Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 20:10
  #5701
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalle
Commander Dogtooth verkar ju sannerligen extremt stark i mina ögon. Han är den so far i serien som uppvisat allra mäktigast Haki ihop med Shanks och Rayleigh som jag ser det. Han är dock unik i det sättet att han ser framtiden.

Ja, men det var ju inte riktigt min poäng! Utan snarare att jag blev något besviken att det "bara" är Dogtooth och Cracker (som ändå fick spö av Luffy) som verkar vara big-shots, och Smoothie såklart. Och det är enbart pga deras höga bounty.

Tycker definitivt att Oda hade kunnat göra en större distans mellan Luffy och Big Moms lägre divisioner mer jämförbara för att man skulle kunna få en bättre inblick om hur stor distansen verkligen är på SHs nuvarande styrka och en Yonkos flotta.

Dessutom kom ju Dogtooth in sent i arcet.
Citera
2017-04-27, 06:47
  #5702
Medlem
Thalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Ja, men det var ju inte riktigt min poäng! Utan snarare att jag blev något besviken att det "bara" är Dogtooth och Cracker (som ändå fick spö av Luffy) som verkar vara big-shots, och Smoothie såklart. Och det är enbart pga deras höga bounty.

Tycker definitivt att Oda hade kunnat göra en större distans mellan Luffy och Big Moms lägre divisioner mer jämförbara för att man skulle kunna få en bättre inblick om hur stor distansen verkligen är på SHs nuvarande styrka och en Yonkos flotta.

Dessutom kom ju Dogtooth in sent i arcet.
Fast jag tror inte skillnaden är särskilt stor personligen. Serien börjar lida mot sitt slut och time-skippet, som jag tror är den del av serien där SHs hoppar som mest i styrkenivå, har redan varit. Visserligen tror jag inte Luffy kan slå en Yonkou än, men nog ska han vara en utmaning.
Citera
2017-04-27, 14:38
  #5703
Medlem
Thalles avatar
Inget nytt kapitel än, kliar i fingrarna varenda gång jag går in på hemsidan för att kolla. Är sjukt spännande nu, bästa sedan time-skippen helt klart! The suspense, bro!

Ursäktar för dubbelpost.
Citera
2017-04-27, 21:49
  #5704
Medlem
Vad är det som händer? Varför är inget nytt kapitel släppt?
Citera
2017-04-30, 04:54
  #5705
Medlem
Kroegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawyon
Vad är det som händer? Varför är inget nytt kapitel släppt?


Vart 4 eller 5te kapitel är det paus för att Oda ska ta det lugnt och inte dö av att överarbeta sig själv.

Oda har haft en ganska tung livsstil med mycket drickande/rökande/festande och utöver det arbetat mer än han ska. Så redaktören på Shonen Jump som ger ut One Piece i princip tvingade Oda att ta paus 1 gång i månaden.
Citera
2017-04-30, 16:14
  #5706
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn
Vart 4 eller 5te kapitel är det paus för att Oda ska ta det lugnt och inte dö av att överarbeta sig själv.

Oda har haft en ganska tung livsstil med mycket drickande/rökande/festande och utöver det arbetat mer än han ska. Så redaktören på Shonen Jump som ger ut One Piece i princip tvingade Oda att ta paus 1 gång i månaden.

Ja, men den här veckan är det golden week, så har ingenting med vilopausen.
Citera
2017-04-30, 16:50
  #5707
Medlem
Kroegarns avatar
Stämmer bra det. Under Golden Week är det vanligtvis uppehåll 1-3 kapitel beroende på när den infaller.


Golden Week är en vecka då det slås ihop flera olika "röda dagar" Detta året infaller det i början på denna helgen och fortskrider även hela nästa vecka. Så det lär inte bli något kapitel på Onsdag heller.
Citera
2017-04-30, 17:36
  #5708
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn
Stämmer bra det. Under Golden Week är det vanligtvis uppehåll 1-3 kapitel beroende på när den infaller.


Golden Week är en vecka då det slås ihop flera olika "röda dagar" Detta året infaller det i början på denna helgen och fortskrider även hela nästa vecka. Så det lär inte bli något kapitel på Onsdag heller.

Stämmer!
Nästa shonen kommer ut den 8e maj!
Citera
2017-04-30, 22:19
  #5709
Medlem
Kroegarns avatar
Känns som en evighet dit


Dock brukar alltid kapitel efter uppehåll vara riktigt saftiga. Så man kan ju hålla tummarna
Citera
2017-05-02, 07:20
  #5710
Medlem
Domyojis avatar
Och har sitter jag och kanner mig dum... kapitlet jag laste igar var sa bra att jag trodde det var akta... (de sa att det var det oxa)
Citera
2017-05-02, 19:47
  #5711
Medlem
Rokushikis avatar
Äntligen!

http://readms.net/r/one_piece/864/4224/1
Citera
2017-05-02, 20:36
  #5712
Medlem
Kroegarns avatar
Shysst av dem att släppa mellan Golden Week högtiderna. Det trodde jag faktiskt inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback