Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 16:48
  #3097
Medlem
neco182s avatar
Någon som vet varför han bytt till GENIPTV?

Min 3 månaders rapid slutade fungera, kontaktade Cuvillier och undrade vad som händer och fick ny url vilket visade sig vara GENIPTV.

Lite mindre utbud men tycker alla sportkanaler fungerar felfritt vilket de inte alltid gör på rapid.
2017-04-29, 17:32
  #3098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neco182
Någon som vet varför han bytt till GENIPTV?

Min 3 månaders rapid slutade fungera, kontaktade Cuvillier och undrade vad som händer och fick ny url vilket visade sig vara GENIPTV.

Lite mindre utbud men tycker alla sportkanaler fungerar felfritt vilket de inte alltid gör på rapid.
Geniptv är mkt billigare. Tar han ut samma priser som han gör för Rapid så tjänar han dubbelt upp per sålt abonnemang...
2017-04-29, 17:42
  #3099
Medlem
Är säkert billigare för honom. Men jag kan tycka att 80 euro för ett år är rätt billigt för "konsumenten".
2017-04-29, 19:12
  #3100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanadu80
Är säkert billigare för honom. Men jag kan tycka att 80 euro för ett år är rätt billigt för "konsumenten".
Jaja deras prissättning är det säkert inget fel på, men han betalar inte ens hälften av det. Du kan väl uppdatera oss hur det funkar med geniptv
2017-04-29, 20:04
  #3101
Medlem
Grön på detta. Kör senaste KODI på openelec. Skaffade en trial på rapid. Angav sökvägen till m3u-filen. Över 5000 kanaler listas men inte en enda kan startas. Någon bra ide eller guide?

edit - licensen var avaktiverad men aktiverad på nytt nu. Men med Kodi 17.1 krachar det hela tiden. Hinner precis starta innan kodi startar om. Måste jag nedgradera? -edit

edit 2- Testade på min win10-burk. Inga problem där. Kör också Kodi 17.1 där. Förslag på vad göra för att få den att lira på min Openelec som står under TV:n? - edit2
__________________
Senast redigerad av maximusen12 2017-04-29 kl. 20:30.
2017-04-29, 20:26
  #3102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximusen12
Grön på detta. Kör senaste KODI på openelec. Skaffade en trial på rapid. Angav sökvägen till m3u-filen. Över 5000 kanaler listas men inte en enda kan startas. Någon bra ide eller guide?

edit - licensen var avaktiverad men aktiverad på nytt nu. Men med Kodi 17.1 krachar det hela tiden. Hinner precis starta innan kodi startar om. Måste jag nedgradera? -edit

För mycket kanaler så det laggar ur gissar jag på, var lika när jag testade på en gammel skräp dator, tog bort alla andra längder med https://xtream-editor.com/ så jag bara hade sverige + nån till så funka det prima =)
2017-04-29, 20:31
  #3103
Medlem
Testa med LibreELEC istället då OpenELEC knappt utvecklas längre då dom flesta gått över till LibreELEC.

https://libreelec.tv
2017-04-29, 20:42
  #3104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neco182
Någon som vet varför han bytt till GENIPTV?

Min 3 månaders rapid slutade fungera, kontaktade Cuvillier och undrade vad som händer och fick ny url vilket visade sig vara GENIPTV.

Lite mindre utbud men tycker alla sportkanaler fungerar felfritt vilket de inte alltid gör på rapid.
Hur funkar US/CAN kanaler och i vilken kvalite?
2017-04-29, 20:58
  #3105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Jaja deras prissättning är det säkert inget fel på, men han betalar inte ens hälften av det. Du kan väl uppdatera oss hur det funkar med geniptv

Än så länge upplever jag inget lagg eller nått. Rullar på. Bra kvalitet osv. Men det som stör mig lite är att det är osynk på ljudet på några kanaler men det var det på rapid också. Nån som har någon fix för det?

Kör smart IPTV Appen.
2017-04-29, 21:43
  #3106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanadu80
Än så länge upplever jag inget lagg eller nått. Rullar på. Bra kvalitet osv. Men det som stör mig lite är att det är osynk på ljudet på några kanaler men det var det på rapid också. Nån som har någon fix för det?

Kör smart IPTV Appen.
Vilka kanaler var det osynk på när du hade Rapid?
2017-04-29, 21:44
  #3107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximusen12
Grön på detta. Kör senaste KODI på openelec. Skaffade en trial på rapid. Angav sökvägen till m3u-filen. Över 5000 kanaler listas men inte en enda kan startas. Någon bra ide eller guide?

edit - licensen var avaktiverad men aktiverad på nytt nu. Men med Kodi 17.1 krachar det hela tiden. Hinner precis starta innan kodi startar om. Måste jag nedgradera? -edit

edit 2- Testade på min win10-burk. Inga problem där. Kör också Kodi 17.1 där. Förslag på vad göra för att få den att lira på min Openelec som står under TV:n? - edit2
Vad har du för maskin under tv:n?
2017-04-29, 21:57
  #3108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Vilka kanaler var det osynk på när du hade Rapid?

SVT1-2 och typ några Cmore kanaler och Discovery vad jag kommer ihåg.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback