Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-28, 06:40
  #13
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloeverasmiskareN
Hej!

Jag undrar om denna Macbook Pro 13" är undervärderad? Tycker det känns så.
https://www.blocket.se/Jonkoping/Mac...4_72924197.htm

Snabba & alla svar uppskattas!

Absolut ett bra pris i alla fall, ligger lite i underkant kanske, till fördel för dig som köpare. Om du är spekulant, kolla efter repor och att det inte finns några andra skador. Speciellt hörnerna på locket får ofta skador om datorn har tappats i golvet, kolla så att dom inte är nedklämda mot underdelen och att locket inte är skevt, det ska följa underdelen kant hela vägen runt när det är stängt.
Citera
2017-04-28, 07:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigDongle
Inte mycket har hänt hårdvarumässigt sedan dess och det står att datorn är i gott skick.

Det skiljer inte så mycket hårdvarumässigt mellan en V70 från 2013 och en V70 från 2016 heller , ändå är priset väldigt olika, visst är det märkligt?
Citera
2017-04-28, 08:41
  #15
Medlem
BigDongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bitarfisk
Det skiljer inte så mycket hårdvarumässigt mellan en V70 från 2013 och en V70 från 2016 heller , ändå är priset väldigt olika, visst är det märkligt?

Jo, men skillnaden är att datorer brukade tappa nästa hela världen på något år under de perioder då utvecklingen gick snabbt. Nu har den "bara" tappat hälften av nypriset. Sedan kan du inte jämföra elektronik med bilar då de inte slits på samma sätt.
Citera
2017-04-28, 10:00
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloeverasmiskareN
Tack för era svar!

Snabbt bara, hade ni köpt den om ni var ute efter en dator i den årsmodellen och specs?

Svårt att säga. Jag sitter redan på en 2015 års modell som fungerar bra. Jag hade nog köpt den ifall hårddisken var större. Nu tycker jag inte att den är värd mer än 6000 - 6500. Är fortfarande en bra dator så länge du inte har det senaste OS.
Citera
2017-04-28, 10:51
  #17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Ja, något måste man ju tumma på Enligt BigDongle är dock hela definitionen av en bärbar dator en "dator som kan tas med vart man vill", vilket i och för sig är korrekt, men något Hen å andra sidan anser endast kan representeras av "en dator under kilot". Tyckte det var märkligt att Hen inte avrekommenderade Macbook eftersom den i sammanhanget blir stationär:
Jaha. Det var ju lite.. jag vet inte. Min Air väger 1,4 eller så där och jag kan inte direkt påstå att den är jobbig att ha med sig på daglig basis.
Citera
2017-04-28, 13:40
  #18
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jaha. Det var ju lite.. jag vet inte. Min Air väger 1,4 eller så där och jag kan inte direkt påstå att den är jobbig att ha med sig på daglig basis.
Jag tycker snarare att storleken blir ett problem - inte för portabiliteten, utan ergonomin. Min Yoga 500 som inhandlades för studier då min "riktiga" laptop blev stulen, är nästan jobbig att använda i studiearbetet eftersom den "vinglar" när man skriver på den i knät. Inte upplevt det på en fullstor 15.6", iofs är ju de rätt tjocka och blir förmodligen stabilare pga det.
Citera
2017-04-28, 14:42
  #19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Jag tycker snarare att storleken blir ett problem - inte för portabiliteten, utan ergonomin. Min Yoga 500 som inhandlades för studier då min "riktiga" laptop blev stulen, är nästan jobbig att använda i studiearbetet eftersom den "vinglar" när man skriver på den i knät. Inte upplevt det på en fullstor 15.6", iofs är ju de rätt tjocka och blir förmodligen stabilare pga det.
Jag har inga som helst problem med min lilla Air i knät, det fungerar hur fint som helst.
Citera
2017-04-28, 15:30
  #20
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har inga som helst problem med min lilla Air i knät, det fungerar hur fint som helst.
Air = 12"? Vad använder du den till? Arbete/nöjen? Spel?

För min del kanske det handlar om viktfördelning och att jag ofta halvligger i en fåtölj när jag jobbar Tror locket är tyngre än bottendelen av min laptop, och delen med musplatta (under tangentbordet) som naturligt blir bottendelens högsta punkt väger absolut ingenting. Så det vinglar en del

Ska dock inte gnälla. Brukade spela mycket DOS-spel på en Libretto 100CT 7.1" som nu är isärskruvad. 15 minuter gick bra, sen hade man nackspärr
Citera
2017-04-28, 15:41
  #21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Air = 12"? Vad använder du den till? Arbete/nöjen? Spel?

För min del kanske det handlar om viktfördelning och att jag ofta halvligger i en fåtölj när jag jobbar Tror locket är tyngre än bottendelen av min laptop, och delen med musplatta (under tangentbordet) som naturligt blir bottendelens högsta punkt väger absolut ingenting. Så det vinglar en del

Ska dock inte gnälla. Brukade spela mycket DOS-spel på en Libretto 100CT 7.1" som nu är isärskruvad. 15 minuter gick bra, sen hade man nackspärr
13" till och med. Använder den till gott och blandat och tycker som sagt verkligen aldrig att den är tung eller klumpig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback