5 308 besökare online
1 096 375 medlemmar • 57 132 675 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Litteratur
Svara på ämne
Ämnesverktyg
fryskyl
Medlem
fryskyls avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Nebeltag
Jag har mina misstankar om varför. Om Nya Tider fick komma till tals skulle det bli mycket svårare för etablissemanget att få dem att framstå som nazister. Kulturvänstern har lyckats slå blå dunster i ögonen på rätt många, så en hel del tror nog att de verkligen är det. Hela korthuset riskerar att rasa om Nya Tider får vara med.

Håller med.

Sen i förlängningen kan man mena att en annan fråga också är i spel. Rapport, Aktuellt, Agenda och allt vad de heter har ju alltsom oftast lite smådueller dit de bjuder in två olika debattörer som ska tänkas representera motsatta sidor. Normalt blir detta dock till Anna Dahlberg, Expressen, mot Anders Lindberg, Aftonbladet. Typ. Finns ju ingen -- eller anses inte finnas -- riktigt salongsfähig SD-positiv publikation. Men om man betänker ett läge där SD får 25% i nästa val, så börjar det ju uppstå en situation där man kunde kräva en sådan representation också i TV sofforna. Då skulle alltså Nya Tider, eller motsvarande organ, kunna tänkas närvara inte enbart vid debatter om just Nya Tider (alltså om deras egna existens eller inte på en bokmässa), utan också när frågor som bilskatt, rökförbud eller vad fan som helst debatteras. Kommer ihåg vid valet att de då lät Jan Sjunnesson medverka. Skulle ju vara lite lustigt om han blev en stamgäst i Aktuelltstudion -- även om jag inte är något större fan av honom.

Tror egentligen Sverige hade mått bra av att ha en Fox News channel här.

Bra jobb av Nils Funcke, för övrigt.

MariaMary
Medlem
Är ju lite tragikomiskt att det blivit en så pass stor grej av det här. Sverige har ju jätteproblem - förlåt, utmaningar menade jag - och så fokuseras det så mycket på en "främlingsfientlig" tidning. Allt medan bilbränderna ökar.

Svara på ämne
Svara Topp Dela