34 053 besökare online
1 095 829 medlemmar • 57 115 366 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Nätverk och datorkommunikation Nätverk: mjukvara
Svara på ämne
Ämnesverktyg
mordaren2016
Medlem
mordaren2016s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av mordaren2016
Bara jag som tycker att DNS:en har varit trög de senaste dagarna? Chrome säger "Tolkar värden..." i typ 5-10 sekunder innan webbplatsen dyker upp.

Notera att nerladdningshastigheterna fortfarande är jättebra men det tar tid att "skaka hand" med servern/webbsidan

Jag aktiverade "DNScrypt" i programmet och nu blev det en jävla fart. Sammanträffande eller inte?

Bra skit i vilket fall som helst!

tehSecretzzz
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Såg nyss att ni har fixat problemet med spinnandet på WebRTC i kontrollpanelen. Kan också varit på min sida, men det funkar klockrent nu på windows 8. Fick göra ominstallation.

bautar
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av geasyl
Ny blog-post ute: https://www.ovpn.com/sv/blog/ovpn-co...-for-klienten/

Hur blir det för de som kör ovpn's box? Står inget om det kommer någon update till den snart med nya konfigurationsfiler som utnyttjar de nya funktionerna så som AES-256-GCM samt att börja använda ovpn.com istället för .se?

Med boxen och vanilla pfSense behövs väl inga conf-filer, bara IP och cert + kontouppgifter?

HarryManback
Medlem
HarryManbacks avatar
Efter senaste uppdateringen av Windows 10 (Creators Update) så kan jag ej starta OVPN-klienten.

Har provat ett flertal ominstallationer (av senaste versionen från hemsidan) och omstarter av datorn men inget fungerar. client.exe vill helt enkelt inte exekvera.

Någon som har en idé om vad detta kan bero på och vad jag kan göra?

Allt lirade utmärkt innan den senaste uppdateringen av Windows...

HarryManback
Medlem
HarryManbacks avatar
Återställde Windows till en tidigare version och nu fungerar OVPN-klienten.

Kan tillägga att jag ej haft några problem med andra program eller spel under senaste versionen av Windows 10.

Svara på ämne
Svara Topp Dela