Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 22:03
  #133
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Det är extremt komiskt att se dig hänga fast vid den tunna snara som du gör. Eftersom du inte har några vettiga argument så klagar du på rubrikens formulering, snarare än innehållet eller vad TS beskrev i det första inlägget. Klassiskt och genomskinligt.

Bästa Massimo, vi läser urinlägget tillsammans:

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Så till frågan:
1) Hur kommer det sig att syndikalisterna ställer sin demonstration till förfogande för människor som i del består av människor som är fiender till det sekulära samhället?
2) Har syndikalisterna tidigare solidariserat sig med människor som sätter sin religiösa övertygelse framför sina arbetsuppgifter?

1) Svar: inget har framkommit som tyder på att syndikalisterna ställt sin demonstration till islamisters förfogande, ingen, inte du eller någon annan har kunnat visa ett samband. Vad vi fått är en massa konspiratoriskt pladder med grund i Simon vises protokoll
2) Svar: nej, det finns inga bevis för påståendet

Massimo, jag känner ditt oberoende ända hit, du skulle aldrig offra den intellektuella integriteten för simpla lögner även om det innebar ett erkännande för motståndarens ståndpunkter. Du är en klippa att luta åt, all heder!
Citera
2017-05-05, 22:20
  #134
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
1) Svar: inget har framkommit som tyder på att syndikalisterna ställt sin demonstration till islamisters förfogande, ingen, inte du eller någon annan har kunnat visa ett samband. Vad vi fått är en massa konspiratoriskt pladder med grund i Simon vises protokoll
2) Svar: nej, det finns inga bevis för påståendet

Massimo, jag känner ditt oberoende ända hit, du skulle aldrig offra den intellektuella integriteten för simpla lögner även om det innebar ett erkännande för motståndarens ståndpunkter. Du är en klippa att luta åt, all heder!
Har man ingen som helst insyn i "det muslimska civilsamhället" är det lätt att raljera kring rubriken.

Nej, alla i Rätten till våra kroppar kan inte klassas som islamister. Vi har (om man utgår från listan över dem som tidigare undertecknat upprop för nätverket) unga studenter såsom Idil Suleiman och Nimo Bashir som knappast kan kopplas dit och det finns andra som sannolikt agerar nyttiga idioter snarare än övertygade islamister.

Det som gjorde att jag satte rubriken är att det finns en rad personer som jag anser företräder organisationer som kopplas till islamismen OCH dessa personer är - till skillnad från de tidigare nämnda - tongivande i nätverket.

"Rätten till våra kroppar" företräds exempelvis av en rad personer kopplade till sfären runt Ibn Rushd, Islamiska förbundetoch SUM, organisationer med kopplingar till det Muslimska Brödraskapet (SUM förlorade sina bidrag med hänvisning till den kopplingen).

Bland dessa finns Zaynab Ouahabi, Radia al Masri, Aroma Abrashi, Jasmin Nur (hon som avbröt Stefan Löfven) och Zainab Marrakchi (den sistnämnda som förutom sina kopplingar till Ibn Rushd och Islamiska förbundet även är ledamot i Europian Forum Of Muslim Women som står under FIOE, det muslimska brödraskapets gren i Europa). Aroma Abrashi har samverkat med Amanj Aziz tidigare företrädare för TUFF och numera aktiv i Sveriges förenade muslimer.

Sveriges Förenade Muslimer en organisation som otvetydigt kan klassas som islamistisk och även den har en företrädare i nätverket i Maimouna Abdullahi. För den som inte är insatt i SFM är det ytterligare en organisation som tillslut förlorat sina bidrag efter att ha bjudit in diverse kontroversiella talare såsom Abu Muadh som framhäver äran i att dö för sin religion, personer som sedermera anslutit sig till IS samt talare som anser att obeslöjade flickor i 12-årsåldern slutar i helvetet. Förespråkare för sharia, förespråkare för jihad.

Vi har också företrädare för MMRK, som vid sitt bildande på sin hemsida skrev "För att man skall vara en muslim, måste man tro på båda delar, dvs. tron och Sharia. Dessutom måste man tro på att man skall rätta sig efter dem". Efterhand har man slipat på sin retorik och talar nu om en "muslimsk värdgrund". Föreningen har gjort sig känd för att arbeta mot terrorlagstiftning och har en historia av att blunda för den våldsamma jihadismen (ett annat av islamismens uttryck). Det här är en organisation som även den företräds av Maimuna Abdullahi och vid sin sida har hon Fatima Doubakil.

Ser man vilka som är tongivande i "Rätten till våra kroppar" (förekommer i artiklar, deltar på seminarium etc) är det personer såsom Fatima Doubakil, Zaynab Ouahabi, Maimuna Abdullahi och Zainab Marrakchi (de två sistnämnda har verkat som kontaktpersoner i ett par sammanhang). Det är samtliga personer som räknas upp ovan.

Den fråga nätverket driver får därför ses i en kontext som inbegriper sina ledande företrädare, de organisationer dessa företräder och de sammanhang de förekommit i.

Jag har ingen förhoppning om att detta övertygar dig, Drullknull. Du har inget intresse av dessa frågor och ingen vilja att sätta dig in i det. Du ser ett egenvärde i att käfta emot och slänga begrepp såsom "högerextremist" omkring dig. Men om det är någon annan som undrat så satte jag min rubrik - bland annat - utifrån detta.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2017-05-05 kl. 22:33.
Citera
2017-05-05, 22:25
  #135
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Bästa Massimo, vi läser urinlägget tillsammans:



1) Svar: inget har framkommit som tyder på att syndikalisterna ställt sin demonstration till islamisters förfogande, ingen, inte du eller någon annan har kunnat visa ett samband. Vad vi fått är en massa konspiratoriskt pladder med grund i Simon vises protokoll
2) Svar: nej, det finns inga bevis för påståendet

Massimo, jag känner ditt oberoende ända hit, du skulle aldrig offra den intellektuella integriteten för simpla lögner även om det innebar ett erkännande för motståndarens ståndpunkter. Du är en klippa att luta åt, all heder!

Står inget om det i ursprungsinlägget. Om vi nu ska tävla i aspergers. Funderade du på det innan du skrev eller blev du våt i byxan av att någon ens orkade svara ditt svammel?
Citera
2017-05-05, 22:34
  #136
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Här kommer ett halvt erkännande om att de beslöjade kvinnorna inte är islamister, de kan attrahera islamister. Fast jag ställer mig frågande till det sista, av plakaten att döma är dessa kvinnor feminister, sådana brukar inte gillas av manschauvinister.

Som jag skrev, du är förmodligen för ointelligent för att se den större bilden. Du nöjer dig inte tills någon ställer sig på sergels torg och ropar död åt de otrogna eller ännu värre faktiskt dödar oskyldiga svenskar på riktigt. Då först reagerar du, kanske. Men stegen innan dess och den större kontexten kring händelsen bryr du dig inte om. Du är nog också historielös och kan inte se Sverige i en kontext som är utanför den som du just nu upplever. Så givetvis försvarar du Islam när du ser den manifestera sig i Sverige, för du vet inte om något annat, du har ingen referenspunkt. Detta för att du antingen inte är speciellt intelligent eller så är du en ideolog. En dum människa analyserar samhällsevent isolerat & bokstavligt fristående från kontext, ungefär som du.
Citera
2017-05-05, 22:37
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Jag håller inte med där, Livets ord är bokstavstroende kristna, men inte islamister.

Vi får ett halvt erkännande om rimligheten att SAC samarbetar med islamister, inget i tråden tyder på det, allt är fake news.

Mig veterligen har ingen försökt göra gällande att Livets Ord inte är bokstavstroende kristna eller att de skulle vara islamister. Så den beröringspunkt som finns mellan Livets Ord och tråden är väl rimligen att dina inlägg börjar närma sig tungomålstaleri i substans och sammanhang.

Och det står dig naturligtvis fritt att uppfinna egna betydelser på ord. Vilket gör dina inlägg till fake news och alternativa fakta. På riktigt.

Och nej, det är inget halvt erkännande. Syndikalisterna har med sitt agerande gjort ett klart ställningstagande för att rätten att kränka andra med religiösa symboler. Fast de fattar det inte själva.
Citera
2017-05-05, 22:44
  #138
Medlem
Hexen666s avatar
Om religionen ifråga hade varit kristen, låt säga Livets Ord. Hade det blivit ramaskri! Det är skrämmande hur vänstern tar parti för Islam på detta sätt. Aldrig i helvetet att du hade sätt kristna marschera tillsammans med vänstern, inte ens om helvetet frös till is, aldrig!

Detta är ett resultat av identitetspolitik! Vänstern säger åt helvete med individualism som den alltid gjort, nu ska vi kategorisera på kön, hudfärg och religion. Där Islam har företräde
Citera
2017-05-05, 22:53
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Om religionen ifråga hade varit kristen, låt säga Livets Ord. Hade det blivit ramaskri! Det är skrämmande hur vänstern tar parti för Islam på detta sätt. Aldrig i helvetet att du hade sätt kristna marschera tillsammans med vänstern, inte ens om helvetet frös till is, aldrig!

Detta är ett resultat av identitetspolitik! Vänstern säger åt helvete med individualism som den alltid gjort, nu ska vi kategorisera på kön, hudfärg och religion. Där Islam har företräde

Tja, jag vet inte syndikalisternas samröre med medeltidsvisionärerna är resultatet av någon jävla politik eller ens någon genomtänkt politisk ideologi. Det finns väl lite dunkla tankegångar om revolution, uppror, förtryck, kolonialism, tredjevärldenskit med mer där i limbiska systemet på idioterna.

Men det mest framträdande är nog bara vanlig stollighet.
Citera
2017-05-05, 23:18
  #140
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är inte en färgfråga. Japan är ett typexempel på ett stabilt samhälle, och det är inte alls vitt.
Jag sa aldrig att ickevita samhällen inte kan vara stabila.
Citera
2017-05-06, 00:30
  #141
Medlem
fasligts avatar
Hela det dödfödda upplägget är väl ett tecken på att den europeiska vänstern som bäst håller på att gå under i tvinsot, huvudsakligen på grund av att de så envetet verkat för att alla samhälleliga tillgångar flyttas till globalisternas storbanker och storföretag samtidigt som tomrummet ersatts med en jävla massa kulturinkompatibla människor ingen människa vet vad man ska ha till. Patetvänstern låtsas att slaget inte är förlorat och fortsätter bjäbba som om de hade något att säga till om. Ungefär som en liten ynklig hund gör vid möte med en främmande stor, eller som när en nackad höna fortsätter springa huvudlöst runt en stund. Den enda förklaring till sakernas illavarslande tillstånd som ledande politiskt och medialt etablissemang, vilket spänner från ren vänsterextremism till vänsterliberalism, presenterat är att den som inte tycker upplägget verkar bra är elak, rent av ond.

Folk, ni är elakt och fascistiskt samt besitter felaktig värdegrund räcker liksom inte som legitimerande förklaringsmodell för galenskapen längre. Islamisterna tror väl att i just Sverige ska vänstern lyckas överleva ett tag till och i brist på Miljöparti som realistisk framtida kombination av bordellmamma och sugar daddy hoppar de väl i säng med den enda slyna de kan hitta som fortfarande vill ha dem, dvs det mest akterseglade segmentet av primalskriksvänstern. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan även islamism och antirasismindustrin lägger sig och självdör. Snart kommer det visa sig hart när omöjligt att trumma ihop en majoritet för bidragsbefrämjande av hijabaktivism, ytterligare ett antiislamofobiprojekt eller någon sorts rädda illegal migrant-willy aktion hellre än att skjuta till motsvarande belopp för en bättre äldrevård, säkerhetsvakter i helt vanliga skolor, på helt vanliga sjukhus och socialkontor.

Det enda som räddar bidragsparasiternas levebröd för stunden är den mäktiga trögheten i svensk (och övriga civiliserade samhällens) byråkrati och omfattande rättsapparat. Det tar tid att byta inriktning för kolossens verksamhet, men den kommer att ändras. Då blir det nolltolerans mot sån här jävla uppvigling och bidragsberoende. Tack för det idioter. Livet blir säkert underbart i det nya repressiva övervakningssamhälle ni drivit fram med er förbannade antidemokratiska aktivism och ert vidriga snyltande på det som en gång var en någorlunda frisk samhällskropp.
Citera
2017-05-06, 07:20
  #142
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Ahh, nu förstår jag högerextremisternas resonemang bakom trådens alternativa fakta: alla beslöjade kvinnor är islamister!
Det är slående logiskt och genomtänkt, ja rentav genialt.

Tack, vi håller oss till trådens ämne.

Halmgubben i tråden är rubriken, lägg lite energi på att belägga den istället för att angripa en hårt arbetande person.

Tack Massimo, jag förstod inte vart ni neofascister menade med islamister tills pösmunken Gift44 förklarade sanningen eller er sanning rättade sagt. Bär kvinnor slöjor blir dom automatiskt islamister, ungefär som det faktum att alla judar är krämare, det vet alla eller att romer är tjuvar.

Jag delar din nyfikenhet och väntar spänt på konkreta bevis till unionen av islamister och syndikalister.
Du menar att långskägg, korta byxor, slöjor OCH niqab inte ger dig några som helst associationer till islamism. Då förmodar jag att du betraktar al-Qaida som moderata muslimer, pajas.
Uppenbarligen är du inte bara en förvirrad kulturmarxist utan en hardcore-försvarare av IS folkmord, förslavning och fördrivning av minoriteter. Lite oväntat men det är bra att du gör klart var du står.
Bevisen har du redan fått i tråden angående kopplingen mellan Syndikalisterna och islamisterna fast du låtsas som motsatsen.
Citera
2017-05-06, 11:00
  #143
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilken halmgubbe?

Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Tråden är fake news ...

Menar du att inga (autentiska) syndikalister har marscherat med några (autentiska) islamister öht?

Citat:
... eller en högerextrem alternativ sanning,

Vilken "högerextremism" refererar du till? Nånting som ligger till höger om dig?

Citat:
Här kommer ett halvt erkännande om att de beslöjade kvinnorna inte är islamister, de kan attrahera islamister.

Och hur definierar DU då "islamism"?
Citera
2017-05-06, 16:14
  #144
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Tråden är fake news ...

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Menar du att inga (autentiska) syndikalister har marscherat med några (autentiska) islamister öht?

Vilken "högerextremism" refererar du till? Nånting som ligger till höger om dig?

Och hur definierar DU då "islamism"?

När du får tid, Drullknull, så ser jag gärna ett svar på mina frågor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback