Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-27, 17:07
  #1
Medlem
Hej!

Jag undrar om denna Macbook Pro 13" är undervärderad? Tycker det känns så.
https://www.blocket.se/Jonkoping/Mac...4_72924197.htm

Snabba & alla svar uppskattas!
Citera
2017-04-27, 17:12
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det är väl ungefär halva nypriset eller så där? Känns som rätt standardpris för en begagnad Macbook.
Citera
2017-04-27, 17:19
  #3
Medlem
Hade det varit en lågbudget PC med den hårdvaran hade jag gett 5 för den, obegagnad. Men sen så betalar man väl extra för livsstilen.
Citera
2017-04-27, 17:38
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Hade det varit en lågbudget PC med den hårdvaran hade jag gett 5 för den, obegagnad. Men sen så betalar man väl extra för livsstilen.
Du hade inte fått så högupplöst skärm, inte så tunn och lätt design och verkligen inte så bra musplatta om det hade varit en PC för 5000. Inte heller 8 GB ram.
Citera
2017-04-27, 18:20
  #5
Medlem
Den är 5000 kronor billigare än vad den var vid nypris.
Citera
2017-04-27, 21:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är väl ungefär halva nypriset eller så där? Känns som rätt standardpris för en begagnad Macbook.

Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Hade det varit en lågbudget PC med den hårdvaran hade jag gett 5 för den, obegagnad. Men sen så betalar man väl extra för livsstilen.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du hade inte fått så högupplöst skärm, inte så tunn och lätt design och verkligen inte så bra musplatta om det hade varit en PC för 5000. Inte heller 8 GB ram.

Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Den är 5000 kronor billigare än vad den var vid nypris.

Tack för era svar!

Snabbt bara, hade ni köpt den om ni var ute efter en dator i den årsmodellen och specs?
Citera
2017-04-27, 21:35
  #7
Medlem
tycker det låter dyrt för en 3 år gammal dator.

5k max hade jag betalat.
Citera
2017-04-27, 21:50
  #8
Medlem
BigDongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2bitarfisk
tycker det låter dyrt för en 3 år gammal dator.

5k max hade jag betalat.

Inte mycket har hänt hårdvarumässigt sedan dess och det står att datorn är i gott skick.
Citera
2017-04-27, 22:24
  #9
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDongle
Inte mycket har hänt hårdvarumässigt sedan dess och det står att datorn är i gott skick.
Den är fullkomligt värdelös eftersom den väger över kilot. Air 12" 920g lanserades 2015, för tre år sen var det 2014, vettu
Citera
2017-04-27, 22:28
  #10
Medlem
BigDongles avatar
Angående portarna har den en faktisk fördel jämfört med nyare datorer att den har Apples magnetiska laddkabel som släpper om någon går in i sladden.
Citera
2017-04-27, 23:01
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Den är fullkomligt värdelös eftersom den väger över kilot. Air 12" 920g lanserades 2015, för tre år sen var det 2014, vettu
Air har å andra sidan betydligt sämre hårdvara så där i största allmänhet.
Citera
2017-04-28, 04:05
  #12
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Air har å andra sidan betydligt sämre hårdvara så där i största allmänhet.
Ja, något måste man ju tumma på Enligt BigDongle är dock hela definitionen av en bärbar dator en "dator som kan tas med vart man vill", vilket i och för sig är korrekt, men något Hen å andra sidan anser endast kan representeras av "en dator under kilot". Tyckte det var märkligt att Hen inte avrekommenderade Macbook eftersom den i sammanhanget blir stationär:

Citat:
Ursprungligen postat av BigDongle
Zenbook 3, vilket är vad jag har, väger 10 gram mindre än den nya Macbook. Det är dock inte enskilda gram man går efter, utan det handlar om att ha en dator under kilot och med batteritid på minst 8 timmar, vilket gör den möjlig att ta med överallt.
Citat:
Ursprungligen postat av BigDongle
Båda dessa datorer låg någonstans runt 900 gram, vilket är var en dator bör ligga för att vara tillräckligt bärbar för att ta med sig varje dag.

En bärbar dator ska per definition kunna tas med vart man vill, inte bara från och till jobbet där man har lagrat kringutrustningen.



Citat:
Ursprungligen postat av avc
Citat:
Ursprungligen postat av BigDongle
Båda dessa datorer låg någonstans runt 900 gram, vilket är var en dator bör ligga för att vara tillräckligt bärbar för att ta med sig varje dag.
Och Det kan man inte med en 3kg dator? En sådan väger mindre än en jävla barnhantel. Do you even lift bro?
__________________
Senast redigerad av avc 2017-04-28 kl. 04:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback