Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 01:21
  #661
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Brandao Jönsson skrev



Vad händer om man är en lustigkurre och skriver ja på terrordåd?

Vad tror du hander?

Du blir inte godkand och kommer inte in.
Citera
2017-04-18, 14:27
  #662
Medlem
dömd för smuggling, slipper jag in i USA?

Jag har nyligen blivit dömd för läkemedelssmuggling. I brottsregistret står det att jag endast är dömd för smuggling. Mängden som jag smugglade var väldigt ringa. Jag har hört att ha blivit dömd för någon form av hantering av klassade preparat gör det väldigt svårt att slippa in i USA. Men eftersom det endast står att jag är dömd för smuggling så kanske jag slipper undan?

Dessa brottsfrågor ställs vid ESTA ansökningen:

1. Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?
2. Have you ever violated any law related to possessing, using or distributing illegal drugs?
3. Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage or genocide?
4. Have you ever committed fraud or misrepresented yourself or others to obtain, or assist others to obtain, a visa or entry into the United States?

Är jag körd angående fråga 2? observera att i registret står inget relaterat till narkotika t.ex. ringa- eller grovt- narkotika brott eller narkotika-smuggling.
Det står endast smugglingsbrott, vilket kan vara t.ex. alkohol- eller varusmuggling. Någon som vet om det står mera specifikt vad man är dömd för vid en rutinkontroll vid inresa till USA?
Citera
2017-04-18, 15:19
  #663
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veszedelem
Jag har nyligen blivit dömd för läkemedelssmuggling. I brottsregistret står det att jag endast är dömd för smuggling. Mängden som jag smugglade var väldigt ringa. Jag har hört att ha blivit dömd för någon form av hantering av klassade preparat gör det väldigt svårt att slippa in i USA. Men eftersom det endast står att jag är dömd för smuggling så kanske jag slipper undan?

Dessa brottsfrågor ställs vid ESTA ansökningen:

1. Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority?
2. Have you ever violated any law related to possessing, using or distributing illegal drugs?
3. Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage or genocide?
4. Have you ever committed fraud or misrepresented yourself or others to obtain, or assist others to obtain, a visa or entry into the United States?

Är jag körd angående fråga 2? observera att i registret står inget relaterat till narkotika t.ex. ringa- eller grovt- narkotika brott eller narkotika-smuggling.
Det står endast smugglingsbrott, vilket kan vara t.ex. alkohol- eller varusmuggling. Någon som vet om det står mera specifikt vad man är dömd för vid en rutinkontroll vid inresa till USA?

Det du undrar är alltså om du kan ta dig in i USA illegalt? Det gör många men det är inget någon ska rekommendera dig då det i sig är en sak som gör att vederbörande sen inte har rätt att resa utan visum.
Citera
2017-04-18, 18:18
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Det du undrar är alltså om du kan ta dig in i USA illegalt? Det gör många men det är inget någon ska rekommendera dig då det i sig är en sak som gör att vederbörande sen inte har rätt att resa utan visum.

Om jag vill ta mig in illegallt så bryr jag väl mig int om vad jag har för prickar i registret?
Jag undrar om mitt visum kommer att beviljas med smuggling som prick i registret eller kommer mitt visum att nekas på grund av detta?
Citera
2017-04-18, 23:02
  #665
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veszedelem
Om jag vill ta mig in illegallt så bryr jag väl mig int om vad jag har för prickar i registret?
Jag undrar om mitt visum kommer att beviljas med smuggling som prick i registret eller kommer mitt visum att nekas på grund av detta?

Var det narkotikaklassat läkemedel så får du inte resa på ESTA.
Om en visumansökan beviljas är omöjligt att veta, enda sättet att få reda på det är att söka och se.
Citera
2017-06-22, 11:41
  #666
Medlem
Detta beslut kanske kommer att stoppa alla straffade personer fran inresa i USA?

http://www.expressen.se/nyheter/nytt...fingeravtryck/
Citera
2017-06-22, 16:37
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Detta beslut kanske kommer att stoppa alla straffade personer fran inresa i USA?

http://www.expressen.se/nyheter/nytt...fingeravtryck/

Påverkar troligen inte de som reser under Visa Waiver. Möjligtvis de som söker visum men det återstår nog att se. Utbytet verkar främst gälla brottsutredningar men visst, på sikt kan en ändåmålsglidning inte uteslutas.
Citera
2017-07-13, 00:09
  #668
Medlem
Någon expert som vet vad som gäller för att resa till USA. Planen är Vegas i september. Vunnit en resa. Tog ut mitt belastningsregister och har följande fina prickar: Rattfylla, 15 år sen. Olaga frihetsberövande & misshandel, 9 år sen. Vad skulle ni göra i mitt läge? Söka visum? Ljuga? Tacksam för svar.
Citera
2017-07-13, 08:25
  #669
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Någon expert som vet vad som gäller för att resa till USA. Planen är Vegas i september. Vunnit en resa. Tog ut mitt belastningsregister och har följande fina prickar: Rattfylla, 15 år sen. Olaga frihetsberövande & misshandel, 9 år sen. Vad skulle ni göra i mitt läge? Söka visum? Ljuga? Tacksam för svar.

Vill du resa måste du söka visum, du kan inte resa på esta. Och ljuger du och de kommer på dig (vilket de garanterat kommer att göra) så kan du räkna med livstids ban från att komma in i USA.
Citera
2017-07-14, 19:47
  #670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Vill du resa måste du söka visum, du kan inte resa på esta. Och ljuger du och de kommer på dig (vilket de garanterat kommer att göra) så kan du räkna med livstids ban från att komma in i USA.

Helt fel. Varför lämnar du felaktig info? Klart han kan resa in som turist pa Esta. Och han kan ljuga utan att bli pakommen.
Citera
2017-07-14, 23:07
  #671
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Helt fel. Varför lämnar du felaktig info? Klart han kan resa in som turist pa Esta. Och han kan ljuga utan att bli pakommen.

Du säger att JAG ljuger (ger felaktig info) för att jag inte kan rekommendera någon annan att ljuga? Haha okej! Ljuger han på ESTA kan han släppas in om han har tur, men jag skulle aldrig någonsin rekommendera någon att ljuga för CBP, i synnerhet inte om han har planer på att någinsin komma tillbaka till USA eller tom immigrera till USA tex eftersom han faktiskt riskerar att bli påkommen. Jag vet inte hur många fall jag sett på visajourney där någon fixat visum eller esta olagligt (genom att ljuga) och sen träffar en amerikan och inte kan flytta dit eftersom de ljugit på tidigare visumansökan (misrep.).
Citera
2017-07-15, 10:36
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Helt fel. Varför lämnar du felaktig info? Klart han kan resa in som turist pa Esta. Och han kan ljuga utan att bli pakommen.

Men måste jag ens ljuga? Som jag förstått det så handlar inte mina brott för 9 år sen inte ens om moral tupitude och jag har bara sex månaders tid i fängelse (öppen anstalt) Rattfyllan ska ju inte ens vara kvar i registret? (15 år sen). SÅ jag behöver väl inte ens ljuga på esta ansökan? Har läst på en del och så uppfattar jag reglerna.

Tacksam för förtydligande om du sitter med info. Du verkar ju ha lite koll? Har för övrigt inga planer att flytta till usa och kommer inte träffa någon chix där.
__________________
Senast redigerad av Bowlaren77 2017-07-15 kl. 10:40.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f618801

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback