Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-01, 11:12
  #1
Medlem
Hallå vänner och fiender!

Jo de är såhär att jag har fått problem med CS:go.
Min Push-to-talk knapp funkar inte som den ska.
OM jag är skype med polare och spelar cs så funkar min push-to-talk, men om jag går in och ska spela med 4 randoms så funkar de inte.
Symbolen för push-to-talk syns inte i spelet när jag går in ensam och dom hör mig uppenbarligen inte. Men om jag spelar med andra så funkar allt som de ska. Vet dock inte om de beror på att jag då är i en lobby med människor eller om de beror på att micen används i skype och de på något sätt gör att de funkar bättre.
Jag har försökt binda om knappen till olika knappar på tangentbordet och på musen men inget av de funkar.

Har googlar och youtubat men utan någon resultat.
Någon som har nån idé om vad jag kan göra?
Citera
2017-05-01, 11:19
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottmos
Hallå vänner och fiender!

Jo de är såhär att jag har fått problem med CS:go.
Min Push-to-talk knapp funkar inte som den ska.
OM jag är skype med polare och spelar cs så funkar min push-to-talk, men om jag går in och ska spela med 4 randoms så funkar de inte.
Symbolen för push-to-talk syns inte i spelet när jag går in ensam och dom hör mig uppenbarligen inte. Men om jag spelar med andra så funkar allt som de ska. Vet dock inte om de beror på att jag då är i en lobby med människor eller om de beror på att micen används i skype och de på något sätt gör att de funkar bättre.
Jag har försökt binda om knappen till olika knappar på tangentbordet och på musen men inget av de funkar.

Har googlar och youtubat men utan någon resultat.
Någon som har nån idé om vad jag kan göra?

Skypes push-to-talk har ingenting att göra med CS:GO:s mer än att bekräfta att din mikrofon fungerar bra.

Testa grejerna här https://steamcommunity.com/app/730/d...3460258588662/ - framför allt
Kod:
voice_system_enable 1
Citera
2017-05-01, 11:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Skypes push-to-talk har ingenting att göra med CS:GO:s mer än att bekräfta att din mikrofon fungerar bra.

Testa grejerna här https://steamcommunity.com/app/730/d...3460258588662/ - framför allt
Kod:
voice_system_enable 1



Ja men asså, i skype använder jag inte push to talk men när jag pratar i skype så funkar micen i cs, och i cs använder jag push to talk. men om jag inte pratar med någon i skype så funkar inte push to talk i cs o ingen kan höra mig
Citera
2017-05-01, 11:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Skypes push-to-talk har ingenting att göra med CS:GO:s mer än att bekräfta att din mikrofon fungerar bra.

Testa grejerna här https://steamcommunity.com/app/730/d...3460258588662/ - framför allt
Kod:
voice_system_enable 1


] voice_system_enable 1
Unable to initialize DirectSoundCapture. You won't be able to speak to other players.
Citera
2017-05-01, 11:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottmos
Ja men asså, i skype använder jag inte push to talk men när jag pratar i skype så funkar micen i cs, och i cs använder jag push to talk. men om jag inte pratar med någon i skype så funkar inte push to talk i cs o ingen kan höra mig

Va? Om du pratar i Skype så fungerar mic:en i Skype, inte i CS.

Med ditt felmeddelande misstänker jag att CS:GO antingen inte får tillgång till mic:en eller inte hittar den. Pröva att redetect:a ljudkorts/mic-inställningar i CS:GO och gör det när inget annat program som kan tänkas använda mic:en är igång.
Citera
2017-05-01, 11:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Va? Om du pratar i Skype så fungerar mic:en i Skype, inte i CS.

Med ditt felmeddelande misstänker jag att CS:GO antingen inte får tillgång till mic:en eller inte hittar den. Pröva att redetect:a ljudkorts/mic-inställningar i CS:GO och gör det när inget annat program som kan tänkas använda mic:en är igång.


Om jag pratar i skype, så funkar micen felfritt i cs.
Om jag INTE pratar i skype, så funkar INTE micen i cs
Citera
2017-05-01, 11:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottmos
Om jag pratar i skype, så funkar micen felfritt i cs.
Om jag INTE pratar i skype, så funkar INTE micen i cs

Om du pratar i Skype, är det i Skype micen fungerar felfritt.
Om du inte pratar i Skype fungerar mic:en inte i CS:GO.

Jag har förstått ditt problem men du verkar tro att micen fungerar i CS:GO när du använder den i Skype. Eller menar du att push-to-talk-funktionen i CS:GO fungerar endast om du dessutom pratar i Skype?
Citera
2017-05-01, 11:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Om du pratar i Skype, är det i Skype micen fungerar felfritt.
Om du inte pratar i Skype fungerar mic:en inte i CS:GO.

Jag har förstått ditt problem men du verkar tro att micen fungerar i CS:GO när du använder den i Skype. Eller menar du att push-to-talk-funktionen i CS:GO fungerar endast om du dessutom pratar i Skype?



Ja precis, om jag och en kompis ska spela cs så snackar vi i skype med varandra och då kan jag även snacka med de 3 randoms som finns i mitt lag.
Om jag går in ensam, utan någon i skype, så tänds inte ens push-to-talk knappen i cs.
Citera
2017-05-01, 11:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottmos
Ja precis, om jag och en kompis ska spela cs så snackar vi i skype med varandra och då kan jag även snacka med de 3 randoms som finns i mitt lag.
Om jag går in ensam, utan någon i skype, så tänds inte ens push-to-talk knappen i cs.

Alright, då förstår jag. Lustigt problem.

Kan du kolla om dina inspelningsenheter förändras när du är i ett Skype-samtal, samt om den inspelningsenhet du använder i Skype har samma namn som den du använder i CS:GO när du går in utan att Skype är igång?
Det låter som att Skype/ditt ljudkort gör något konstigt med din mic-ingång som aktiverar det endast när Skype är i full fart men inte för CS:GO, i vilket fall jag misstänker att en rediscovery/återupptäcka mik-enheten i CS:GO borde hjälpa dig, om det inte är en enhet som försvinner och aktiveras igen av någon konstig anledning av Skype.
Citera
2017-05-01, 11:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Alright, då förstår jag. Lustigt problem.

Kan du kolla om dina inspelningsenheter förändras när du är i ett Skype-samtal, samt om den inspelningsenhet du använder i Skype har samma namn som den du använder i CS:GO när du går in utan att Skype är igång?
Det låter som att Skype/ditt ljudkort gör något konstigt med din mic-ingång som aktiverar det endast när Skype är i full fart men inte för CS:GO, i vilket fall jag misstänker att en rediscovery/återupptäcka mik-enheten i CS:GO borde hjälpa dig, om det inte är en enhet som försvinner och aktiveras igen av någon konstig anledning av Skype.


En skillnad är ju också att då jag INTE spelar med kompisar så skapar jag ju ingen lobby.
Vet inte om de kan ha med saken att göra? Låter kanske orimligt
Citera
2017-05-01, 11:41
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottmos
En skillnad är ju också att då jag INTE spelar med kompisar så skapar jag ju ingen lobby.
Vet inte om de kan ha med saken att göra? Låter kanske orimligt

Det tror jag inte. Kolla de andra sakerna.
Citera
2017-05-01, 11:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Det tror jag inte. Kolla de andra sakerna.


Jag är så himla kass på detta, men en polare kommer över sen o ska kolla på de.
Kan ju även nämna att micen funkar felfritt i andra spel. De är alltså bara i cs som micen är en idiot.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback