2017-04-23, 19:01
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Varför ska man betala extra för att restaurangpersonal ska göra sitt jobb?

För att de ska kunna vidareutbilda sig om handboll och andra viktiga samtalsämnen som restauranggästerna vill diskutera med servitörerna?
Citera
2017-04-23, 19:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
50kr måste det ju kosta extra för att någon bär ut maten från köket till bordet...

Hur mycket ska ICA-personalen ha extra för att de plockar upp varorna på hyllorna då?
Citera
2017-04-23, 19:04
Medlem
Jag börjar dricksa när priset för servicen inte längre bakas in i priset.

Men det är ju inte det ni vill, utan ni vill ha dubbelt betalt för det som redan läggs på priset i notan. Det ni inte fattar är att om det blir regel i Sverige kommer arbetsgivarorganisationen ha ett mycket befogat argument för att sänka era löner eftersom ni får betalt för er service genom dricks och era fackförbund kommer att tappa argumentet att ni ska ha betalt genom era löner och inte genom dricks.
Citera
2017-04-23, 19:12
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur mycket ska ICA-personalen ha extra för att de plockar upp varorna på hyllorna då?

Ja eller bussföraren.. Jag ska ha 20kr från alla i bussen
Citera
2017-04-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Kan du inte läsa? Det är inte lite pommes och coleslaw, det är obegränsat med pommes samt en stor salladsbuffee där bland annat coleslaw och buffelmozzarella finns, finns massa annat också. Håll dig borta från tråden om du behöver få allting förklarat för dig 3 gånger, dumma jävel. Laga din fattigmansmat hemma med din WT-familj haha

Haha din trasa. Du påstår att restaurangen inte är en sylta. Endå har ni en salladsbuffé, sen kallar du folk WT då du jobbar på din farsas överprisade WT-sylta.

OnT: Jag har jobbat i restaurangbranschen i 10 år, har aldrig förväntat mig dricks och kommer aldrig göra det heller. Det händer att jag dricksar själv när jag är ute och käkar eller dricker om jag tycker att servicen har varit riktigt bra, inte om nån trasa till servitör har svarat på några random frågor och försökt myglat till sig dricks.
Citera
2017-04-23, 19:15
Medlem
xcoms avatar
Citat:

Plus att dom borde få extra dricks om dom ler och är trevliga mot kunderna i kassan också
Citera
2017-04-23, 19:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Ja eller bussföraren.. Jag ska ha 20kr från alla i bussen

Oklart om du är ironisk här eller inte men jag har aldrig sett någon ge den typen av dricks.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
De har redan högre lön än restaurangpersonalen så deras "dricks" betalar du redan genom det extra prispåslaget på varorna.

Fiffigt va?

Vilken lön olika yrkesgrupper har får de göra upp med sina arbetsgivare, det är inte min sak som kund att lägga mig i och jag är tveksam om du kan styrka ditt påstående. Tjänar en kassörska på Lidl mer än en servitör på en fin restaurang menar du?
Citera
2017-04-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
De har redan högre lön än restaurangpersonalen så deras "dricks" betalar du redan genom det extra prispåslaget på varorna.

Fiffigt va?

Undersköterskorna och vårdbiträdena då? Eller hotellreceptionisterna?
Citera
2017-04-23, 19:18
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
För att de ska kunna vidareutbilda sig om handboll och andra viktiga samtalsämnen som restauranggästerna vill diskutera med servitörerna?

Det är inte det jag vill betala för. Torrprat klarar jag mig oftast utan.
Citera
2017-04-23, 19:19
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Det är dock inte samma sak, en servitör ska ha dricks, en jävla kassaarbetare på ICA ska inte ha det

Och varför det?
Citera
2017-04-23, 19:21
Medlem
BarryHeros avatar
Dricksar i regel 15-20 % i USA eftersom servitriserna tjanar cirka 3 dollar i timmen utan dricks samt att servicen brukar vara mycket bra.

Dricksar nastan aldrig i Sverige eftersom servitriserna redan tjanar bra och servicen i regel ar helt vardelos.
Citera
2017-04-23, 19:23
Medlem
soligts avatar
Citat:
Oklart om du är ironisk här eller inte men jag har aldrig sett någon ge den typen av dricks.

Vilken lön olika yrkesgrupper har får de göra upp med sina arbetsgivare, det är inte min sak som kund att lägga mig i och jag är tveksam om du kan styrka ditt påstående. Tjänar en kassörska på Lidl mer än en servitör på en fin restaurang menar du?

Varför ska man behöva betala lite till bara för en person jobbar på jobbet? Eller för en taxi kör så nära porten som möjligt, fast jag fick guida honom i hans jobb, ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in