Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 10:50
  #22633
Medlem
Det här med uppdragen känner jag mig lite tudelad till. Jag är fasligt mycket mer intresserad av uppdrag där jag får 50000 om jag klarar primäruppdraget än jag är av dem där man får en automatisk brandsläckare.

Lätta stridsvagnsuppdragen borde de tänka om: Du ska lysa upp två stridsvagnar som primäruppdrag. Sekundäruppdraget är att överleva. Bättre om det inbakats i sekundäruppdraget. Jag körde självmordstaktik i lätt vagn och lös upp några vagnar innan jag slogs ut. 50000 krediter tack och hej.
Citera
2017-04-23, 20:53
  #22634
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Både ja och nej. Det beror på många saker: vilken karta man är på, laget man hamnar i, RNG osv.
Den är mycket bättre än föregående Ikv90 (tycker jag), men på stadsbanor kommer man hata att hålla på med siege mode hela tiden. På öppna kartor som Malinkova, Sand river osv är den däremot mycket bra...om man har bra lagkamrater som scoutar åt en dvs.

Dezgamez spelar en match i UDES:

https://www.youtube.com/watch?v=DNdq...ature=youtu.be

Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Har du lite tålamod, bra viewrange och allt cammo du kan hitta så kommer du att älska den. 288mm med standard ammo är ju inte att förakta
Allt går igenom i den stort sett, så det gäller att ta det vackert.

Jag har nog 103-0 inom en vecka. Ska bli gött med något som kan studsa emellanåt. Men min UDES kommer jag att behålla.

Har kört ca 40 matcher i den nu - med 65% wr Jorå, jag gillar den. Herregud vilket djävla lyft mot Ikv-äcklet!!! Men man märker ju verkligen hur extremt beroende man blir utav laget, och framförallt spotters... Körde nys Karelen där båda börjar i söder och norr istället för ena vid berget och andra på andra sidan - och spotterna blev överkörda på två sekunder, så det gick ju åt helvete ganska fort när vi blev överkörda av meds... Och stadsbanorna, total djävla katastrof.

Dock kan jag inte bestämma mig för equipments, om det är bäst med camonät eller vents? Kör med gun rammer och binos annars, SiS och två av damerna har camo på nästan 100%. Förvaltare Cecilia Gustafsson har SiS, Recon och 6th sense, men hon skall få camo också så snart hon kan.

En annan sak jag hängde upp mig på var ju crewen från IKVn - commander, gunner, driver, loader - men UDESen har commander, driver och radio operator! Den flickan hann jag aldrig skaffa - så blev ju tvungen att träna om henne för UDESen för 500 guld...
Citera
2017-04-23, 21:55
  #22635
Medlem
franges avatar
Sedan är det ju tråkigt att WoT medvetet gör det så svårt att faktiskt kunna använda en riktigt fokuserad long range sniper, det är så få banor där du faktiskt får användning för det. Ständigt en massa kullar, hus eller annan skit som blockerar - samtidigt som banorna är så små så man hela tiden hamnar på avstånd för hela flocken heavys - oavsett hur bra camo man än har...
Citera
2017-04-27, 07:14
  #22636
Medlem
perineums avatar
Några nya vagnar i garaget, krediter och en massa guld i kassan,det var gött att logga in idag!
Perfekt att man fick tillbaka det man lagt ut på de lätta vagnar som tidigare var högst i tier.
Sen att de har sabbat artyt vet jag inte riktigt om jag gillar än!
Det nya artysiktet är inte lika bra som Battle assistant modens iaf!
__________________
Senast redigerad av perineum 2017-04-27 kl. 07:36.
Citera
2017-04-27, 09:55
  #22637
Medlem
Skelets avatar
3 artys och 5-6 lights kul...visst.
Citera
2017-04-27, 10:01
  #22638
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
3 artys och 5-6 lights kul...visst.
Ge det några dagar så kommer det att ändras!
Just nu så vill alla testa nya artyt och grinda lights men snart börjar folk tröttna och börja köra andra vagnar också!
__________________
Senast redigerad av perineum 2017-04-27 kl. 10:05.
Citera
2017-04-27, 13:13
  #22639
Medlem
swebarbs avatar
fan va galet bra artilleri är nu , körde nån runda igår med GW T P och jag träffade nästan varenda skott? innan träffade man fan 1 på 5 med tur kanske oavsett hur man siktade... nu är ju splash också 12,5m med topgun...
Citera
2017-04-27, 21:25
  #22640
Medlem
Grishnacs avatar
Jag kommer fan inte ens in på servern, lyckades en gång och skulle starta ett spel men efter att den stått och tuggat "joining" i tio minuter gav jag upp och stängde skiten och nu kan jag inte ens logga in på spelet.
Citera
2017-04-27, 23:53
  #22641
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Håller nu på och tröskar mig genom Ikv90 eländet för att nå UDES, drog gråtandes ihop drygt 60k xp igårkväll med ikvn och har knappt 10k xp kvar nu. Snälla. Säg nu för helvete att UDESen är värd lidandet?

Har gillat Udes 03 skarpt och tycker den är mer lättspelad än sina storebröder 103-0 och 103 B. Antagligen för att den saknar armor helt, en plastmugg från din lokala kaffeautomat har mer.

Dock ger den dig inga ideer om att försöka anfalla som 103 kan göra, med en udes så placerar du dig i lämplig position, skjuter skiten ur det som kommer sen backar du fort som fan till nästa position. Repetera.
Med den taktiken så kommer den fungera fint.

Jag kör binos, rammer och nät då cammo kommer vara din enda vän.
__________________
Senast redigerad av Gubbtjyven73 2017-04-27 kl. 23:57.
Citera
2017-04-27, 23:58
  #22642
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag kommer fan inte ens in på servern, lyckades en gång och skulle starta ett spel men efter att den stått och tuggat "joining" i tio minuter gav jag upp och stängde skiten och nu kan jag inte ens logga in på spelet.

Eu 1 gick ner kring 21:00 sen blev det kö på flera tusen till eu 2
Citera
2017-04-28, 06:23
  #22643
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Några nya vagnar i garaget, krediter och en massa guld i kassan,det var gött att logga in idag!
Perfekt att man fick tillbaka det man lagt ut på de lätta vagnar som tidigare var högst i tier.
Sen att de har sabbat artyt vet jag inte riktigt om jag gillar än!
Det nya artysiktet är inte lika bra som Battle assistant modens iaf!
Fick en smärre chock när jag kollade idag, över 3 miljoner crediter, massa guld o en bulldog.
Citera
2017-04-28, 08:06
  #22644
Medlem
TD med svenska vagnen på tier 8 är ju omöjligt. Den är otymplig att köra och krånglig att sikta med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback