5 345 besökare online
1 096 375 medlemmar • 57 132 674 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Resor Nordamerika Övriga Nordamerika
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Weissmuller
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av fotbollsloss
Tänkte åka runt i cancun/riviera maya som någon form av backpacker resa, har kollat upp lite billiga hostels i området. Har ni några ställen att rekommendera som man borde besöka? Hur är klimatet? Vad för kläder bör man ta med sig? Tacksam för alla svar

Vädret beror lite grand på när du tänkt komma hit. Sommartid - Maj/Augusti är det mycket varmt och fuktigt (30+°C), resten av året aningens torrare och lite lägre temperaturer. Januari kan det till och med vara lite kyligt (16-17°C på morgonen). Ställen att besöka finns det mängder av, så det är mest en fråga om intresse: Arkeologi = Tulum, Chichen Itza, Coba, mfl. Dykning = Cozumel, osv.

Joi
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av Weissmuller
Vädret beror lite grand på när du tänkt komma hit. Sommartid - Maj/Augusti är det mycket varmt och fuktigt (30+°C), resten av året aningens torrare och lite lägre temperaturer. Januari kan det till och med vara lite kyligt (16-17°C på morgonen). Ställen att besöka finns det mängder av, så det är mest en fråga om intresse: Arkeologi = Tulum, Chichen Itza, Coba, mfl. Dykning = Cozumel, osv.

Kanske blir en resa till Mexico/playa del Carmen för mig i slutet på juli. Hur upplever du att vädret är då?
Vad jag förstått det som är det sällan orkaner drar in över Mexico. O när det väl är orkaner, så blir det lite senare på året, typ september/oktober?
En skvätt regn om dagen räknar jag med att det kan komma. Men klarblå himmel vill man ju gärna ha mestadels. Är det helt tokigt att åka i slutet på juli då?

Weissmuller
Medlem
Weissmullers avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av Joi
Kanske blir en resa till Mexico/playa del Carmen för mig i slutet på juli. Hur upplever du att vädret är då?
Vad jag förstått det som är det sällan orkaner drar in över Mexico. O när det väl är orkaner, så blir det lite senare på året, typ september/oktober?
En skvätt regn om dagen räknar jag med att det kan komma. Men klarblå himmel vill man ju gärna ha mestadels. Är det helt tokigt att åka i slutet på juli då?

Jag tycker nog vädret här är jämnbra året runt. Visst, det kanske regnar lite mer i juli, men det är soligt så gott som dagligen. När det regnar vräker det ner i ett par timmar, så är det klart igen.

Svara på ämne

Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2408453

Svara Topp Dela