Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 10:41
  #49
Medlem
Vet inte vilka WTkompisar TS har men har aldrig sett det.
Citera
2017-04-22, 12:45
  #50
Medlem
pulverhonungs avatar
Har jag aldrig sett.
Så vad är det, är du otroligt wt eller 13 år?
Citera
2017-04-22, 22:17
  #51
Medlem
Aldrig hört eller sett detta. Måste vara något som florerar bland WT-folk om de ens existerar.

Ge oss gärna lite exempel TS
Citera
2017-04-22, 22:49
  #52
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micawber
Lägger inte folk upp sådana uppdateringar för att signalera att dem är fria på köttmarknaden igen?

Köttmarknad för dom uppmärksamhetskåta Nobodysarna??
Citera
2017-04-22, 23:08
  #53
Medlem
Har aldrig märkt detta. Men använder folk fortfarande facebook like ofta som förr? Kanske bara jag som tröttnat och knappt går in där men känns som folk börjar tröttna på skitet.



//Siegestor
Citera
2017-04-23, 03:59
  #54
Medlem
LadyGanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
incest xD
Nja mer släktfest...

OnTopic Använder knappt facebook och skulle personligen aldrig lägga upp en sådan status.Men vi är alla olika visa gör det nog för uppmärksamhet (tror det är så 99% av fallen)
Citera
2017-04-23, 17:47
  #55
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnr111
Har sett detta märkliga fenomen dyka upp flera gånger i min bekantskapskrets.

Varför lägger folk ut på Facebook mm. att de gjort slut? Det är alltså självmant och inte tex. för att någon frågar.

Har på bara en månad sett 3-4 st bekanta som spontant lägger ut ngt i stil med:

"Tråkigt nog fungerade det inte mellan mig och Kalle. Vi är dock bra vänner även i fortsättningen och glada för tiden vi fått ihop".

Detta gäller alltså inte personer som varit gifta etc. utan folk som varit ihop i typ 2-4 månader

Vad är det som gör att folk vill "skryta" om att de gjort slut? Att folk är statuskåta och vill lägga upp ett nytt förhållande, visst. Men var ligger "statusen" i att precis ha gjort slut? Är det något jag missat?

För att folk man är vän med på Facebook, verkligen bryr sig om sånt.
Citera
2017-04-27, 17:14
  #56
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Japp, det är hur enkelt som helst. Går att välja när man lägger upp inlägget.



Därför att man inte orkar svara på samma frågor 50 gånger. Speciellt inte om förhållandet tog slut på ett dåligt sätt.

Har du 50 pers som dina närmaste?
Du var mig en ovanligt populär snubbe/snubba.
Det flesta jag känner har i bästa fall en handfull vänner de umgås med irl.
Resten kan man ju skita i, de kommer knappast stötta när det blåser hårt.

Hade en gammal klasskompis som hade närmare 1 000 vänner på fejjan. Denne uppdaterade sin status flera gånger om dagen i flera år. Så kom dagen då den berömda väggen slog till. Uppdateringen om inläggning på psyket fick 9 997 vänner att spårlöst försvinna. Så var det med den vänskapen.
Citera
2017-04-27, 17:16
  #57
Medlem
BigFatCones avatar
Well.. Det kallas väl för "statusuppdatering" av en anledning, eller?
Citera
2017-04-27, 17:30
  #58
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Har du 50 pers som dina närmaste?

Närmaste? Nej, men däremot kollegor, kompisar, släkten, svärföräldrarna och gud vet allt blir ju 50 pers utan problem.

Men antalet är ointressant, det är poängen som är intressant. Man postar där för att slippa få frågor från allt och alla, oavsett hur många dessa personerna är.
Citera
2017-04-27, 17:35
  #59
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Närmaste? Nej, men däremot kollegor, kompisar, släkten, svärföräldrarna och gud vet allt blir ju 50 pers utan problem.

Men antalet är ointressant, det är poängen som är intressant. Man postar där för att slippa få frågor från allt och alla, oavsett hur många dessa personerna är.

Svärföräldrarna, får väl ditt ex ta hand om. Och varför är det viktigt att kollegor och "gud vet allt", att få reda på att du nu är singel?
Man behöver ju liksom inte "komma ut ur garderoben" när man gjort slut. Livet går vidare, den enda som är lite ledsen i ögat är du och kanske ditt ex.
Citera
2017-04-28, 11:01
  #60
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Svärföräldrarna, får väl ditt ex ta hand om. Och varför är det viktigt att kollegor och "gud vet allt", att få reda på att du nu är singel?
Man behöver ju liksom inte "komma ut ur garderoben" när man gjort slut. Livet går vidare, den enda som är lite ledsen i ögat är du och kanske ditt ex.

Vad är det du inte förstår i "jag vill inte prata om ett uppbrott i detalj som skett med alla jag känner, men alla kommer fråga när dom får redan på att det tagit slut"? Folk får reda på saker även om dom inte skrivs på Facebook, då är Facebook alltså ett sätt att förebygga och slippa många av frågorna som annars skulle komma.

Förstår du inte ovanstående så kan jag inte hjälpa dig mer, det är inte svårare än så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback