Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 10:20
  #949
Medlem
bddts avatar
Det skulle vara kul om Atlanta Hawks lyckades i detta PO. De har ingen MVP kandidat utan har ett jämt lag. I nattens vinst över Washington var det sju spelare som kom upp i två siffrigt. Coach för 4e säsongen, Mike Budenholzer, har erfarenhet som tränarassistent från SAS. Dessutom är det kul att se dem spela.

ATL har ju sedan tidigare draftat Marcus Eriksson (Barcelona). Någon som har koll på hur det går för honom?
Citera
2017-04-26, 04:02
  #950
Medlem
Knugen37s avatar
Jisses, Westbrook håller mig vaken.
Citera
2017-04-26, 15:41
  #951
Medlem
namerlesss avatar
Fan vad udda det känns att ha NBA-awards i Juni(?).

Om nu RWB går och vinner MVP efter en 1-4 förlust mot 2an i röstningen.

Varför baserar man inte mvp Osv med PO's också?
Citera
2017-04-28, 06:19
  #952
Medlem
KickAss-1337s avatar
Då var Bucks borta då, synd, de var underhållande
Citera
2017-04-28, 06:58
  #953
Medlem
J.Blazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Fan vad udda det känns att ha NBA-awards i Juni(?).

Om nu RWB går och vinner MVP efter en 1-4 förlust mot 2an i röstningen.

Varför baserar man inte mvp Osv med PO's också?

De flesta MVP-rösterna har redan lagts innan playoffs.
Citera
2017-04-28, 07:00
  #954
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Blaze
De flesta MVP-rösterna har redan lagts innan playoffs.


Ja, precis. Det var min poäng. Hade det inte varit bättre att låta folket rösta EFTER PO's om man ändå ska ha galan efter PO's?
Citera
2017-04-28, 08:31
  #955
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Ja, precis. Det var min poäng. Hade det inte varit bättre att låta folket rösta EFTER PO's om man ändå ska ha galan efter PO's?

Man delar ut MVP dels för "regular season" och dels för "playoff". förra säsongen fick Steph Curry för RS och LBJ för PO.
Citera
2017-04-29, 13:34
  #956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Hardens hook a arm and foul är anledningen till att jag ibland vill mörda honom. Så jävla fult.

https://www.youtube.com/watch?v=IEkTUVnhGZ0


Taggad inför Boston mot Wizards och Rockets mot Spurs.

Har hela tiden sagt att Wizards kan vara det lag som skräller mot Cleveland och tar sig till final. Först ska man förbi Boston och det tror jag Wizards gör på 7 matcher. Wall är helt enkelt för bra.

Rockets mot Spurs lär också bli en thriller. Harden mot Kawhi där jag tror Kawhi drar det längsta strået i bäst av 7.

Harden är i slutspelet bara 12/50 från treorna medan Kawhi snarare skruvar upp temperaturen när det verkligen behövs. Det ska bli kul att se hur Harden svarar på Kawhi som försvarare istället för Green i fjärde kvarten. Ingen kan obv försvara Harden men det kommer vara små detaljer som avgör serien.

Kul match up dels för att Rockets är en perfekt dark horse och dels för att Rockets och Spurs bara mött varandra tre gånger i slutspelet. Senast -95 tror jag då Olajuwons Rockets slog ut Robinsons Spurs för att sedan gå och vinna hela skiten.
Citera
2017-04-30, 10:43
  #957
Medlem
Istok91s avatar
Snyggt!

http://www.aftonbladet.se/sportblade...elet-exklusivt
Citera
2017-04-30, 19:01
  #958
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
https://www.youtube.com/watch?v=IEkTUVnhGZ0
Tack, beskriver exakt vad jag tyckt länge. Smäller högt när NBAs domarbas funderar på regeländring.
Harden förtjänar inte MVP - det är många före honom i kön.

Celtics tar emot Wizards om någon minut. Blir ett intressant möte.
Någon som har åsikt/kommentar om Jonas Jerebko? Han har fått lite speltid. Borde rimligen vara bäste svensk men tycker inte han glänst under säsongen... ?
Citera
2017-04-30, 21:17
  #959
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Tack, beskriver exakt vad jag tyckt länge. Smäller högt när NBAs domarbas funderar på regeländring.
Harden förtjänar inte MVP - det är många före honom i kön.

Celtics tar emot Wizards om någon minut. Blir ett intressant möte.
Någon som har åsikt/kommentar om Jonas Jerebko? Han har fått lite speltid. Borde rimligen vara bäste svensk men tycker inte han glänst under säsongen... ?

Harden är MVP, punkt slut, mest value för laget. Att det skulle ogillas för att han drar nytta av befintliga regler är bara korkat, ändra reglerna eller sluta gnäll

Varför bry sig om Jerebko, suger ändå. Enda svensken i NBA för övrigt
Citera
2017-05-01, 00:09
  #960
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Harden är MVP, punkt slut, mest value för laget. Att det skulle ogillas för att han drar nytta av befintliga regler är bara korkat, ändra reglerna eller sluta gnäll

Varför bry sig om Jerebko, suger ändå. Enda svensken i NBA för övrigt

1) Vi tycker tydligen olika. Allmänt ser man att valet står mellan Harden/Westbrook/Leonard. Det Westbrook gjort under seriespelet, med svaga medspelare. kan de andra inte mäta sig med.
Harden är en lipsill och jag tycker Russel, Kawhi, LeBron, Curry, Isiah förtjänar utmärkelsen mer. Lets agree to disagree

2) Jerebko spelade 5 min och höll aldrig ens i bollen. Han snuddade den vid en REB men det resulterade bara i att han petade ut den. Är det så att han suger eller är NBA så himla bra och svenska spelare så långt efter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback