Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-27, 22:12
  #11137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Pound och Hyper Beam.

Hoppas man slipper möte den i ett gym sen
Citera
2017-04-27, 22:26
  #11138
Medlem
Pirre77s avatar
Äntligen lite flax! Efter att ha kläckt 8 Larvitar och gått 360 km med Larvitar som buddy kunde jag ikväll maxa min Tyranitar! (För min level 34 då förstås). CP 3397, 91% IV och bästa moveset Bite/Stone Edge, vilket får sägas är helt okej!

Kommer däremot inte lägga in henne i något gym (är ju redan inne i 12), utan hon får istället kliva in som ordinarie avslutare bland mina attackers för att riva ner fientliga level 10 gym

Nästa projekt: Gå med min Flaaffy så man kan få sig en Ampharos någon gång. Har bara 43 candy, så med otur med kläckningarna blir det en nätt promenad på 285 kilometer...
Citera
2017-04-27, 22:38
  #11139
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Hoppas man slipper möte den i ett gym sen

Det är nog ingen risk Men hur blir det med moves vid evolve?
Citera
2017-04-27, 22:58
  #11140
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Det är nog ingen risk Men hur blir det med moves vid evolve?

Det kan bli precis vad som helst. Rena rama lotteriet. Hade själv en Machoke på 100% IV som jag hoppades skulle få bra moveset när jag evolvade till Machamp, men tyvärr fick den sämsta tänkbara moveset och således inget att slösa dust på...
Citera
2017-04-27, 23:00
  #11141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Det är nog ingen risk Men hur blir det med moves vid evolve?

Du får hålla tummarna på bra movesets! Jag har en 89% och en 96% med Zen headbutt/ Dazzling Gleam, det är galet vad bra dom är som defenders!
Citera
2017-04-27, 23:05
  #11142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Äntligen lite flax! Efter att ha kläckt 8 Larvitar och gått 360 km med Larvitar som buddy kunde jag ikväll maxa min Tyranitar! (För min level 34 då förstås). CP 3397, 91% IV och bästa moveset Bite/Stone Edge, vilket får sägas är helt okej!

Kommer däremot inte lägga in henne i något gym (är ju redan inne i 12), utan hon får istället kliva in som ordinarie avslutare bland mina attackers för att riva ner fientliga level 10 gym

Nästa projekt: Gå med min Flaaffy så man kan få sig en Ampharos någon gång. Har bara 43 candy, så med otur med kläckningarna blir det en nätt promenad på 285 kilometer...

Grattis, min Tyranitar har 91% Iron Tail /Fire Blast.. Jag är inte nöjd med moveseten, så fort jag får en hyfsad IV-larv så ska jag hålla alla tummar i världen på något bra (jag har 292 Larvitargodisar). Du får gärna säga till om den är effektiv mot Blissey med de movesetsen, är lite nyfiken! Jag måste säga att Ampharos är nog den i särklass bästa elpokemonen jag har, hoppas du får den snart!
Citera
2017-04-28, 01:30
  #11143
Medlem
NirvanAs avatar
Jävla skitspel.. 2 tömningar i rad nu som resulterat i exakt samma ägg, nämligen 7 5or och 2 2or... Cynisk som man är kanske Niantic "känner av" om man inte köpt incubators utan kläcker alla med permanenta incubatorn? Minns jag hade denna ratio första månaderna när jag aldrig köpte incubators heller.
Citera
2017-04-28, 03:27
  #11144
Medlem
NirvanAs avatar
Sicket jävla misstag jag gjort... jag har tydligen poweruppat en Blissey som är 82% när jag trodde den var 91%... vissa IV-calculators är helt klart sämre.. denna verkar ge exakt.. ALLTID iaf:
https://pokemongo.gamepress.gg/pokem...v-calculator#/

Började bli fundersam när jag såg en spelare i en level under mig som hade 30-40 mer i CP i sin än min som var maxad... hans var 100% och hade alltså ganska mycket mer trots en level mindre... fyfan... har ju en 93%ig också men den är runt 600cp lägre och kommer kosta extremt mycket candy att få upp...




------------------

En annan grej, är det nån som fått annorlunda stardust-mängd vid first-catch-of-the-day (som inte är 7e dagen), man ska ju få 700 i dust varje first förutom 7e, men jag är helt säker att jag fick mer en gång förra veckan, nån som råkat ut för detta, ska man kunna få mer.. isf hur?
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2017-04-28 kl. 03:31.
Citera
2017-04-28, 05:41
  #11145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Så var det hos mig förut, men nu verkar det vara det omvända. Blått verkar ha kastat in handduken helt. Det enda level 10 gym de kontrollerar här ligger i ett avspärrat område, annars hade det garanterat varit rött det också (vilket ju faktiskt iofs motsäger röda spoofare). I övrigt lyckas de aldrig hålla ett gym någon längre tid. Gula laget håller några fler, men så har de också en väldigt aktiv spelare som jag brukar stöta på titt som tätt vid gym. Mycket trevlig typ. Kul att visa upp dexet och berätta vad som har hänt sedan sist
Bara för att jag sa något så fick jag och min blizzey på cp 2900 behålla gymmet i ett dygn
Citera
2017-04-28, 08:46
  #11146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sicket jävla misstag jag gjort... jag har tydligen poweruppat en Blissey som är 82% när jag trodde den var 91%... vissa IV-calculators är helt klart sämre.. denna verkar ge exakt.. ALLTID iaf:
https://pokemongo.gamepress.gg/pokem...v-calculator#/

Började bli fundersam när jag såg en spelare i en level under mig som hade 30-40 mer i CP i sin än min som var maxad... hans var 100% och hade alltså ganska mycket mer trots en level mindre... fyfan... har ju en 93%ig också men den är runt 600cp lägre och kommer kosta extremt mycket candy att få upp...




------------------

En annan grej, är det nån som fått annorlunda stardust-mängd vid first-catch-of-the-day (som inte är 7e dagen), man ska ju få 700 i dust varje first förutom 7e, men jag är helt säker att jag fick mer en gång förra veckan, nån som råkat ut för detta, ska man kunna få mer.. isf hur?

Själv använder jag Poke Genie, som jag i min enfald tror levererar, dock så är jag i annat fall mycket olyckligt vetande. Fördelen med den appen är att det går extremt fort att kolla IV-level när man blivit varm i kläderna.

Jag känner inte igen stardust glitchen, men hoppas den drabbar mig!

I annat fall så har jag märkt att när jag för tillfället jagar medaljer, så räknar den inte allt man fångar, tex så tog jag två XL fiskar, men ingen av dom räknades.. Dock så händer det mycket sällan. Känner du/någon igen det?
Citera
2017-04-28, 08:51
  #11147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jävla skitspel.. 2 tömningar i rad nu som resulterat i exakt samma ägg, nämligen 7 5or och 2 2or... Cynisk som man är kanske Niantic "känner av" om man inte köpt incubators utan kläcker alla med permanenta incubatorn? Minns jag hade denna ratio första månaderna när jag aldrig köpte incubators heller.

Intressant, jag köper alltid, och får tex senaste veckan i en uppskattad fördelning:

3: 2or
3: 5or
3: 10or ibland 4 - 5 st.
__________________
Senast redigerad av Tyranitar 2017-04-28 kl. 09:04.
Citera
2017-04-28, 09:10
  #11148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Snurrade fram två sunstones samtidigt idag, oddsen för det lär ju inte vara höga. Visserligen dagens första stopp, men inte nån 7-dagars.

Ska hålla koll på det där stoppet framöver och se om det endast levererar sunstones eller om man kan få något annat ur det på 7-dagars.

https://postimg.org/image/6pioer6gz/

Samma stopp, sunstone idag igen (fortfarande inte 7-dagars, däremot första för dagen).

http://imgur.com/a/nIMtI
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback