Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 11:57
  #1
Medlem
en 80 åring kvinna blir rånad på guld halsband och slagen i Uddevalla , kvinnan var ute med sin rollator när hon mötte en mörkhyad man som slog henne och rånade hennes guld halsband.

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...5net-1.4240778

– Jag har varit sjuk och man tänkte ju att man kunde få lugn och ro den tid man har kvar. Det här kommer finnas kvar resten av mitt liv, säger hon om rånet.*
Citera
2017-04-18, 12:03
  #2
Medlem
beardbraids avatar
En samhällskostnad spöar på en annan...
Citera
2017-04-18, 12:12
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
en 80 åring kvinna blir rånad på guld halsband och slagen i Uddevalla , kvinnan var ute med sin rollator när hon mötte en mörkhyad man som slog henne och rånade hennes guld halsband.

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...5net-1.4240778

– Jag har varit sjuk och man tänkte ju att man kunde få lugn och ro den tid man har kvar. Det här kommer finnas kvar resten av mitt liv, säger hon om rånet.*

Står inget i artikeln om att det är det är en mörkhyad (även om det sannolikt är så), mörkklädd däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
En samhällskostnad spöar på en annan...

En pensionär som antagligen bidragit en hel del till samhället tycker jag inte inte vi bör kalla en en samhällskostnad. I sådana fall bör vi ta alla av daga den dagen de längre inte arbetar.
Citera
2017-04-18, 12:17
  #4
Medlem
S-hund temporärs avatar
Har den länkade artikeln censurerats i efterhand? Det står inget om "mörkhyad" rånare, signalementet är sedvanligt begränsat till "mörkklädd".

Sedan luktar MO (som beskrivet i artikeln) mer av ziganism än av de som brukar sorteras under den ospecifika etiketten "mörkhyade"; brott mot svensk åldring, GM tar kontakt och ställer frågor och påpekar att BO "har fått något på jackan" för att vilseleda BO, GM rycker åt sig halskedjor.

De vanliga "mörkhyade" brukar vara mer rakt på sak i sin verksamhet, utan krusiduller; 1. "Ey, ge hit, svennehura!", 2. BO ger inte, 3. GM slår ned och tar. Steg 1 och 2 kan ibland hoppas över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback