Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-18, 23:44
  #25
Medlem
tokens avatar
Du har Nordea. Det är svårt för betalleverantörer att få betalt av Nordea, de har en massa egna säkerhetsrutiner.
Citera
2017-01-19, 00:23
  #26
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Du skulle ju kunna testa att ringa apples support istället för att starta en jävla tråd

FYI! Det är just sånt här diskussionsforum är till för....
Citera
2017-04-25, 22:44
  #27
Medlem
Kan meddela att det hela slutade med att beställningen makulerades. Jag tröttnade på att varannan gång få höra av Apple support att jag skulle uppge mina uppgifter till mannen som ringt och varannan gång att jag inte skulle göra det. Ringde för övrigt upp den indiske mannen igen och kom då bara till en telefonsvarare på indiska, kändes inte mindre suspekt.

Jag beställde sedan min dator i butik istället och fick den efter några månader, kanske två. Kommer aldrig mer att beställa något från Apple i deras butik online. Det var för krångligt.
Citera
2017-04-25, 22:48
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Hahaha du har en pc som inte kan gå i viloläge? Vilken årsmodell om jag får fråga? Det hade jag på min pc från tidigt 2000. Kanske bara du som inte vet hur man navigerar på en riktigt dator

Vet ej, den är inte jättegammal, kanske 2-3 år. Det är fler som har den på jobbet, den skulle vara Dell's version av Mac book pro. Läste på nätet när jag sökte på modellen att den orsakat en brand i en persons skrivbord pga att den inte gick i viloläge utan istället i "eldläge".
Citera
2017-04-25, 22:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymtillfallig
Kan meddela att det hela slutade med att beställningen makulerades. Jag tröttnade på att varannan gång få höra av Apple support att jag skulle uppge mina uppgifter till mannen som ringt och varannan gång att jag inte skulle göra det. Ringde för övrigt upp den indiske mannen igen och kom då bara till en telefonsvarare på indiska, kändes inte mindre suspekt.

Jag beställde sedan min dator i butik istället och fick den efter några månader, kanske två. Kommer aldrig mer att beställa något från Apple i deras butik online. Det var för krångligt.
Indisk man ringer dig för datorköp svensk butik!?
Varningsklockor.
Men jag hade avbrutit även om det var legit.
Och varit tydlig i feedbacken varför jag avbröt.
Citera
2017-04-25, 22:58
  #30
Medlem
Inte ens om "polisen" ringer mig lämnar jag uppgifter. Jag ber om ett telefonnummer och namn som jag kan kolla upp och återkomma på. Hittar jag ingen info om numret så ringer jag det officiella numret och frågar mig fram. TS borde ringt apples officiella support och frågat sig vidare och utan att uppge mer uppgifter om sitt kort avstyrt ordern.
Citera
2017-05-30, 21:43
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Inte ens om "polisen" ringer mig lämnar jag uppgifter. Jag ber om ett telefonnummer och namn som jag kan kolla upp och återkomma på. Hittar jag ingen info om numret så ringer jag det officiella numret och frågar mig fram. TS borde ringt apples officiella support och frågat sig vidare och utan att uppge mer uppgifter om sitt kort avstyrt ordern.

Det var precis vad jag gjorde. Problemet var att beroende på vem jag pratade med på Apple (det officiella numret) så fick jag helt olika svar. De verkade inte ha en susning men ändå tyckte en av dem att jag skulle uppge mina uppgifter. Det gjorde jag aldrig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback