Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 22:38
  #16549
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Den "mjöliga" gillar jag mer än den "sockeraktiga"

Den sockeraktiga är generisk Lyrica. Medans äkta Lyrica är mer som mjöl.




Ja, det är den jag gillar bäst också. Det smälter liksom i munnen på ett fint sätt.
Den andra är som sagt sockrig och svårlöst.
Såååå, där tycker vi helt lika, mannen
Citera
2017-04-27, 22:44
  #16550
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Någon som får sämre effekt av Lyrica om ni tagit Tramadol dagen innan? Märkligt ju!!

Tram är fan hemskt, räcker med 2 dagar i rad för att må riktigt jävla dåligt.

Blir inte alls så på Lyrica eller Benso.
Lyrica har den absolut värsta avtändningen av ALLA droger,när man gott på höga doser asså.
Var försiktig när du tagit tramadol dagen innan du tar lyrica då båda sänker kramtrösklen.

Fått kramp på både tramadol och lyrica (vid olika tillfällen)
Även genom lidit avtändning på lyrica flera gånger,ligga i sängen o vill dö i 3 veckor utan något att dämpa AT'n med.
Citera
2017-04-28, 00:35
  #16551
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Man kan inte prata om halveringstid när det kommer till alkohol, jag orkar inte förklara, men googla. Vi diskuterade när AT:n kickar in på lyrica och för att förutsäga detta kan man inte luta sig mot hur lång halveringstid det har.

Röka, halveringstid,? Please, ännu ett riktigt dålig exempel.

Du måste läsa på om vad halveringstid är för nåt och när det är intesssmt att veta.

Klart som fan man kan prata halveringstid när det gäller sprit. När/varför tror du delirium tremens kickar in hos en hård alkis? Jo, efter två dygn, när promillehalten legat tillräckligt lågt under jämviktsnivån tillräckligt lång tid.

Röka, samma sak där. Det är bara att googla på "THC half life".

Samma resonemang gäller för antidepressiva, kaffe, smärtstillande, cigg, sömntabletter mm.

Googla på "pharmacokinetics" för mer info.
Citera
2017-04-28, 01:16
  #16552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Lyrica har den absolut värsta avtändningen av ALLA droger,när man gott på höga doser asså.
Var försiktig när du tagit tramadol dagen innan du tar lyrica då båda sänker kramtrösklen.

Fått kramp på både tramadol och lyrica (vid olika tillfällen)
Även genom lidit avtändning på lyrica flera gånger,ligga i sängen o vill dö i 3 veckor utan något att dämpa AT'n med.

Jag tror fan det är Tramadol för mig som är värst. Vi är ju alla olika, men Tramadol är jobbig redan efter enstaka intag.

Jag tar aldrig Lyrica mer än 2-3 gånger i veckan iofs, kanske därför . Men jag tar inte heller tram mer än 2 gånger i veckan, men känner mig ändå dålig i 2-3 dagar efter på Tram.

Ja, båda sänker kramptröskeln. Jag brukar vänta 18-22 timmar innan jag tar Lyrica om jag tagit Tram dagen innan och vice versa.

Hur ofta käkar du lyrica?
__________________
Senast redigerad av blaha95 2017-04-28 kl. 01:40.
Citera
2017-04-28, 08:22
  #16553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Klart som fan man kan prata halveringstid när det gäller sprit. När/varför tror du delirium tremens kickar in hos en hård alkis? Jo, efter två dygn, när promillehalten legat tillräckligt lågt under jämviktsnivån tillräckligt lång tid.

Röka, samma sak där. Det är bara att googla på "THC half life".

Samma resonemang gäller för antidepressiva, kaffe, smärtstillande, cigg, sömntabletter mm.

Googla på "pharmacokinetics" för mer info.
Du visste inte att thc lagrades i fettceller, halveringstid handlar om koncentration i blodet. Du har inte googlat alkohol/halveringstid märker jag. Det första du kommer att se att du knappt får några träffar, detta är för att det inte existerar nån halveringstid när det kommer ethanol. Du famlar i mörkret min vän.
Citera
2017-04-28, 08:41
  #16554
Medlem
löktårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Du visste inte att thc lagrades i fettceller, halveringstid handlar om koncentration i blodet. Du har inte googlat alkohol/halveringstid märker jag. Det första du kommer att se att du knappt får några träffar, detta är för att det inte existerar nån halveringstid när det kommer ethanol. Du famlar i mörkret min vän.

THC som lagrats i fettceller är inte biologiskt aktivt.

Den enda anledningen till att alkohol inte har en strikt halveringstid är att ensymet som bryter ner alkohol (alkoholdeoxygenas) har en mestadels linjär karaktäristik över relevanta doser/tidsspann. Samma resonemang gäller dock med avseende på alkoholhalt i blodet. Promillehaltsgradient påverkar både tolerans och abstinens. Du argumenterar semantik.
Citera
2017-04-28, 12:16
  #16555
Avstängd
VARJAZs avatar
Väntar på ett gäng Lyrica som kommer till veckan.

Har en del nervsmärta så vilken dos är bra?
__________________
Senast redigerad av VARJAZ 2017-04-28 kl. 12:29.
Citera
2017-04-28, 12:28
  #16556
Medlem
Mrs.MiaWallaces avatar
Jag tar lyrica för min ryggsmärta, tramadol ger mig krampanfall vid så låga doser som 250mg. Har fått uppemot 50 (vad jag vet, man minns ju inte och jag har varit själv många gånger) krampanfall på tramadol, även ute bland folk typ på espressohouse och bussar. Ryggsmärtan kommer från en misshandel år 2011.
Citera
2017-04-28, 12:56
  #16557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
THC som lagrats i fettceller är inte biologiskt aktivt.

Den enda anledningen till att alkohol inte har en strikt halveringstid är att ensymet som bryter ner alkohol (alkoholdeoxygenas) har en mestadels linjär karaktäristik över relevanta doser/tidsspann. Samma resonemang gäller dock med avseende på alkoholhalt i blodet. Promillehaltsgradient påverkar både tolerans och abstinens. Du argumenterar semantik.
Det har du kanske rätt i att det är delvis en semantisk diskussion. Men det är ju lite det jag försöker säga, att halveringstid inte är relevant för när avtändningen inträffar på lyrica. Om du bara menar att mängden i blod för eller senare påverkar när avtändningen inträffar så är vi ju förstås överens. Jag menar bara att halveringstid är trubbigt verktyg för att beräkna när avtändningen inträffar, för just lyrica. Jag skulle dessutom inte kalla cannabis för fysiskt beroendeframkallande men detta verkar det råda delade meningar om.
Citera
2017-04-28, 14:57
  #16558
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VARJAZ
Väntar på ett gäng Lyrica som kommer till veckan.

Har en del nervsmärta så vilken dos är bra?
Börja med 100mg eller vilka mg kapslar är de du väntar på?
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.MiaWallace
Jag tar lyrica för min ryggsmärta, tramadol ger mig krampanfall vid så låga doser som 250mg. Har fått uppemot 50 (vad jag vet, man minns ju inte och jag har varit själv många gånger) krampanfall på tramadol, även ute bland folk typ på espressohouse och bussar. Ryggsmärtan kommer från en misshandel år 2011.
Har haft krampanfall på både tramadol och lyrica,vid olika tillfällen och när jag har blandat dessa.
Men att blanda dom ökar risken för kramp jättemycket om man har tendensen att krampa.
Säg detta till din doktor PÅ MÅNDAG! Du ska verkligen inte ha tramadol om du får krampanfall på skiten! Eller du kanske inte får de från en doktor? I vilket fall ska du inte ta de om du krampa på så låga doser.
En vän fick norspan plåster istället för tramadol som sitter på kroppen i 7 dagar och verkar hela tiden,när hen hade tramadol fick hen gå upp 2 timmar innan jobbet och ta tramadol för hen mådde så dåligt antagligen av abstinens av tramadolen - hade gått på de i 7 år.
Hoppas de löser sig!
Citera
2017-04-28, 16:16
  #16559
Medlem
Mrs.MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Börja med 100mg eller vilka mg kapslar är de du väntar på?

Har haft krampanfall på både tramadol och lyrica,vid olika tillfällen och när jag har blandat dessa.
Men att blanda dom ökar risken för kramp jättemycket om man har tendensen att krampa.
Säg detta till din doktor PÅ MÅNDAG! Du ska verkligen inte ha tramadol om du får krampanfall på skiten! Eller du kanske inte får de från en doktor? I vilket fall ska du inte ta de om du krampa på så låga doser.
En vän fick norspan plåster istället för tramadol som sitter på kroppen i 7 dagar och verkar hela tiden,när hen hade tramadol fick hen gå upp 2 timmar innan jobbet och ta tramadol för hen mådde så dåligt antagligen av abstinens av tramadolen - hade gått på de i 7 år.
Hoppas de löser sig!

Fick från läkare i 3½ år sen påstod en läkare att jag var knarkare och klippte det helt, så nu köper jag illegalt lyrica. Har bara fått krampanfall på lyrica en gång, så håller mig till det. Ingen mening att gå till läkare nu känner jag.
Citera
2017-04-28, 16:26
  #16560
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.MiaWallace
Fick från läkare i 3½ år sen påstod en läkare att jag var knarkare och klippte det helt, så nu köper jag illegalt lyrica. Har bara fått krampanfall på lyrica en gång, så håller mig till det. Ingen mening att gå till läkare nu känner jag.
Tog du ut mer medicin än vad du stod på eller ringde efter nytt recept tidigare än vad du skulle?
Har du missbruk i din journal?Ring om ny tid till ett annat ställe?Byt läkare,står de i din journal att du har ont i din rygg så har du ju goda odds.
Kodein (citodon) är ju ett annat alternativ och läkare brukar inte vara rädda att skriva ut de.
Sedan hur du ska förklara att du klarat dig tills nu utan medicin är en historia du får berätta för din läkare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback