Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-18, 13:48
  #1
Avstängd
Jag har själv en Macbook pro 15 "2014" och den är 2 år gammal men fungerar perfekt fortfarande. Aldrig haft något strul med den och då har jag haft den på dygnet runt med vissa undantag. Den kosta mig 21000:- 21k är inte så mycket pengar för mig som för vissa andra då den betalades direkt i kassan

Är otroligt sugen på en ny macbook Pro 15 men vet inte vad jag ska göra. ska man sälja sin nuvarande eller ska man behålla den. En polare tycker jag ska vänta tills den går i sönder. Men om jag ska vänta så kommer jag få vänta minst 5år till då den inte kommer gå sönder om jag inte tappar o liknade saker

Hur ofta köper ni en apple dator och varför bytar ni redan ut er gamla apple dator för om den fungerar???
Citera
2017-04-18, 13:49
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Hur ofta köper ni en apple dator och varför bytar ni redan ut er gamla apple dator för om den fungerar???

"När det kommer en ny"

"Kunderna betalar"
Citera
2017-04-18, 15:00
  #3
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
"När det kommer en ny"

"Kunderna betalar"

Skitsnack! Min iMac 27" är från 2010 och fungerar lika bra ännu.
Citera
2017-04-18, 15:21
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
Skitsnack! Min iMac 27" är från 2010 och fungerar lika bra ännu.

Allvarligt, du missförstår min poäng.

Jag svarade på när JAG köper en ny, och VARFÖR jag gör det.
Citera
2017-04-18, 15:27
  #5
Medlem
mrtowlies avatar
Varför ska du ha en ny dator? Vad är du ute efter? Är det bara allmänt köpbegär hade jag köpt något helt annat än att byta ut en 2 år gammal dator. Skillnaden är alldeles för liten.
Citera
2017-04-18, 15:53
  #6
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Allvarligt, du missförstår min poäng.

Jag svarade på när JAG köper en ny, och VARFÖR jag gör det.

Ok, mitt misstag
Citera
2017-04-18, 16:58
  #7
Medlem
en gång i livet, om man inte är rik.
Citera
2017-04-20, 12:34
  #8
Medlem
Rammsbergs avatar
Min MacBook Pro 13" är från 2009 och är fortfarande snabb och bra. Speciellt eftersom jag bytt till SSD-disk.
Citera
2017-04-20, 13:25
  #9
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Jag har själv en Macbook pro 15 "2014" och den är 2 år gammal men fungerar perfekt fortfarande. Aldrig haft något strul med den och då har jag haft den på dygnet runt med vissa undantag. Den kosta mig 21000:- 21k är inte så mycket pengar för mig som för vissa andra då den betalades direkt i kassan

Är otroligt sugen på en ny macbook Pro 15 men vet inte vad jag ska göra. ska man sälja sin nuvarande eller ska man behålla den. En polare tycker jag ska vänta tills den går i sönder. Men om jag ska vänta så kommer jag få vänta minst 5år till då den inte kommer gå sönder om jag inte tappar o liknade saker

Hur ofta köper ni en apple dator och varför bytar ni redan ut er gamla apple dator för om den fungerar???

Det tråkiga svaret - det beror ju på. Vad skall du använda den till som du inte kan göra med din gamla? Själv är jag numera sjukt bekväm av mig och byter egentligen enbart när det har blivit en väldigt stor förbättring på något område som är intressant för mig eller att den är så pass sliten att det stör mig i min användning (långsam, för lite minne etc).
Citera
2017-04-20, 14:02
  #10
Medlem
Min bekants bärbara PC höll i 2 år innan den gav upp, kostade 4995, hjälpte inte att byta batteri.
Min Macbook Pro är inne på 4e året, har inte haft några större bekymmer och tänker nog behålla den minst 2 år till.
En bra livslängd bör ligga någonstans runt 5-6 år anser jag. Men ser inte varför min Macbook Pro skulle behöva bytas ut för det vardagliga surfandet, ska vara om batteriet dör då.
Citera
2017-04-21, 09:57
  #11
Medlem
Min kära mbpro från 2013 lyckades jag hälla kaffe på styrplattan som naturligtvis slutade funka. Hörde mig för vad de skulle kosta att laga: 5-6000! Blev att jag köpte ny istället.
Citera
2017-04-21, 10:16
  #12
Medlem
Jag använder en macbook från 2008 och jag jobbar professionellt med iOS utveckling. Inte direkt något jag skulle rekommendera, och denna datorn kan inte köra nyaste Sierra OS (man kan modda det men det orkar jag inte med).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback