Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 23:25
  #2965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Säger det igen vi är UTC/GMT+2 under sommartid och EPG är UTC och då måste man sätta timeshift till 2.
Efter det måste man rensa guide data i LiveTV inställningarna för att ladda in EPG på nytt.
Egentligen kan jag tycka den ska justera det automatiskt efter inställning man har i Kodi som det normalt gör i andra PVR program.
I KOdi har jag +1 och det funkar klockrent och ligger rätt tiden
2017-04-18, 00:14
  #2966
Medlem
Kollar jag i EPG filen så kan man t.ex ta det här som exempel

<programme start="20170417173000 +0000" stop="20170417180000 +0000" channel="NOR: TV 4">
<title lang="sv">Halv åtta hos mig</title>
<desc lang="sv">Svensk matlagningsserie från 2015. Fyra personer i Lidköping ska bjuda varandra på middag och först ut är whiskeyälskaren Joakim. Han bjuder på en meny som b$
<episode-num system="onscreen">Säsong 15. Del 1 av 64</episode-num>
</programme>

Lägger man till 1 timme så betyder det att Halv åtta hos mig skulle börja 18.30 istället för 19.30
Och +0000 efter tiden är justering mot UTC vilket är 0 dvs tiden som anges är UTC tid och den är 17.30 för det programmet.

Jämför man det med t.ex. tvzon som justerat sin EPG efter CEST (UTC+2) så ser den ut såhär och i det fallet så skulle man haft timeshift 0 istället då den redan är rätt från början.

<programme start="20170417193000 +0200" stop="20170417200000 +0200" channel="hd.tv4.se">
<title lang="sv">Halv åtta hos mig</title>
<desc lang="sv">Fyra personer i Lidköping ska bjuda varandra på middag och först ut är whiskyälskaren Joakim. Han bjuder på en meny som består $
<date>2014</date>
<category lang="en">series</category>
<category lang="en">Cooking</category>
<episode-num system="xmltv_ns">14 . 0 .</episode-num>
<episode-num system="onscreen">Episode 1 season 15</episode-num>
<video>
<quality>HDTV</quality>
</video>
</programme>

Jag utgår då ifrån att man har rätt tidzon i sitt system i övrigt då.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-04-18 kl. 00:23.
2017-04-18, 08:12
  #2967
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Lite skumt är det.

Igår fixade Cuvillier en trial åt mig på typ fem minuter, idag när jag betalat för 12 månader går det väldigt långsamt. Jag får också svaret om att "my staff will activate"...

Igår lovade han aktivera en trial tills han får credits av rapidiptv. Är inte hemma nu men gissar att det inte fungerar.

Har du fått nån mer hjälp?
2017-04-18, 10:10
  #2968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bianqi
Jag har stora problem med att få igång Kodi på min dator.
Jag har en M3U-URL som jag lägger in i Kodi men det laddas ingen PVR av någon konstig anledning. Någon som har någon fundering kring vad som kan vara fel?
Jag använder Camdserver. Hade tidigare en url som funkade klockrent via Kodi men nu verkar inte Kodi fungera alls. Jag har testat på två olika laptops. Det roliga är att det fungerar klockrent när jag använder GSE IPTV-appen på ipaden och iphonen. Någon som upplevt samma problem?

Har du din IPTV-addon satt som Enabled? Ser allt rätt ut i configen för den?
2017-04-18, 10:10
  #2969
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Igår lovade han aktivera en trial tills han får credits av rapidiptv. Är inte hemma nu men gissar att det inte fungerar.

Har du fått nån mer hjälp?

Jag har inte legat på...

Om det är så att han måste ha mer credits hos Rapid kanske det tar lite tid. Ett trialabonnemang går kanske att lösa utan credits.
Det kanske finns någon re-seller i tråden som kan bekräfta?

Ännu så länge är jag inte jätteorolig iallafall.
2017-04-18, 10:12
  #2970
Medlem
Någon som använder camdserver på Kodi och vet hur man gör en egen custom kanallista? Använder IPTV Simple Client som addon.
2017-04-18, 10:18
  #2971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Jag har inte legat på...

Om det är så att han måste ha mer credits hos Rapid kanske det tar lite tid. Ett trialabonnemang går kanske att lösa utan credits.
Det kanske finns någon re-seller i tråden som kan bekräfta?

Ännu så länge är jag inte jätteorolig iallafall.

Du har ju stängt av din PM funktion
2017-04-18, 10:19
  #2972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Jag har inte legat på...

Om det är så att han måste ha mer credits hos Rapid kanske det tar lite tid. Ett trialabonnemang går kanske att lösa utan credits.
Det kanske finns någon re-seller i tråden som kan bekräfta?

Ännu så länge är jag inte jätteorolig iallafall.

Det tar 1-2 timmar att köpa nya credits hos dem. Och ja du kan lösa trail utan credits
2017-04-18, 10:33
  #2973
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Jag har inte legat på...

Om det är så att han måste ha mer credits hos Rapid kanske det tar lite tid. Ett trialabonnemang går kanske att lösa utan credits.
Det kanske finns någon re-seller i tråden som kan bekräfta?

Ännu så länge är jag inte jätteorolig iallafall.

Är inte heller orolig, men kändes tråkigt att missa arsenals match igår.
2017-04-18, 10:53
  #2974
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Du har ju stängt av din PM funktion

Haha, hade jag ingen aning om.
Jag hittade en ruta med texten "Privata meddelanden" som var i-bockad.
Jag bockade ur den nu, så kanske det går att skicka pm (även om det känns mer logiskt att den ska vara i-bockad).
2017-04-18, 11:45
  #2975
Medlem
Efter att testat king-iptv (alla kanaler buffrade) och läst om problemen med camdserver så valde jag rapidtv och tecknade upp mig på 3 månader för 30 eur.

Jag använder Kodi på min bärbara o EPG fungerade under testet hos king-iptv, men inte med RapidTV... då fick jag tips om att använda https://epg.iptv.community/sweden.xml.gz av säljaren och det gör inte det, det r helt tomt. Hur gör ni andra som använder RapidTV med EPG?

Slutligen mottages tips om hårdvaru iptv box. Vilka modeller är bra, dåliga, var ska man beställa ifrån o etc...
2017-04-18, 13:08
  #2976
Medlem
Kolla här

https://iptv.community/threads/epg.5423/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback