Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 17:23
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Varför verkar så många tro att män måste sälja sex till supermodeller, och därav logiskt dra slutsatsen att det är mycket svårt?

Googlar du så hittar du plenty av dokumentärer från gigolos i exempelvis Australien där det är lagligt. Många kvinnliga kunder har ställt upp att visa sig.
Är en salig blandning men de flesta ganska feta och utanför Tindermarknaden. Förutom en å annan sexgalen advokat som inte hinner bli tillfredsställd annat än en timmes rejält pökande.
I samma exempel är gigolon en medelålders man som har bra hår, bra kropp och trevlig. Framför allt, som han säger själv, har han väldigt lätt att få upp den. Han kan ligga med vad som helst som han säger och varför då inte tjäna pengar på det.

Det här är lite fånigt som folk i tråden om snubben som nu "solo och vårat" massa damer på Tinder i Sverige. Många tror inte det går.
Men har du de rätta kvalitéerna (bra hår, bra kropp, trevlig) och sen går ner i nivå under dig, så är det ju sjukt lätt att få ligga runt på Tinder.
Satsar du på supermodeller så ja då får du vara det själv också eller extremt framgångsrik/känd.

Man undrar ibland om vissa ens varit ute och dejtat själva

Jag betvivlar, att du talar av egen erfarenhet .

Jag känner däremot till situationen i Australien, och har sett en dokumentär för ca 15 ar sedan pa temat. Men det kan vara stor skillnad i mentalitet mellan olika länder och världsdelar. Därför ställer jag mig skeptisk till att europeiska callboys skulle kunna leva pa att sälja sex till kvinnor.

Din jämförelse mellan en dejtingsituation och att fa en kvinna att betala för att ha sex med en man, är faktiskt ganska löjlig.
Citera
2017-04-21, 20:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag betvivlar, att du talar av egen erfarenhet .

Jag känner däremot till situationen i Australien, och har sett en dokumentär för ca 15 ar sedan pa temat. Men det kan vara stor skillnad i mentalitet mellan olika länder och världsdelar. Därför ställer jag mig skeptisk till att europeiska callboys skulle kunna leva pa att sälja sex till kvinnor.

Din jämförelse mellan en dejtingsituation och att fa en kvinna att betala för att ha sex med en man, är faktiskt ganska löjlig.

Du är uppenbart inne och trollar i fel tråd. Då vi pratar om Callboys och sexköp här. Dejting är något du uppfattar fel själv. Var tydligt i vad som menades.
Citera
2017-04-21, 21:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Du är uppenbart inne och trollar i fel tråd. Då vi pratar om Callboys och sexköp här. Dejting är något du uppfattar fel själv. Var tydligt i vad som menades.

Det är snarare du, som är trollet i sa fall! Det var du, som nämnde detta med att dejta - i din sista mening i ditt föregaende inlägg. Men du verkar inte behärska svenska ordentligt.

Till ämnet: Du kan inte bevisa, att callboys i Sverige eller övriga Europa kan leva pa att sälja sex till kvinnor. Det enda du lyckats aberopa, var "dokumentärer" fran Australien...
Citera
2017-04-21, 23:08
  #16
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Googlar du så hittar du plenty av dokumentärer från gigolos i exempelvis Australien där det är lagligt.

Menar du att detta på något sätt motsäger det som kommit fram i tråden hittills? Ingen har förnekat att man kan vara gigolo i Australien, men en förutsättning är nog att man ser ut som Chippendales, annars får man kanske max en kund om året eller så. Populärdokumentärer återspeglar inte alltid verkligheten (jag har varit med i några så jag vet hur det går till bakom kulisserna, produktionsbolaget är villigt med och vinklar för att det ska bli såsom huvudpersonen vill).

Ingen här har sagt att de har krav på hur tjejen skulle se ut (bortsett från att hon har XX-kromosomer då).

Jag säger inte att det är omöjligt att hitta kunder, men då får man säkerligen lägga ner tiotals timmar i letande per varje knullträff, eller köpa reklam för betydligt mer pengar än vad man erhåller i knullarvode - och går man inte plus kan man ju inte sägas jobba kommersiellt utan då är det snarare en horhobby. Och det är väl det vi diskuterar - huruvida det alls går att livnära sig som hetero-callboy om man inte har värsta modellutseendet.
Citera
2017-05-07, 14:18
  #17
Medlem
ace_secs avatar
De flesta callboys säljer sex till män, inte till kvinnor.

Enligt RFSU är det fler killar än tjejer i gymnasiet som säljer sex. Majoriteten säljer sig till män.
Citera
2017-05-07, 15:00
  #18
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag läste nyligen i en schweizisk tidning om detta nagot märkliga fenomen. Callboys erbjuder massage, sällskap och sex till kvinnor. De finns i Schweiz och även i Österrike/Tyskland, enligt hemsidan. Det gjorde mig nagot förvanad att detta kunde existera i Schweiz, där kvinnor inte fick rösträtt förrän 1975.

Men jag tvivlar pa att det finns i Sverige. Och i sa fall skulle ju de kvinnliga kunderna riskera böter för sexköp . Eller vet ni mer om detta?

http://www.20min.ch/schweiz/zuerich/...unkt--29888642.

Det finns. Kvällstidningarna uppmärksammar det emellanåt. Men självfallet gör lagen att kvinnorna aktar sig för att köpa sexuella tjänster.
Citera
2017-05-07, 19:08
  #19
Medlem
Det fanns en i Sverige som hette Mike..Det var nog på 90talet..Vad jag minns så hade han "fullt upp"..Glöm inte alla kvinnor som är gifta med en man som är ca 25år äldre och förmögen.Dom behöver en älskare som sköter det snyggt och håller käften..Kvinnor är också människor...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback