Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 20:20
  #1381
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Bara för att Brynäs har ett samarbete med Unicef så innebär det per automatik att spelarna inte får trash talka på isen? Helt sjukt vad denna debatt har blivit uppförstorad.

Man får nog däremot välja sina ord med omsorg med tanke på samarbetspartnen. Det är ju som upplagt för granskningar och annat skit från kåt media.
Citera
2017-04-30, 20:22
  #1382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
vad hade hänt om någon mobbar en person som redan blivit mobbad pga sjukdom sen tidigare och varit öppen med hur det fick honom att må?
Jag tror nog inte ligan i sig kommer att göra så mycket. Om det inte går FÖR långt. Jag har dock inget fakta att luta mig mot att det kommer bli si eller så, det kommer ju bli en unik situation den dagen han ställer sig mellan stolparna i NHL.
Beslutsfattarna i NHL känns för mig inte alltid logisk i deras beslut.

Linus lagkamrater kommer nog göra desto mer mot spelaren som går över gränsen.

Å andra sidan kanske det slår åt fel håll istället och ännu fler av dessa retstickor i motståndarlagen börjar försöka psyka.
Citera
2017-04-30, 20:46
  #1383
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom tog en tuff tvåa på HV i sudden, såg ut som att Brynäsaren "trillade" ganska lätt. Inte illa att ta den mot hemmalaget i sudden i match 7.
Visst, men det är ju korrekt. Men jag håller med, extremt förvånande att han pallade att ta den.

Om jag förstår saken rätt är han rätt medveten om att han tagit en felaktig utvisning på Brynäs, så det ligger såklart i bakhuvudet. Men jag trodde det skulle kompenseras innan full tid, inte under brinnande förlängning...
Citera
2017-05-01, 01:05
  #1384
Medlem
Kongruensbojds avatar
Man brukar väl älska trashtalk i Cmorestudion. Ja allt dåligt kan förklaras med "känslor på isen", "spelarna vill verkligen vinna till varje pris" eller att munhugg och våldsamt spel ger "nerv till slutspelet" osv.

Ett lag som knappast vinner nästa år igen vann. (Brynäs hade också kvalat in på den platsen.) Kanske kul för övriga lag i ligan att någon utanför trojkan FHC, SAIK och VLH (som är topplag år efter år) fick bucklan.

Bokslut: Var det en bra säsong SHL 16/17? Vilket lag spelade roligast respektive tristast hockey? Blir nästa säsong bättre eller sämre? Vilka regeländringar/tolkningar vill vi se till 17/18? Hur klarar sig Mora i SHL?
Citera
2017-05-01, 01:21
  #1385
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Man brukar väl älska trashtalk i Cmorestudion. Ja allt dåligt kan förklaras med "känslor på isen", "spelarna vill verkligen vinna till varje pris" eller att munhugg och våldsamt spel ger "nerv till slutspelet" osv.

Ett lag som knappast vinner nästa år igen vann. (Brynäs hade också kvalat in på den platsen.) Kanske kul för övriga lag i ligan att någon utanför trojkan FHC, SAIK och VLH (som är topplag år efter år) fick bucklan.

Bokslut: Var det en bra säsong SHL 16/17? Vilket lag spelade roligast respektive tristast hockey? Blir nästa säsong bättre eller sämre? Vilka regeländringar/tolkningar vill vi se till 17/18? Hur klarar sig Mora i SHL?

Frölunda har ett SM-Guld på de senaste 12 åren, och då var det 11 år sedan de var i final senast innan det. Växjö har bara varit i en enda SM-Final sedan de gick upp till SHL, för sju säsonger sedan. Jag har väldigt svårt att se varför du klumpar ihop dem med SAIK när du pratar om hur många "bucklor" de vunnit de senaste åren. Det är två lag som, precis som alla andra lag som inte är från Skellefteå de senaste säsongerna, haft väldigt svårt att vinna SM-Guld.

Då är ju Hv71 betydligt mer framgångsrika än Frölunda och Växjö, med sina tre SM-Guld de senaste 10 åren.
Citera
2017-05-01, 01:33
  #1386
Medlem
papi.fs avatar
10 senaste säsongerna, antal guld

3 st Hv71
2 st Färjestad, Skellefteå
1 Frölunda, Växjö, Brynäs
Citera
2017-05-01, 09:07
  #1387
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Frölunda har ett SM-Guld på de senaste 12 åren, och då var det 11 år sedan de var i final senast innan det. Växjö har bara varit i en enda SM-Final sedan de gick upp till SHL, för sju säsonger sedan. Jag har väldigt svårt att se varför du klumpar ihop dem med SAIK när du pratar om hur många "bucklor" de vunnit de senaste åren. Det är två lag som, precis som alla andra lag som inte är från Skellefteå de senaste säsongerna, haft väldigt svårt att vinna SM-Guld.

Då är ju Hv71 betydligt mer framgångsrika än Frölunda och Växjö, med sina tre SM-Guld de senaste 10 åren.

Hade du valt 15 senaste åren hade FHC haft tre guld de med. CHL kan räknas in också. Och vad gäller förväntningar innan och under säsongen så ligger de tre lag jag nämnde framför både BIF och HV71.

När Brynäs och HV71 går till final eller vinner guld är det mer att betrakta som lite turligt. Ty nästkommande säsong spelar de på sin höjd kvartsfinal. Så även nästa säsong – ska vi slå vad?
Citera
2017-05-01, 09:17
  #1388
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hade du valt 15 senaste åren hade FHC haft tre guld de med. CHL kan räknas in också. Och vad gäller förväntningar innan och under säsongen så ligger de tre lag jag nämnde framför både BIF och HV71.

När Brynäs och HV71 går till final eller vinner guld är det mer att betrakta som lite turligt. Ty nästkommande säsong spelar de på sin höjd kvartsfinal. Så även nästa säsong – ska vi slå vad?
Även om du vill räkna​ 15 år så har Hv fler guld än Frölunda. Så du verkar mest yra

Sedan har Hv dubbelt så många seriesegrar än Frölunda, och har spelat 3 raka finaler, också det bättre än .. Frölunda
__________________
Senast redigerad av papi.f 2017-05-01 kl. 09:33.
Citera
2017-05-01, 10:37
  #1389
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Även om du vill räkna​ 15 år så har Hv fler guld än Frölunda. Så du verkar mest yra

Sedan har Hv dubbelt så många seriesegrar än Frölunda, och har spelat 3 raka finaler, också det bättre än .. Frölunda

Ni ligger i lä ändå. DIF har mer än 3 gånger så många guld som HV och 4 gånger så många guld som Frölunda.
Mest guld och flest säsonger i högsta serien. S ni kan sluta tjatsa om några enstaka guld hit eller dit!
Citera
2017-05-01, 11:27
  #1390
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hade du valt 15 senaste åren hade FHC haft tre guld de med. CHL kan räknas in också. Och vad gäller förväntningar innan och under säsongen så ligger de tre lag jag nämnde framför både BIF och HV71.

När Brynäs och HV71 går till final eller vinner guld är det mer att betrakta som lite turligt. Ty nästkommande säsong spelar de på sin höjd kvartsfinal. Så även nästa säsong – ska vi slå vad?

Fast det har inget med något av det jag sa att göra. Fokusera på vad jag faktiskt svarade på.

Du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Kanske kul för övriga lag i ligan att någon utanför trojkan FHC, SAIK och VLH (som är topplag år efter år) fick bucklan.

Vilket jag tycker var ett mycket märkligt uttalande, då varken Frölunda eller Växjö stått ut nämnvärt de senaste åren när det gäller att spela final eller vinna SM-Guld, då bägge lagen bara varit i en SM-Final var under de "senaste" åren.

Ska du räkna in CHL nu med (vad det nu har med saken att göra?) så är ju Luleå mer framgångsrika än Växjö, med två guld, ett i ET och ett i CHL.
Citera
2017-05-01, 14:35
  #1391
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
flest säsonger i högsta serien.
Öh, nä. Det är Brynäs och Färjestad som har det. Närmare bestämt: samtliga.

DIF är fjantar i det historiska sammanhanget.

EDIT: Till och med Modo har spelat fler än Djurgården. Ni kommer väl ikapp dem nu när de åkte ut, men raka moppe-muschen.

EDIT2: Du kanske menade just Färjestad utan att skriva det. Då är detta helt och hållet ditt fel.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2017-05-01 kl. 14:40.
Citera
2017-05-01, 14:45
  #1392
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Öh, nä. Det är Brynäs och Färjestad som har det. Närmare bestämt: samtliga.

DIF är fjantar i det historiska sammanhanget.

EDIT: Till och med Modo har spelat fler än Djurgården. Ni kommer väl ikapp dem nu när de åkte ut, men raka moppe-muschen.

EDIT2: Du kanske menade just Färjestad utan att skriva det. Då är detta helt och hållet ditt fel.

Jag tror JoshTee syftade på hela historien, och inte bara sedan Elitserien bildades 1975. Finns ju historik tillbaka till 1922.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback