buketter. Beundrarposten väller in.
Jag trodde min enfald att det var de som gjort något hjältedåd som blev så fint uppvaktade.
Oftast finns det fler spekulanter om det stora kapet som en kille som Martin är.
"Du skriver väl inte till nån annan än mej?" "Är det sant att du skriver till en annan också?" osv.
Finns män som köper använda trosor med flytningar i också. Men jag ser inte dessa som män i första hand utan som psykiskt sjuka. Du borde göra likadant, varför bryr du dig om vad andra psykiskt sjuka kvinnor gör? Låt dom förstöra sina liv.

Okej, 18 år lät bättre än 12 år.
Citera
2017-05-06, 21:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, nu får han överdådiga blombuketter rån hugade offer. Ju grövre brott, ju fler buketter. Beundrarposten väller in.
J

Ok har du lite underlag för alla buketter eller beundrarpost? Inte det nä, så du spekulerar nu då vad du tror bara eller? Och resten är också rena påhitt som du säkert läst någonstans eller i någon roman.
Så rakt på sak var tog du del av Martins blommor och brev? Ja, den som skäms på andras vägnar är allt rikligt besudlade med dålig självkänsla kan jag tycka.

Citat:
Nej han fick 18 år och har snart suttit av ett - 11 år kvar.
Inte ute om 12 som postaren Moosky felaktigt skriver.

Så om du läste istället för att bara föra fram fantasier och gissningar, så framgår det att då Martin skriver och klagar skriver MARTIN 12 år. Läs på återkom.

Jag har däremot skrivit tidigare att det rör sig om mer än 18 år.
18 år plus det han redan var villkorligt frigiven på, som landar på nästan 19 år.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-06 kl. 21:18.
Citera
2017-05-06, 21:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Finns män som köper använda trosor med flytningar i också. Men jag ser inte dessa som män i första hand utan som psykiskt sjuka. Du borde göra likadant, varför bryr du dig om vad andra psykiskt sjuka kvinnor gör? Låt dom förstöra sina liv.

Okej, 18 år lät bättre än 12 år.

Det intresserar mej, mycket tack vare att det var en del av mitt yrkesliv.
Citera
2017-05-06, 21:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det intresserar mej, mycket tack vare att det var en del av mitt yrkesliv.

Säkert, och tomten är från Lappland eller? Sitt inte och gissa en massa det ger inget utan har du inte tillgång till Martins brev och blommor, så knip igen.
Citera
2017-05-06, 21:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

I just det här fallet gör jag det också.
Idiotbrudar!
Och dessutom försvarade av postare i denna tråd som påstår att "kvinnorna inte har något val" när de dras till en kriminell karl.

Att Lotta var svag, okunnig, ovetande och oförmögen att låta bli Martin
Lotta som var känd för sin starka vilja, känd för att genomföra det hon bestämt sig för, som spolade sitt ex, som blockade sin syrra, som berättade om Martins tidigare brott och som "jagade" Martin när han hade velat göra slut.

Både Lotta och de kvinnor som idag står på kö till Martin och andra som Martin, är sannolikt myndiga och gör det av egen fri vilja. När det sedan går käpprätt åt h*lvete ska vi andra bekosta deras sjukhusvård, poliskontakter, advokater, kvinnoskyddsboende och rättskipning. Och de och deras anhöriga ska gråta ut i olika artiklar om hur hemskt det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in