Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-18, 23:25
  #1
Medlem
Jag läste nyligen i en schweizisk tidning om detta nagot märkliga fenomen. Callboys erbjuder massage, sällskap och sex till kvinnor. De finns i Schweiz och även i Österrike/Tyskland, enligt hemsidan. Det gjorde mig nagot förvanad att detta kunde existera i Schweiz, där kvinnor inte fick rösträtt förrän 1975.

Men jag tvivlar pa att det finns i Sverige. Och i sa fall skulle ju de kvinnliga kunderna riskera böter för sexköp . Eller vet ni mer om detta?

http://www.20min.ch/schweiz/zuerich/...unkt--29888642.
Citera
2017-04-18, 23:32
  #2
Medlem
Disko-Bosses avatar
Klart det finns! Minns att jag som tonåring såg en dokumentär där man fick följa några stycken Svenska män som jobbade som eskorter i Sverige, vi snackar nog sent 90 eller tidigt 00. Killarna var helt alldagliga och några man aldrig skulle vända sig om efter öht - Men de var gentlemen och hade således "game" som gick hem hos damerna som oftast var välbärgade och inte hade tid att dejta som oss andra dödliga utan främst ute efter sällskap på finare middagar/tillställningar med en happy ending på kvällen.

Någon som minns bättre än mig vad reportaget hette?
Citera
2017-04-18, 23:43
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Klart det finns! Minns att jag som tonåring såg en dokumentär där man fick följa några stycken Svenska män som jobbade som eskorter i Sverige, vi snackar nog sent 90 eller tidigt 00. Killarna var helt alldagliga och några man aldrig skulle vända sig om efter öht - Men de var gentlemen och hade således "game" som gick hem hos damerna som oftast var välbärgade och inte hade tid att dejta som oss andra dödliga utan främst ute efter sällskap på finare middagar/tillställningar med en happy ending på kvällen.

Någon som minns bättre än mig vad reportaget hette?
Sent 90-tal vet jag inte men någonstans runt kanske 2003, 2004 eller så där så handlade ett avsnitt av Outsiders om en gigolo. Han var dock rätt snygg vill jag minnas.
Citera
2017-04-18, 23:53
  #4
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sent 90-tal vet jag inte men någonstans runt kanske 2003, 2004 eller så där så handlade ett avsnitt av Outsiders om en gigolo. Han var dock rätt snygg vill jag minnas.

Det här var nog innan. Det jag reagerade på var att männen inte passade in i den typiska bilden av gigolo liksom. Huvudfiguren man fick följa hade en alldagligt utseende, skulle kunnat stå vid en svarv på valfritt industrijobb mellan 07-17 och den andra som valde att inte visa sitt ansikte (om jag minns rätt) hade lastbilschaffiskroppen.

Ser att jag skrev "killarna" i första inlägget. Männen var över 40 och inte en hint av ungdomlighet fanns kvar.

Ser gärna reportaget igen så om någon känner till/hittar något, hojta till
Citera
2017-04-18, 23:58
  #5
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sent 90-tal vet jag inte men någonstans runt kanske 2003, 2004 eller så där så handlade ett avsnitt av Outsiders om en gigolo. Han var dock rätt snygg vill jag minnas.

Denna kanske? Kent är ju inte heller den typiska gigolon precis..
__________________
Senast redigerad av Disko-Bosse 2017-04-19 kl. 00:02.
Citera
2017-04-19, 00:02
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Denna kanske? Kent är ju inte heller den typiska gigolon precis..
Njae. Det känns inte igen.
Citera
2017-04-19, 09:29
  #7
Medlem
Varför inte börja kolla upp fakta själv nu när vi är i informationsåldern och du enkelt kan googla dig fram till svaret du söker.

Gå in på rosasidorna och kolla runt bland annonserna. Du kommer då att hitta några från män, både de som söker homo men även de som söker hetero. Så de finns ju helt öppet även på traditionella eskortsiter.

Dock tror jag merparten finns någon annan stans där kvinnor oftare florerar. Det är ändå inte på "vanliga" eskortsidor som kvinnor i första hand googlar sig fram till, enligt min åsikt.

Så bara att det letat sig fram en handfull på eskortsidor mest riktade mot män, visar på ett enormt mörkertal.
Citera
2017-04-19, 10:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Varför inte börja kolla upp fakta själv nu när vi är i informationsåldern och du enkelt kan googla dig fram till svaret du söker.

Gå in på rosasidorna och kolla runt bland annonserna. Du kommer då att hitta några från män, både de som söker homo men även de som söker hetero. Så de finns ju helt öppet även på traditionella eskortsiter.

Dock tror jag merparten finns någon annan stans där kvinnor oftare florerar. Det är ändå inte på "vanliga" eskortsidor som kvinnor i första hand googlar sig fram till, enligt min åsikt.

Så bara att det letat sig fram en handfull på eskortsidor mest riktade mot män, visar på ett enormt mörkertal.

Att du lyckats googla fram en del annonser, bevisar inte att dessa hetero-callboys tjänar nagra pengar. Och mörkertalet behöver absolut inte vara enormt.
Citera
2017-04-19, 10:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Klart det finns! Minns att jag som tonåring såg en dokumentär där man fick följa några stycken Svenska män som jobbade som eskorter i Sverige, vi snackar nog sent 90 eller tidigt 00. Killarna var helt alldagliga och några man aldrig skulle vända sig om efter öht - Men de var gentlemen och hade således "game" som gick hem hos damerna som oftast var välbärgade och inte hade tid att dejta som oss andra dödliga utan främst ute efter sällskap på finare middagar/tillställningar med en happy ending på kvällen.

Någon som minns bättre än mig vad reportaget hette?

Jag tror det handlade mer om wannabes.
Citera
2017-04-20, 21:56
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
För att få några kunder alls som hetero-callboy måste man se ut typ som Chippendales. Ingen tjej betalar för att få ha sex med en normalsnygg man. Speciellt inte i Sverige där ju allt som har med pengar att göra anses ondskefullt.

Visst finns annonser men vad är det som säger att dessa män får några kunder på sina annonser? Får de kunder så är det nästan bara män kan jag garantera.
Citera
2017-04-21, 12:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
För att få några kunder alls som hetero-callboy måste man se ut typ som Chippendales. Ingen tjej betalar för att få ha sex med en normalsnygg man. Speciellt inte i Sverige där ju allt som har med pengar att göra anses ondskefullt.

Visst finns annonser men vad är det som säger att dessa män får några kunder på sina annonser? Får de kunder så är det nästan bara män kan jag garantera.

Ja, det är ju det jag var inne pa. Knappt nagon kan försörja sig pa att sälja sex till kvinnor i vare sig Sverge eller Tyskland. Och jag tror knappast det är möjligt i Schweiz heller, där min länk i tradstarten publicerades. Om man kikar närmare pa länken, finner man att det är samma personer, som erbjuder sig som callboys i saväl Zürich som Wien, och Tyskland. "Internationella" callboys .
Citera
2017-04-21, 13:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ja, det är ju det jag var inne pa. Knappt nagon kan försörja sig pa att sälja sex till kvinnor i vare sig Sverge eller Tyskland. Och jag tror knappast det är möjligt i Schweiz heller, där min länk i tradstarten publicerades. Om man kikar närmare pa länken, finner man att det är samma personer, som erbjuder sig som callboys i saväl Zürich som Wien, och Tyskland. "Internationella" callboys .

Varför verkar så många tro att män måste sälja sex till supermodeller, och därav logiskt dra slutsatsen att det är mycket svårt?

Googlar du så hittar du plenty av dokumentärer från gigolos i exempelvis Australien där det är lagligt. Många kvinnliga kunder har ställt upp att visa sig.
Är en salig blandning men de flesta ganska feta och utanför Tindermarknaden. Förutom en å annan sexgalen advokat som inte hinner bli tillfredsställd annat än en timmes rejält pökande.
I samma exempel är gigolon en medelålders man som har bra hår, bra kropp och trevlig. Framför allt, som han säger själv, har han väldigt lätt att få upp den. Han kan ligga med vad som helst som han säger och varför då inte tjäna pengar på det.

Det här är lite fånigt som folk i tråden om snubben som nu "solo och vårat" massa damer på Tinder i Sverige. Många tror inte det går.
Men har du de rätta kvalitéerna (bra hår, bra kropp, trevlig) och sen går ner i nivå under dig, så är det ju sjukt lätt att få ligga runt på Tinder.
Satsar du på supermodeller så ja då får du vara det själv också eller extremt framgångsrik/känd.

Man undrar ibland om vissa ens varit ute och dejtat själva
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback