Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 10:29
  #709
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
köpt nytt förfan då den gamla är över 2år nu. Samma design sen 2012. När det gäller apple så köper man ALLTID det senaste de har inne då de oftast kör nästan samma priser på de nya och de gamla o då e det lika bra och köpa det senaste då man oftast har en apple produkt mer än 4-5år innan man bytar ut på nytt

Nu kör de ju inte samma pris utan ersättningsmodellen för den förra kostar 20k och lär ju sänkas
Citera
2017-04-20, 18:14
  #710
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
köpt nytt förfan då den gamla är över 2år nu. Samma design sen 2012. När det gäller apple så köper man ALLTID det senaste de har inne då de oftast kör nästan samma priser på de nya och de gamla o då e det lika bra och köpa det senaste då man oftast har en apple produkt mer än 4-5år innan man bytar ut på nytt

Köpte den nya, har haft den i ett par veckor nu. Är helnöjd Riktigt bra dator.
Citera
2017-04-20, 18:18
  #711
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visegrad
Tangentbordet är bra, skön att skriva med. Fick dock byta mitt första ex av map 13'' med touch bar pga att ett par bokstäver på tangentbordet "gick sönder". de ha hakade upp sig, blev stumma och ibland gav ett nedslag ingenting och ibland gav ett nedslag flera dubbelt eller trippelt resultat. butiken bytte ut datorn utan någon diskussion. häromdagen upptäcke jag liknande problem med en av tangenterna på mitt nya ex. vet inte om detta är ett utbrett problem.

batteritiden har jag reagerat på som inte top notch. har dock inte testat batteritiden seriöst så detta är mer känsla än något annat.

Råkade ut för samma problem. Surfade in på apple, och där rekommenderade dom att man skulle luta datorn lätt och blåsa med komprimerad luft på tangentbordet. Jag blåste bara med munnen och det fungerade. Det kom ut lite smuts och så fungerade tangenten som vanligt igen.
Citera
2017-04-21, 23:54
  #712
Medlem
visegrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Råkade ut för samma problem. Surfade in på apple, och där rekommenderade dom att man skulle luta datorn lätt och blåsa med komprimerad luft på tangentbordet. Jag blåste bara med munnen och det fungerade. Det kom ut lite smuts och så fungerade tangenten som vanligt igen.

Dra mig baklänges Det verkar faktiskt fungera! Tack för tipset! (fast det känns ju lite tokigt att det ska komma in smuts så lätt under tangenten, har inte upplevt motsvarande problem tidigare)
Citera
2017-04-22, 09:11
  #713
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visegrad
Dra mig baklänges Det verkar faktiskt fungera! Tack för tipset! (fast det känns ju lite tokigt att det ska komma in smuts så lätt under tangenten, har inte upplevt motsvarande problem tidigare)


Skoj att man kunde hjälpa..

Jag har hittills bara råkat ut för det en gång, på en tangent. Misstänker att det är butterflytangenterna som är känsliga för skit pga av sin korta slaglängd. man får vara noga med att tvätta händerna innan datorbruk bara
Citera
2017-04-22, 10:43
  #714
Medlem
visegrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Skoj att man kunde hjälpa..

Jag har hittills bara råkat ut för det en gång, på en tangent. Misstänker att det är butterflytangenterna som är känsliga för skit pga av sin korta slaglängd. man får vara noga med att tvätta händerna innan datorbruk bara

Ja, du har nog rätt idet (både kort slaglängd och att vara hel och ren vid användning )
Citera
2017-04-25, 10:33
  #715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Råkade ut för samma problem. Surfade in på apple, och där rekommenderade dom att man skulle luta datorn lätt och blåsa med komprimerad luft på tangentbordet. Jag blåste bara med munnen och det fungerade. Det kom ut lite smuts och så fungerade tangenten som vanligt igen.

Vad fasen. Har haft samma problem med min space-tangent under ca en veckas tid, men testade att blåsa "under" den och nu funkar den som vanligt igen! Tack!

Irriterande att det verkar så lätt för tangenterna att påverkas av skit, samtidigt skönt att det gick så lätt att lösa. Haft problem med en annan tangent men den började funka normalt igen utan att jag gjorde något speciellt.
Citera
2017-05-01, 16:24
  #716
Avstängd
https://www.blocket.se/uppsala/Macbo...m?ca=23_11&w=3

Vågar man kontakta säljaren då han vill ha 30 tusen billigare än i affären då den kostar cirka 50k i butik och han vill endast ha 22k då det är den absolut värstingen på marknaden
Citera
2017-05-01, 17:29
  #717
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
https://www.blocket.se/uppsala/Macbo...m?ca=23_11&w=3

Vågar man kontakta säljaren då han vill ha 30 tusen billigare än i affären då den kostar cirka 50k i butik och han vill endast ha 22k då det är den absolut värstingen på marknaden

Uppenbart stulna, fejk eller så finns inte ens datorerna på riktigt
Citera
2017-05-01, 23:43
  #718
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Uppenbart stulna, fejk eller så finns inte ens datorerna på riktigt

Allt e stulet för Svensson när det kostar mindre än i apple butiken. Jag köpte den tidigare idag o vet du vad mister den var inte stulen. Den hade kvitto från macoteket på fridhemsplan nr 23 på bottenvåningen. inköpt december 2016. Killen var rik hade en lamborgino i trädgården så vad gjorde det att han förlora 25tusen bara sådär när han förlorat 1mille efter 3år med sin lambo
Citera
2017-05-01, 23:50
  #719
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Allt e stulet för Svensson när det kostar mindre än i apple butiken. Jag köpte den tidigare idag o vet du vad mister den var inte stulen. Den hade kvitto från macoteket på fridhemsplan nr 23 på bottenvåningen. inköpt december 2016. Killen var rik hade en lamborgino i trädgården så vad gjorde det att han förlora 25tusen bara sådär när han förlorat 1mille efter 3år med sin lambo

Det är inte nödvändigtvis stulet för att det är billigare, men om man på allvar tror att man får en ny inplastad premiumprodukt för 16000 kronor under butikspriset...

Om det nu skulle vara sant, grattis till din nya dator.
Citera
2017-05-15, 13:48
  #720
Medlem
Nu efter 7mån har apple fixat batteri problemet ? Samma med skärm ljuset som många hade problem med. Läste att det kom missljud ifrån 15 tummaren ? Är allt det här fixat nu eller ni upplever fortfarande samma problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback