Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-29, 15:28
  #913
Medlem
Grillen på hörnet där jag bor levererar fan sjuka burgare och är billigare en max och donken, 110 kr för en grand deluxe meny med creolefries till o vill man ha plusmeny då är det 120 vafan då kan man lika gärna gå på resturang istället för en snabbmatskedja.
Citera
2017-01-29, 15:36
  #914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Grillen på hörnet där jag bor levererar fan sjuka burgare och är billigare en max och donken, 110 kr för en grand deluxe meny med creolefries till o vill man ha plusmeny då är det 120 vafan då kan man lika gärna gå på resturang istället för en snabbmatskedja.

Jag handlar aldrig burgare på stan längre för dels smakar mina egna mycket godare och jag vet vad det är i dem och dessutom blir det mycket billigare. Sedan vill jag inte sponsra muslimer för att de både äger vissa av dessa ställen och jobbar där. De klarar inte ens av att bygga ihop en enkel burgare och sedan vill jag inte att det de ska tjöna pengar på mig. Jag lägger hellre pengarna så att det gynnar någon vit som betalar skatt än en vidrig muslim som man ser hatar vita och som vägrar servera (MAX Malmö, stora torg en helgkväll).
Citera
2017-01-29, 21:45
  #915
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag förstår inte varför de inte fixar det där. Käkade på Max för någon dag sen och det bara droppar av burgaren. Det är nog det vanligaste klagomålet jag läser från folk som ändå gillar Max i övrigt, att de slemmar på burgarna dressing till de dryper. De skulle nog spara en slant också om de inte öste på en halv förpackning dressing på varje burgare...

Antagligen vill de dölja kompostsmaken från själva pannbiffen.
Citera
2017-01-30, 20:29
  #916
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag förstår inte varför de inte fixar det där. Käkade på Max för någon dag sen och det bara droppar av burgaren. Det är nog det vanligaste klagomålet jag läser från folk som ändå gillar Max i övrigt, att de slemmar på burgarna dressing till de dryper. De skulle nog spara en slant också om de inte öste på en halv förpackning dressing på varje burgare...
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Mycket sås har ju en bieffekt; det tillför extra smak och "saftighet" om man t.ex. har ett tråkigt kött..
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fast det blir inte heller särskilt bra. De gånger jag har ätit Grand De Luxe av olika sorter har köttet var väldigt flottigt, så pass att det dryper när man biter i dem. Att då också ösa på dressing gör det ännu kladdigare och jobbigare att äta. Max har helt klart issues med sitt kött, men nu tycker jag snarare att de gör situationen värre än bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Antagligen vill de dölja kompostsmaken från själva pannbiffen.
Jag minns när de var någorlunda nyetablerade här i Fjollträsk (Solna). Vi valde ibland bort indiern, enastående bra då, som lunchmat, då MAX hamburgare var ett bra alternativ.

Nu, dryga 15 år senare, så går jag inte ens och äter på MAX privat.

Vad hände? Bättre förr-klyschan?



Jag minns n
Citera
2017-01-30, 20:53
  #917
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Fast det blir inte heller särskilt bra. De gånger jag har ätit Grand De Luxe av olika sorter har köttet var väldigt flottigt, så pass att det dryper när man biter i dem. Att då också ösa på dressing gör det ännu kladdigare och jobbigare att äta. Max har helt klart issues med sitt kött, men nu tycker jag snarare att de gör situationen värre än bättre.

Är det typiskt inom svensk restaurangbransch och krögare överlag? Dvs att hälla för mycket sås.

Samma fenomen ser jag på pizzor, alldeles för mycket sås där med.
Citera
2017-01-30, 21:48
  #918
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag minns när de var någorlunda nyetablerade här i Fjollträsk (Solna). Vi valde ibland bort indiern, enastående bra då, som lunchmat, då MAX hamburgare var ett bra alternativ.

Nu, dryga 15 år senare, så går jag inte ens och äter på MAX privat.

Vad hände? Bättre förr-klyschan?

Jag minns n

Jag har aldrig varit något superfan av Max och gick aldrig dit när de öppnade i Solna och Barkarby eftersom de hade ett kö- och kassasystem uppfunnet av en hjärnskadad chimpans. Eller rättare sagt, ett system som säkert funkar i Norrland där det knappt bor någon men som var ett recept för haveri här. Nu tycker jag ironiskt nog att de har bästa systemet med sina snabbkassor som funkar riktigt bra, mycket bättre än McDonalds dito. Ärligt talat kommer jag inte ihåg om Max var bättre förr, just eftersom jag aldrig var där förr...

Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Är det typiskt inom svensk restaurangbransch och krögare överlag? Dvs att hälla för mycket sås.

Samma fenomen ser jag på pizzor, alldeles för mycket sås där med.

Antar att många gillar det? Många gillar ju Max och många gillar pizza med kebab/vitlökssås eller bearnaise. Jag gillar inte pizza med sås annat än tomatsås alls, just för att det dryper. Jag antar att krögarna kör det folk gillar.
Citera
2017-01-30, 23:24
  #919
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har aldrig varit något superfan av Max och gick aldrig dit när de öppnade i Solna och Barkarby eftersom de hade ett kö- och kassasystem uppfunnet av en hjärnskadad chimpans. Eller rättare sagt, ett system som säkert funkar i Norrland där det knappt bor någon men som var ett recept för haveri här. Nu tycker jag ironiskt nog att de har bästa systemet med sina snabbkassor som funkar riktigt bra, mycket bättre än McDonalds dito. Ärligt talat kommer jag inte ihåg om Max var bättre förr, just eftersom jag aldrig var där förr...
Formulering delux. Gillas.

Vad har du råkat ut för när du har handlat hos MAX? Är inte du norrlänning?

Förr... så hade de en drive-thru... i Solna, kanske så även i dag. Den fungerade då så som en drive-through ska göra. =) Snabba puckar.
Citera
2017-01-31, 01:57
  #920
Medlem
Antagonist88s avatar
Jag rankar Burger King som överlägsen etta, förbannat goda burgare gör dom!
Citera
2017-01-31, 08:56
  #921
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Formulering delux. Gillas.

Vad har du råkat ut för när du har handlat hos MAX? Är inte du norrlänning?

Förr... så hade de en drive-thru... i Solna, kanske så även i dag. Den fungerade då så som en drive-through ska göra. =) Snabba puckar.

Nä, jag är stockholmare. De hade något system tidigare där man beställde i början av disken, betalade i mitten och hämtade maten i slutet. Eftersom steg ett och två går mycket snabbare än steg tre så stod det alltid massor av folk och häckade i slutet på disken och hoppades att ingen annan skulle ta deras mat. Jag käkade på Max i Barkarby någon gång när vi hade varit på IKEA och det var proppat, det havererade helt och vi stod en folkmassa och väntade på mat medan personalen sprang runt som yra höns.

Men som sagt, den biten har de åtminstone löst.
Citera
2017-03-17, 15:38
  #922
Avstängd
Beställde sån där umami meny för att ta med på max men fick grande de luxe i påsen istället, jävla lurendreri
Bojkottar Max från och med nu.
Citera
2017-03-17, 16:46
  #923
Medlem
Jag gillar Max's wings och Burger King's spicy crispy chicken.
Citera
2017-04-19, 20:07
  #924
Medlem
McDonalds kommer högt upp på en lista över företag svenska folket uppskattar minst.
Max klart bäst av de stora hamburgarkedjorna.

Själv tycker jag att Burger Kings 10krglassar känns bättre än McDonalds.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback