Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-06, 12:04
  #1
Medlem
A-party-with-martys avatar
Funderar på att köpa VR hjälm till ps4(original konsolen)? Kostar ju ändå 4 lök. Vet att pro konsolen är bättre men är det ändå nån vits att köpa prylar till min konsol? Även move kontroll & racing utrustning verkar ju intressant i kombo med VR. Men alltså har hört att det kanske ej blir så optimalt. Någon som har info el erfarenhet(har tyvärr ej kunnat prova)?
Är Vr bra överhuvudtaget typ? Går ju också att byta in sin gamla konsol & uppgradera men då försvinner det såklart ännu mer pengar.
Citera
2017-05-06, 15:27
  #2
Medlem
BigDongles avatar
Nej
Citera
2017-05-06, 17:36
  #3
Medlem
studioxswes avatar
Varför läser du inte vad andra skrivit, det kallas recensioner (hört talas om det) finns på youtube och på andra ställen.

Du kan ju också besöka en butik och testa det själv innan. Om jag skriver det fungerar skitbra kommer du i så fall spendera 4k?
Citera
2017-05-06, 18:21
  #4
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Varför läser du inte vad andra skrivit, det kallas recensioner (hört talas om det) finns på youtube och på andra ställen.

Du kan ju också besöka en butik och testa det själv innan. Om jag skriver det fungerar skitbra kommer du i så fall spendera 4k?

Känns aningen mer interaktivt att korrespondera angående frågeställningen än att enbart läsa en recension(som dessutom kanske har några månader på nacken). Sen är det inte så jävla lätt att prova när det det lokala (nåja har väl åkt in från stans yttre kant) invandrargänget hänger där som en badkarspropp. "Om jag skriver det fungerar skitbra kommer du i så fall spendera 4k?" svar= nej såklart men om jag får en allmän uppfattning via flera åsikter kanske det där i mot påverkar mitt beslut. Hur konstigt det än låter för dej tror jag att det ändå är så det fungerar
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-05-06 kl. 18:25.
Citera
2017-05-06, 18:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Sen är det inte så jävla lätt att prova när det det lokala (nåja har väl åkt in från stans yttre kant) invandrargänget hänger där som en badkarspropp.

Du får la säga till personalen att du vill testa. Alternativt säger du till de. Inte svårare än så.
Citera
2017-05-06, 18:26
  #6
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDongle
Nej
Kan du utveckla resonemanget?
Citera
2017-05-06, 18:31
  #7
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Du får la säga till personalen att du vill testa. Alternativt säger du till de. Inte svårare än så.
Gjorde det men tyvärr har dom inget kösystem etc. Enbart först till kvarn. Känns som det är personalen som bör sköta det istället för att jag ska behöva tjafsa med Abdulla & hans sju rövare.
Egentligen borde jag ändå testa det på ett annat varuhus där jag har innestående pengar. Då borde man ju nästan få kräva det, men tror inte det fungerar så, då dom typ "enbart jobbar där".
Citera
2017-05-06, 18:34
  #8
Medlem
A-party-with-martys avatar
Visserligen har ju dom stora varuhusen (till skillnad mot exempelvis Inet & Webbhallen) generösa villkor när det gäller öppet köp i butik men känns ju ändå smidigare o ha provat lite innan iaf.
Citera
2017-05-06, 23:29
  #9
Medlem
BigDongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Kan du utveckla resonemanget?

1. De har inte löst problemen med illamående. Alltså du kan bli åksjuk när du har på dig PSVR. Det är ett hårdvaruproblem, så det kan inte uppdateras framöver. Det har att göra med att hur du rör sig inte har 100 % anknytning till vad du ser.

2. Det finns inga bra spel.

3. Den har släppts för tidigt då tekniken inte är tillräckligt bra. Väldigt dålig upplösning.

Microsofts lösning kanske blir något bättre då den är augmented reality, vilket innebär att problem 1 inte lär existera, samt att problem 3 antagligen blir mindre då AR är lättare för hårdvaran.

Hursomhelst, de flesta som köper PSVR testar den några gånger sedan lägger de den på hyllan.

Här kan du se om illamående: https://www.youtube.com/watch?v=x3mMc_0_UtU
Citera
2017-05-07, 01:55
  #10
Medlem
Min polare köpte PS VR genom tradera billigt.
Och nu funderar han på att sälja det och köpa en 4K tv i stället.

Det summerar kanske något.
Vem vet.
Men enligt mig är det inte värt det.
Det är kul ett tag.
Det var ju Wii också.
Något nytt.
Men sedan då.
Spel?
Citera
2017-05-07, 15:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Gjorde det men tyvärr har dom inget kösystem etc. Enbart först till kvarn. Känns som det är personalen som bör sköta det istället för att jag ska behöva tjafsa med Abdulla & hans sju rövare.

Låter som direkt dålig personal. Har inte haft nå problem när jag vill testa något i vuxen ålder, men vet när man va mindre kunde man få säga till persoan och då var det inte något problem för de att säga till ifall de sätt att samma gäng hängt vid testmaskinerna en mindre evighet. Som du säger ska ju inte du behöva tjafsa med Abdulla o de sju rövarna.
Citera
2017-05-07, 20:18
  #12
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Låter som direkt dålig personal. Har inte haft nå problem när jag vill testa något i vuxen ålder, men vet när man va mindre kunde man få säga till persoan och då var det inte något problem för de att säga till ifall de sätt att samma gäng hängt vid testmaskinerna en mindre evighet. Som du säger ska ju inte du behöva tjafsa med Abdulla o de sju rövarna.
Ä nu pratades det enbart med personalen men tycker det borde räcka liksom. Kommer ihåg på 90 talet när man provlysnade musikplattor då fanns det en tydlig tidsgräns (5 el 10 min tror jag).
__________________
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-05-07 kl. 20:30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback