2017-04-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bianqi
Jag har stora problem med att få igång Kodi på min dator.
Jag har en M3U-URL som jag lägger in i Kodi men det laddas ingen PVR av någon konstig anledning. Någon som har någon fundering kring vad som kan vara fel?
Jag använder Camdserver. Hade tidigare en url som funkade klockrent via Kodi men nu verkar inte Kodi fungera alls. Jag har testat på två olika laptops. Det roliga är att det fungerar klockrent när jag använder GSE IPTV-appen på ipaden och iphonen. Någon som upplevt samma problem?
Eftersom du har använt en annan url innan så försök med rensa data i kodi/system/Livetv/Allmänt och sedan starta om kodi
2017-04-18, 13:50
Medlem
Ja att rensa guide data i LiveTV inställningarna är viktigt om man vill ha in ny EPG data.
Det kan gälla ifall det varit nåt problem med EPG datan den laddat in tidigare med.
2017-04-18, 21:33
Medlem
Uruselt, går ej att se på någon Viasat sport kanal med Camdserver ikväll, inte för att tala om strulet med F1 kanalen i helgen.

Riktigt dåligt av dem. Hoppas det blir ändring att de gör något åt det här, för just nu fungerar det inte alls!
2017-04-18, 21:40
Medlem
Camdserver verkar va värsta skiten.
2017-04-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornen
Någon som använder camdserver på Kodi och vet hur man gör en egen custom kanallista? Använder IPTV Simple Client som addon.

Jag kör Rapid med m3u-länk i Kodi Krypton med PVT Simple IPTV. I Inställningar väljer du 'PVR & Live TV settings', sen 'Group manager' under 'General'.
I själva IPTV Simple Client lägger du in m3u-länk, länk till EPG och kanalloggor men det har du säkert redan koll på.

IPTV Simple Client är lite småbuggigt ibland och man måste reboota för att inställningar sätter sig. Kanallistan ramlar inte alltid in direkt men när allt är inställt och klart så funkar det kanon. Jag kör KODI på en RPi3
2017-04-18, 22:47
Medlem
Mycket konstigt jag tittar på real- bayern på camdserver med mag-254 ock det har funkat helt perfekt
2017-04-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Mycket konstigt jag tittar på real- bayern på camdserver med mag-254 ock det har funkat helt perfekt
Lika här med. fast med pc+kodi
2017-04-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylie.J
Uruselt, går ej att se på någon Viasat sport kanal med Camdserver ikväll, inte för att tala om strulet med F1 kanalen i helgen.

Riktigt dåligt av dem. Hoppas det blir ändring att de gör något åt det här, för just nu fungerar det inte alls!
det var över dussintals kanaler som visade f1 i helgen!
2017-04-19, 08:40
Medlem
Miccas avatar
Har kört IPTV-King med IPTV-410 boxen i ca 3 månader nu och i och den funkar till 99.99%. Har haft problem 2 gånger där det legat nere i max 5 minuter. Känner inte igen mig när jag läser och ser alla problem som dyker upp här. Ser i princip bara sport från Cmore och Viasat men är sjukt nöjd.
2017-04-19, 09:38
Medlem
Har även jag haft problem de 3 senaste veckorna med Camdserver.
Det laggar på en hel del kanaler. Framför allt vanliga svenska HD-kanalerna, Sportkanalerna har varit helt ok.
Senast redigerad av Denilsson78 2017-04-19 kl. 09:41.
2017-04-19, 12:34
Medlem
När ni kör via PC/Kodi. Vilket tillägg osv kör ni då via?
För jag hittar inget tillägg någonstans som heter IPTV..
2017-04-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
När ni kör via PC/Kodi. Vilket tillägg osv kör ni då via?
För jag hittar inget tillägg någonstans som heter IPTV..
Det vanliga är IPTV SimpleClient men man kan som jag köra med en backend t.ex. TVheadend som tar emot allt som sen t.ex. Kodi klienter kopplar upp sig mot och då använder man pvr.hts addon.
Det senare är lite mer jobb att sätta upp men du har mer möjligheter då som blanda med fler IPTV leveratörer, egna strems och TV kort ifall man har kabel,marksnät eller satellit med.
Man kan då också spela in och timeshift och man får texttv textning på alla kanaler som man inte får med det första alternativet. Men det blir ett mindre problem då fler och fler kanaler blir HD och dom kör med DVB textning oftast.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-04-19 kl. 14:11.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback