Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 15:38
  #289
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
"Gratis" lokaltrafik skulle minska allt våld betydligt, tycker vi skulle ha skattefinansierad nationell tågtrafik också, i alla fall att man fick ett visst antal poäng/resor gratis.

Nej, tvärtom. Då används bussar som värmestuga av stökiga personer. Det blev erfarenheten i Avesta

Citat:
Skyddsombudet beskriver hur bussarna är fulla av passagerare som inte bryr sig om att ta hänsyn till chaufförerna, hur det aldrig är tyst på bussarna samt hur vissa passagerare har börjat använda bussarna som en värmestuga.

http://www.avestatidning.com/allmant...tis-bussfarder
Citera
2017-04-25, 15:46
  #290
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nej, tvärtom. Då används bussar som värmestuga av stökiga personer. Det blev erfarenheten i Avesta



http://www.avestatidning.com/allmant...tis-bussfarder

Ok jag tar tillbaka min åsikt som var lite gammal, hade fungerat på Sverige som det var innan 1990.
Citera
2017-04-25, 16:49
  #291
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokjavel
Är det en blatte eller tattare som i det här fallet så gör dom ingenting. Zipp. Nada. Man vill ju inte bli anklagad för rasism. Är det däremot en svensk, ja du då. Då jävlar. All hell breaks loose. Men det är ju GANSKA ovanligt att en svensk uppvisar ett sånt fittigt blatte beteende.

Bullshit. Sett invandrare blivit avslängda flera gånger med eller utan polis.
Citera
2017-04-25, 18:21
  #292
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Med tanke på hans digra brottsregister, i synnerhet våldsbrotten, så är det en SKAM för Sverige att han

1. Har blivit svensk medborgare och lyfter bidrag
2. Rör sig fritt i samhället.

Tänk att hamna bredvid honom på bussen/tåget i framtiden. Mannen är ju helt galen, med bevisligen NOLL impulskontroll.

Arma JÄVLA Sverige.

Detta. Måste till möjligheten att dra in dessa gåvomedborgarsksp vid grov brottslighet.
Hoppas han sitter inne så länge att lagen hinner ändras, se på hur danskarna gör.
__________________
Senast redigerad av PappasNyaKille 2017-04-25 kl. 18:23.
Citera
2017-04-25, 18:23
  #293
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Detta. Måste till möjligheten att dra in dessa gåvomedborgarsksp vid grov brottslighet.

Precis. Hur många offer till krävs det innan han har förverkat sin rätt till svensk mark och svenska bidrag?!
Citera
2017-04-25, 18:28
  #294
Medlem
Verkligen förvånande att det var ännu en vidrig babbe som drog kniv. Det är häpnadsväckande att Irakier, Somalier, Afghaner och Eritreaner (rätt sagt?) kan vara så jävla värdelösa. De gör ju 100% fel i alla situationer. Förbannad grottmänniskor. Jag är ju en gammal gubbe men vem fan åker tåg med kniv på sig?
Citera
2017-04-25, 20:25
  #295
Medlem
Brunrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Enligt FriaTider är gärningsmannen en 25-årig man från Irak.

"25-åringen är en flykting från Bagdad i Irak som kom till Sverige i mars 2003 tillsammans med sina föräldrar och fem syskon. Han beviljades svenskt medborgarskap i april 2008, trots sin korta tid i landet.

Mannen är en känd kriminell som dömts för ett mycket stort antal våldsbrott. Redan i december 2008, samma år som han beviljats medborgarskap i Sverige, fanns han med under fyra avsnitt i belastnings*registret och var då bland annat dömd för rån.

Sedan dess har irakiern dömts för flera grova brott, bland annat rån, narkotikabrott, hot mot tjänsteman, olovlig körning och rattfylleri. Idag finns han med under ett 20-tal avsnitt i belastnings*registret."

http://www.friatider.se/knivskar-med...for-mordforsok

Han var kring 10 år gammal när han kom hit, har varit hela sin tonårstid här och är integrerad så dåligt där ser man hur det funkar. politikerna ska inte alls säga att de som är barn när de kommer smälter in i samhället som vuxna.
Citera
2017-04-25, 20:55
  #296
Moderator
Siegfrids avatar
BO är en 32 årig man med svenskt namn, enligt källor.
Citera
2017-04-25, 21:17
  #297
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunrattan
Han var kring 10 år gammal när han kom hit, har varit hela sin tonårstid här och är integrerad så dåligt där ser man hur det funkar. politikerna ska inte alls säga att de som är barn när de kommer smälter in i samhället som vuxna.

Jag kom hit 2 år före GM, också som 11-åring, från ett annat land.

Det är en jävla skam att han drog sig in på kriminell bana så omgående, det får självklart hans pissiga gener stå för.

Men, majoriteten av de som kommer hit som ungdomar och barn (under 15-års åldern) integreras rätt väl. Min historia behöver ingen höra men jag ger bort halva lönen till nyanlända, så mig har det gått finfint för.

Däremot är det ju absurt att han fick stanna kvar i landet, trots att ha begått brott. Sverige är så otroligt lamt när det kommer till att handla och säga ifrån. Tyvärr är det många som använder sig utav det väldigt friskt.
Citera
2017-04-25, 22:11
  #298
Medlem
Torshamns avatar
En bekant nämnde att MGM sedan bara ett par månader tillbaka är villkorligt frigiven från sitt senaste straff. Nån som vet om det stämmer?
Citera
2017-04-25, 23:03
  #299
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drone666
I ena inlägget jobbar du med tåg för att få trovärdighet i ditt svenskhat och i nästa har du åkt en hel del tåg.. Fan att ni vänsterslödder ALLTID måste ljuga för att bekräfta er falska världsbild.


Haha kan det inte vara så att man både jobbar med tåg och har åkt en hel del tåg?
Du kan inte kanske tänka dig att när man jobbar med tåg så INGÅR det EN HEL DEL TÅGÅKANDE, i jobbet?.... Jag jobbar med tåg. Och åker tåg. Både tunnelbana och pendeltåg varje dag, men även fjärrtåg 2-10 gånger i månaden. Och jag har jobbat med det ett par år nu...so you do the math.
Citera
2017-04-26, 06:23
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Haha kan det inte vara så att man både jobbar med tåg och har åkt en hel del tåg?
Du kan inte kanske tänka dig att när man jobbar med tåg så INGÅR det EN HEL DEL TÅGÅKANDE, i jobbet?.... Jag jobbar med tåg. Och åker tåg. Både tunnelbana och pendeltåg varje dag, men även fjärrtåg 2-10 gånger i månaden. Och jag har jobbat med det ett par år nu...so you do the math.

Nej man byter inte så, du ljuger som vanligt för att sprida falska åsikter i ett försök att påverka vad folk ska tycka. Ni från etablissemanget kör på samma sätt hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback