Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 14:16
  #1981
Medlem
Riven-Osts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Harry Redknapp har tagit sig an jobbet att rädda kvar Birmingham i Championship. Rivalen Villa har stor roll i att kunna relegera dem, dels dagens Birminghamderby och nästa veckas match mot Blackburn.

Efter 55 minuter har varken Birmingham eller Villa avlossat ett skott på mål. Jobba Birm, en trepoängare här och kontraktet är (nästan) klart. Tror dock det slutar 1-0...
Citera
2017-04-23, 14:59
  #1982
Medlem
Riven-Osts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Efter 55 minuter har varken Birmingham eller Villa avlossat ett skott på mål. Jobba Birm, en trepoängare här och kontraktet är (nästan) klart. Tror dock det slutar 1-0...

Mycket riktigt slutade det 1-0. Jag skulle vilja påstå att enda hoppet för Birmingham är att Blackburn inte tar tre poäng i sina två återstående matcher, för det är mellan dessa två det kommer stå.

Birminghams schema:
Huddersfield (H)
Bristol City (B)

Blackburns schema:
Aston Villa (H)
Brentford (B)

Birmingham kan med lite flyt skrapa ihop en pinne (tror dock de kammar noll) vilket skulle innebära att Blackburn måste ta en trepoängare. Det kan man mycket väl fixa hemma mot ett Villa utan något att spela för.

The blues åker alltså ur och Zola ska hängas.

-

Ska bli kul med Play-Off spel sen. Fulham och Wednesday har ju gått som tåget på sistone medan Huds fått grus i maskineriet efter den fina hösten. Anmärkningsvärt är att Reading har +1 i målskillnad och Huds +2 medan Fulham har +27. De sistnämnda har gjort flest mål i hela serien.
Citera
2017-04-24, 19:07
  #1983
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Vart kan man få tag i information där man kan se hur många gånger ett lag har vunnit/förlorat i en viss arena? (typ Wembley)
Någon?

Everton vill alltså ha £100miljoner för Lukaku, vilket överpris.
Citera
2017-04-24, 22:37
  #1984
Medlem
Hunden007s avatar
Grattis där blev Newcastle tillbaka i PL. två bästa lagen i Championship denna säsong går upp direkt rättvist!

lite - att de inte stormar planen.
Citera
2017-04-24, 22:40
  #1985
Medlem
Äntligen, fy fan aldrig igen! https://www.youtube.com/watch?v=QUAItQmq-LU
Citera
2017-04-25, 08:52
  #1986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Grattis där blev Newcastle tillbaka i PL. två bästa lagen i Championship denna säsong går upp direkt rättvist!

lite - att de inte stormar planen.

Brukar vara så att de två bästa lagen går upp direkt i Premier League. Sedan kvalar de fyra nästkommande lagen om den tredje och sista platsen.
Citera
2017-04-25, 21:24
  #1987
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Brukar vara så att de två bästa lagen går upp direkt i Premier League. Sedan kvalar de fyra nästkommande lagen om den tredje och sista platsen.
Tror han menar att Brighton och Newcastle varit mest välförtjänta av de två översta platserna.
Citera
2017-04-26, 16:43
  #1988
Medlem
Vilka vill ni ha upp tillsammans med Brighton och Newcastle? Själv hoppas jag nog på Wednesday!

e: Är visserligen nöjd så länge det inte blir Reading...
Citera
2017-04-26, 17:02
  #1989
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Vilka vill ni ha upp tillsammans med Brighton och Newcastle? Själv hoppas jag nog på Wednesday!

e: Är visserligen nöjd så länge det inte blir Reading...

Haha det är nog få neutrala som vill ha upp Reading, var väl inte så jäkla längesen dom var i PL heller. Jag hoppas på Huddersfield eller Leeds även fast det börjar se ganska mörkt ut för Pontus Janssons lag.
Citera
2017-04-26, 18:09
  #1990
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Vilka vill ni ha upp tillsammans med Brighton och Newcastle? Själv hoppas jag nog på Wednesday!

e: Är visserligen nöjd så länge det inte blir Reading...

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Haha det är nog få neutrala som vill ha upp Reading, var väl inte så jäkla längesen dom var i PL heller. Jag hoppas på Huddersfield eller Leeds även fast det börjar se ganska mörkt ut för Pontus Janssons lag.
Jo får nog haka på där och säga att jag gärna slipper reading. I övrigt kvittar det. Huddersfield och sheffield kittlar nog lite extra med tanke på att det är två "nya" lag. Fullham var ju uppe för inte så länge sedan. Men alltid tyckt just fullham är en småtrevlig klubb. Saknar craven cottage. Mysig arena. Verkar dessutom vara ett offensivt och målglatt gäng. Leeds hade ju varit roligast men räknar nog ut dem. Har så mycket sämre målskillnad gentemot fullham så dem måste hoppas att fullham tappar poäng i båda avslutande matcherna. Tror jag inte händer. Sheff och hudders har ju 6 respektive 5 poäng tillgodo med två matcher kvar så krävs i princip 2 förluster för dem.
Citera
2017-04-28, 01:43
  #1991
Medlem
Hunden007s avatar
ja håller med Reading är de tråkigaste laget som kan gå upp. Har lyckas ha två vändor de senaste åren?

hade varit kul med Leeds men tror de blir laget som missar.
Citera
2017-04-28, 08:56
  #1992
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Herregud vilket bortkastat manchester derby. Måste vara en av de tråkigaste matcher jag sett. Mou var där för att spela 0-0 och city var usla och hade inga lösningar. Rätt att visa ut afro men hade räckt med ett andra gult då skallningen var så lös. Aguero borde fått en varning ochså. Men härligt jämnt iallafall. Nu står dem på olika matcher spelade och lite beroende på hur hängmatcherna slutar kan det skilja så lite som 2 poäng mellan dem fyra som slåss om en sista CL plats. Gissar att city definitivt plockar en av dem platserna med sitt enkla spelschema. Sen tror jag nog mer på ars och united. Kanske lite fördel arsenal då united har svårt spelschema, skadeproblem och europa spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback