27 101 besökare online
1 096 375 medlemmar • 57 135 377 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Droger Drogrehabilitering
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Slasktomtetask
Medlem
Citat:
Gustav2adolf: Knarkarn nu träffas vi för din del på rätt sida av Flashback där ni samhällsparasiter kan få beklaga er ihop haha men helt seriöst du skrev ju att du hade slutat knarka som det visar sig att du inte gjort. Va hände ? varför föll du tebax? Bryr du dig inte om dina barn?
Förövrigt är jag 1.89
Är du fortfarande kvar?

Fö, inga opiater idag, bara 4 mg alprazolam och 10 mg stess. Ska försöka sova tidigt och ta spjärn inför den annalkande jobbveckan. Tanken är att endast ta 10 mg stess, 1 mg alpra vid nödfall, max 100-200 mg tramadol vid behov på jobbet, det vill säga om ryggvärken blir för påtaglig.. mina sömntabletter blir jag dessvärre inte av med lika enkelt om jag vill få någon sömn alls.

f30malmo
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Är du fortfarande kvar?

Fö, inga opiater idag, bara 4 mg alprazolam och 10 mg stess. Ska försöka sova tidigt och ta spjärn inför den annalkande jobbveckan. Tanken är att endast ta 10 mg stess, 1 mg alpra vid nödfall, max 100-200 mg tramadol vid behov på jobbet, det vill säga om ryggvärken blir för påtaglig.. mina sömntabletter blir jag dessvärre inte av med lika enkelt om jag vill få någon sömn alls.

Hade slutat med opi först som du verkar göra. Sedan lyrica. Sedan benso. Nedtrappning på benso under ett par veckor minst.

Har svårt att se att detta ska fungera utan sjukskrivning, och jo man kan få sjukskrivning om man samtidigt går i terapi för missbruk eller är på behandlingshem. Annars får du nog ta en vecka ledigt ändå och sluta ct med allt, det blir inte lätt.

Jag hade behövt minimum 2 veckor för att sluta ct på det du tar, och även då hade jag varit ett vrak på jobbet.

Slasktomtetask
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av f30malmo
Hade slutat med opi först som du verkar göra. Sedan lyrica. Sedan benso. Nedtrappning på benso under ett par veckor minst.

Har svårt att se att detta ska fungera utan sjukskrivning, och jo man kan få sjukskrivning om man samtidigt går i terapi för missbruk eller är på behandlingshem. Annars får du nog ta en vecka ledigt ändå och sluta ct med allt, det blir inte lätt.

Jag hade behövt minimum 2 veckor för att sluta ct på det du tar, och även då hade jag varit ett vrak på jobbet.

Jag är ganska härjad så att se lite extra förstörd någon dag gör varken till eller från. Har konsekvent vägrat att ta lyrican många dagar sedan dag ett, tror det är till min fördel nu. Har klarat mig på bara 1 stess, 4 ksalol och ca 150 mg tram idag så ser det som någon typ av framgång. Har ju inte tagit subutex på väldigt länge nu... eller ptja, allt är relativt :P typ två veckor iaf. kan va längre tom.

f30malmo
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Jag är ganska härjad så att se lite extra förstörd någon dag gör varken till eller från. Har konsekvent vägrat att ta lyrican många dagar sedan dag ett, tror det är till min fördel nu. Har klarat mig på bara 1 stess, 4 ksalol och ca 150 mg tram idag så ser det som någon typ av framgång. Har ju inte tagit subutex på väldigt länge nu... eller ptja, allt är relativt :P typ två veckor iaf. kan va längre tom.

Du är stark om du klarar det, hoppas att du gör det. Jag hade inte klarat det, inte medan jag jobbar.

Morfar-52
Moderator
Morfar-52s avatar
Vänligen tjafsa i någon annan tråd eller via PM, så inte tråden blir förstörd helt. OT/raderat (utan varningar denna gången)

Sandtag
Medlem
Sandtags avatar
Pröva nån CBD olja med låg THC halt, kanske kan hjälpa mot värken och går garanterat att jobba på. Dessutom är det smidigt att ha med sig också, du skulle kunna ha med dig en burk storlek ögondroppar hela tiden i princip.

vargenbara
Medlem
vargenbaras avatar
Hej igen!

Vill bara säga att jag ärligt talat tycker det verkar som du har en jättedålig plan!

Du måste vara mer konsekvens. "Idag tog jag inte det eller det" funkar inte.

Gör upp ett schema, och följ det till punkt och pricka.
Som jag tidigare nämnt - att stå kvar på en dos när det blir tufft => Helt okej!!
Att gå upp när det blir tufft = Totalt misslyckande.

Det är så du MÅSTE göra. Klarar du inte det är det bara att låsa in dig, ifall du vill bli ren.
Sedan sa någon att du skulle sluta med lyrican innan bens. Jag lägger min röst starkt emot det.
Lyrica-abs sitter i länge och kan tydligen potentiera bens-abs något enormt. Och lyrican kan möjligen hjälpa ditt mående något under bensnedtrappningen. Tycker du ska ta bort den sist av allt!
Och sluta ta tram mot måendet, varje gång du tar tramadol nu kan du likställa det med ett återfall för det är endast att ta en drog för att höja ditt mående utan att hjälpa ditt cause så att säga, enligt mig.

lycka till

Skattebrott
Medlem
Byt ut så mycket som möjligt av din miljö. Åk på långsemester om du kan, eller flytta till en annan stad. Byt livsstil. Och sluta häng på den typen av platser där du tidigare hängde, och sluta ta kontakt med den typen av personer du tidigare brukade ta kontakt med.

Kanske kan det vara en bra ide att tänka ut en plan för ditt nya liv. Hur du ska jobba/plugga, hur du ska bo, vad du ska göra efter jobbet när det gäller fritid. Kanske ge upp även alkohol och istället införa nya vanor såsom att spela datorspel, gå på gymmet eller ta långa promenader längs stränder? Börja med en sport som du tycker verkar kul och försöka bli bra på den? Inleda en relation med någon som kan stötta dig i din nya kamp?

Underskatta inte betydelsen av att bryta umgänget med de som riskerar knäcka din chans till ett nytt liv, oavsett hur schyssta de är. Alla måste tänka på sig själva först och främst. Du kan hitta nya och lika schyssta polare.

GanjaThorulf
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Att trappa ut ensam är dömt att misslyckas. Du är ju beroende för att du inte kan kontrollera droger.. varför skulle du kunna kontrollera dom nu?

Det är bara att kolla alla "Jag ska trappa ur" trådar här i forumet för att se att en missbrukar hjärna snart hittar ursäkter att avvika från rådande plan. " Min katt dog, mamma var elak, jag hade ont i ryggen"

Sök hjälp och få hjälp avgifta dig.

Sketchen
Medlem
[quote=GanjaThorulf|60514476]Att trappa ut ensam är dömt att misslyckas. Du är ju beroende för att du inte kan kontrollera droger.. varför skulle du kunna kontrollera dom nu?

Det är bara att kolla alla "Jag ska trappa ur" trådar här i forumet för att se att en missbrukar hjärna snart hittar ursäkter att avvika från rådande plan. " Min katt dog, mamma var elak, jag hade ont i ryggen"

Sök hjälp och få hjälp avgifta dig.[/QUOTE

Stämmer inte.. jag gjorde det själv och på väldigt höga doser Benz.

mvh]

nothot
Medlem
du fixar detta!, 2v utan sub, räkna med max någon dag till, kan du stabilisera på 150mg/dag så är det bra, sen när du kickar trammen så ampar du dosen lyrica till 900mg i 4-6 dagar (inte mer) så lär du må lite bättre.
sen ner till 600 sen så trappar du med 75mg/v..

Slasktomtetask
Medlem
Tackar alla er som stöttat och gett råd, även om jag i mångt och mycket har orättvist avfärdat och gått min egna väg. Ingen sub på två veckor+ och inget tram på över en vecka nu. Har helt klippt lyrican, vilket är ett helvete i sig.

Istället har jag ätit ca. 2-5mg alpra samt 15-20 mg stess vissa dagar när fysiska yttringar blivit för påtagliga. Även doserat 25-100 mg amfetamin/dag i arbetsveckan.

Lite kontraproduktivt, då de förvärrar utsättningssymptomen men trotts allt gett den energi som krävts för att kunna arbeta.

Alkoholkonsumtionen har dessvärre stigit. ca. 3-4 glas vin/dag.. Cannabis konsumeras mestadels innan sängdags, komplimenterar ofta med 1(!) Imovane. Kämpar på även om det är riktigt tungt med andra somatiska problem som börjar påminnas mer nu när alla smärtstillande preparat är borta.

kanske inte vad en ortodox beroendeterapeput hade ordinerat men klarar vardagen än så länge.

Ursäktar lite rörig text

Svara på ämne
Svara Topp Dela