Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-30, 08:11
  #1
Medlem
cordelias avatar
Ska sälja sonens Xbox one men har bara kopplat ur det... Om jag raderar tillhörande xbox-konto kommer det att fungera för någon annan att använda konsolen då eller måste jag koppla in den igen och återställa till fabriksinställningarna ?
Citera
2017-04-30, 08:22
  #2
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Ska sälja sonens Xbox one men har bara kopplat ur det... Om jag raderar tillhörande xbox-konto kommer det att fungera för någon annan att använda konsolen då eller måste jag koppla in den igen och återställa till fabriksinställningarna ?

Du bör med fördel fabriksåterställa konsolen innan den säljs då köparen troligtvis förväntar sig clean programvara. På så sätt försvinner också Xbox-kontot från konsolen med tillhörande spel kopplat till sig. Xbox-kontot är ju anslutet till en e-postadress och därför tänker jag att det kan vara känsligt för köparen att komma över det.
Citera
2017-04-30, 08:43
  #3
Medlem
cordelias avatar
Tack för svar! Hm ja.. antar att man måste koppla in konsolen igen då? 🤔
Om jag nu inte orkar detta... blir det stora problem för köparen om jag inte gör det? Och om jag avslutar hela xboxkontot? (
Citera
2017-04-30, 10:09
  #4
Medlem
D1VAs avatar
Sluta vara lat och koppla in den. Tar max 5 min.
Tänk på att kortinformation kan ligga kvar, varför ens chansa?
Citera
2017-04-30, 10:16
  #5
Medlem
KaptainKushs avatar
Bästa du kan göra att att fabriksåterställa hela xboxet, Idioti att låta konto informationen vara kvar!
Citera
2017-04-30, 10:27
  #6
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptainKush
Bästa du kan göra att att fabriksåterställa hela xboxet, Idioti att låta konto informationen vara kvar!


Tack och bock! Du har övertygat mig! Antar att man måste koppla in den på en tv-apparat för att fabriksåterställa?
Citera
2017-04-30, 11:04
  #7
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1VA
Sluta vara lat och koppla in den. Tar max 5 min.
Tänk på att kortinformation kan ligga kvar, varför ens chansa?
Ok! Övertygad ☺️. Hur återställer man? I menyn eller någon knapp på själva konsolen? 🤔
Citera
2017-04-30, 11:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Tack för svar! Hm ja.. antar att man måste koppla in konsolen igen då? 🤔
Om jag nu inte orkar detta... blir det stora problem för köparen om jag inte gör det? Och om jag avslutar hela xboxkontot? (
Orkar? Du Orkar ställa gumma frågor på FB.
Citera
2017-04-30, 11:42
  #9
Medlem
Piglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Ok! Övertygad ☺️. Hur återställer man? I menyn eller någon knapp på själva konsolen? 🤔

https://www.howtogeek.com/254253/how...your-xbox-one/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback