2017-05-04, 14:21
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Det kanske inte syns på alla, men det hörs.
Citera
2017-05-04, 15:24
Medlem
Out-of-Steps avatar
Kånkenväska är ett signum för feminister och andra vänstertyper. Septum piercing, kläder från loppis, kängor, stora glasögon samt en efterbliven övertygelse om att de själva har rätt i alla frågor samtidigt som de är blåsta, det är de vanligaste observationerna av en feminst.
Senast redigerad av Out-of-Step 2017-05-04 kl. 15:30.
Citera
2017-05-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Dom har lugg.

Jag har lugg och är antimfeminist..
Citera
2017-05-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZelda
Jag har lugg och är antimfeminist..

De beskriver kvinnor de tycker är fula.

Ful = Feminist.
Citera
2017-05-04, 18:39
Medlem
Vad ni överdriver. Håller med om att den sk feminismen gått för långt men att alla skulle vara lönnfeta, piercade, kroppsbehårade och lila lugg stämmer inte riktigt lättaste är nog att fråga damen i fråga.
Citera
2017-05-04, 19:06
Medlem
Triplefaces avatar
Närmare hälften av alla kvinnor mellan 18 och 27 år kallar sig feminister. Andelen är klart lägre bland äldre kvinnor men jag väljer att inte uttala mig om dem eftersom jag nästan bara känner yngre. Andelen bland högutbildade/övre samhällsklasser är mycket högre än bland andra enligt mina erfarenheter. Så om man kan identifiera dessa, vilket oftast är ganska enkelt, är nog chansen stor att man "gissar" rätt. Iallafall om min teori om att andelen är högre bland högutbildade är högre

Sen är det ju så att det är skillnad mellan feminister och feminister, en del kallar sig det bara för att de vill ha lika löner och är trötta på vissa samhällsmönster men det är inget de identifierar sig starkt som. De röstar nog inte på Fi men svarar att de är feminister i enkätundersökningar eftersom de vill ha "jämställdhet mellan könen". Andra (en klar minoritet av de som kallar sig feminister skulle jag tro) är lite extremare, säger att de hatar män. rakar inte armhålorna, läser Lady Dahmers blogg etc.
Senast redigerad av Tripleface 2017-05-04 kl. 19:18.
Citera
2017-05-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Vad ni överdriver. Håller med om att den sk feminismen gått för långt men att alla skulle vara lönnfeta, piercade, kroppsbehårade och lila lugg stämmer inte riktigt lättaste är nog att fråga damen i fråga.

Nej att fråga är inget alternativ. Man vill ju kunna undvika dem så mkt som möjligt.. därför är det bra att åtminstone känna till de mest iögonfallande attributen...

Har någon nämnt knallröda läppar? Annars är det dags nu.
Citera
2017-05-04, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Gäsp. Finns olika feminister och alla ser inte lika ut.

Men det där är ett trivialt fastställande, som inte säger någonting om eventuellt observerbara tendenser, vilket det är frågan om här. En del här verkar vilja påskina att själva frågeställningen är misogyn, och sant är väl att det finns en del föraktfulla utsagor i tråden. Jag tror ändå att det finns en hel del sanning i det som slagits fast.

Jag vill minnas att en del psykologer tolkat anorexi hos tonårsflickor som en slags revolt mot att den egna kroppen börjat anta kvinnliga former, och därmed mot den egna heterosexuella identiteten.

Jag tror man kan observera ett liknande fenomen hos många som identifierar sig själva som feminister. De kanske inte nödvändigtvis är fula; men de finner det emotionellt svårt att finna bekvämlighet i en traditionellt kvinnlig heterosexualitet. Kort hår, näsring och hår i armhålorna är ju alla synonyma med ett tvärt brott mot den kvinnliga skönhetens kanon. Man vill helt enkelt undfly sexualiteten. Kanske för att den skrämmer en -- därav kanske också den sjukliga fixeringen vid våldtäkt som man finner i denna grupp.

Denna teori stöds ytterligare av att det nog främst är yngre kvinnor som sällar sig till denna ideologi -- kvinnor som kanske ännu inte lyckats finna sin sexuella identitet.

Sen stämmer det naturligtvis att feminismen idag blivit något av ett urvattnat modefenomen, vilket vi alltså ser i Zara Larsson-typen, där denna analys kanske inte riktigt stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, de har bröst och fitta.

Man skulle kunna utöka TS fråga till att också omfatta hur feminister uttrycker sig i tal och skrift. Jag menar att min ovanstående analys också förklarar det mycket utbredda användandet av ironi och sarkasm i denna grupp. I detta finns det en slags flykt från sanning som är verksam; en ovilja att inlåta sig på en genuin reflektion över sitt egna väsen. Samtidigt som ironin tillåter en att, på ett för en själv omedvetet sätt, säga en sanning man fruktar att erkänna: "självklart, alla feminister är fula som fan!" blir då ett slags omvänt erkännande att det är just denna fråga som ligger i bottnen av det egna valet att kalla sig själv "feminist".

Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Har någon nämnt knallröda läppar? Annars är det dags nu.

Har du rätt i. Samtidigt som knallröda läppar kan vara hett som fan. Men inte på nån i kort rosa hår.
Citera
2017-05-04, 21:28
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Har du rätt i. Samtidigt som knallröda läppar kan vara hett som fan. Men inte på nån i kort rosa hår.

Och definitivt inte om det hänger en snorig nosring framför dem .....
Citera
2017-05-04, 21:44
Medlem
KungensGrabbars avatar
Pannlugg, "fjällräven kånken-rygga" och svarta byxor. Den är bombsäker.
Citera
2017-05-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Men det där är ett trivialt fastställande, som inte säger någonting om eventuellt observerbara tendenser, vilket det är frågan om här. En del här verkar vilja påskina att själva frågeställningen är misogyn, och sant är väl att det finns en del föraktfulla utsagor i tråden. Jag tror ändå att det finns en hel del sanning i det som slagits fast.

Jag vill minnas att en del psykologer tolkat anorexi hos tonårsflickor som en slags revolt mot att den egna kroppen börjat anta kvinnliga former, och därmed mot den egna heterosexuella identiteten.

Jag tror man kan observera ett liknande fenomen hos många som identifierar sig själva som feminister. De kanske inte nödvändigtvis är fula; men de finner det emotionellt svårt att finna bekvämlighet i en traditionellt kvinnlig heterosexualitet. Kort hår, näsring och hår i armhålorna är ju alla synonyma med ett tvärt brott mot den kvinnliga skönhetens kanon. Man vill helt enkelt undfly sexualiteten. Kanske för att den skrämmer en -- därav kanske också den sjukliga fixeringen vid våldtäkt som man finner i denna grupp.

Denna teori stöds ytterligare av att det nog främst är yngre kvinnor som sällar sig till denna ideologi -- kvinnor som kanske ännu inte lyckats finna sin sexuella identitet.

Sen stämmer det naturligtvis att feminismen idag blivit något av ett urvattnat modefenomen, vilket vi alltså ser i Zara Larsson-typen, där denna analys kanske inte riktigt stämmer.

Man skulle kunna utöka TS fråga till att också omfatta hur feminister uttrycker sig i tal och skrift. Jag menar att min ovanstående analys också förklarar det mycket utbredda användandet av ironi och sarkasm i denna grupp. I detta finns det en slags flykt från sanning som är verksam; en ovilja att inlåta sig på en genuin reflektion över sitt egna väsen. Samtidigt som ironin tillåter en att, på ett för en själv omedvetet sätt, säga en sanning man fruktar att erkänna: "självklart, alla feminister är fula som fan!" blir då ett slags omvänt erkännande att det är just denna fråga som ligger i bottnen av det egna valet att kalla sig själv "feminist".

Fast jag är inte feminist... jag har aldrig gjort något för att förändra attityder kring kvinnor eller stått upp för deras rättigheter. Så med vilken rätt skulle jag ha att kalla mig feminist?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-05-04 kl. 22:05.
Citera
2017-05-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast jag är inte feminist... jag har aldrig gjort något för att förändra attityder kring kvinnor eller stått upp för deras rättigheter. Så med vilken rätt skulle jag ha att kalla mig feminist?

Troligen räcker det med knallröda läppar och rosa hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in