Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 18:35
  #2953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Tack, Tänkte skaffa Camdserver när mitt rapid har gått ut eftersom jag ville ha Viasat motor HD men håller nog mig till rapid. Laggar ingenting för mig och bra bild på de flesta kanaler.

Men skulle vara intressant om du skriver va du har för lina (uppkoppling) också ?

Jag har provat i två hushåll ett med 100/10 och med en av de nyaste Samsung smart tv med ac wifi och en asus ac68 router, tvn står bredvid routern. Ävem provat på 1000/1000 lina med samma router, ac wifi och kodi. När jag bytte till rapid slutade buffrandet så felet är på camdservers sida och de känner till problemet och de ska lösa det men de vet inte när. När det är löst kanske det funkar bra men hemsk service om något strular.
2017-04-17, 18:49
  #2954
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas
Skall byta från dreambox till IP-TV
Säljaren vill ha betalt månadsvis,kvartalsvis eller årsvis vilket blir billigast. Känner nu att betala årsvis kan vara lite dumt ifall det strular. Vad säger ni som haft er IP-TV ett tag. Betalar 900 för boxen då jag tidigare var kund till dom och 1400kr om året för tv-kanalerna. Är detta ett bra pris?


Jag köpte en box för ~500:- och betalar kvartalsvis. Som du säger, det känns ju lite dumt att betala helår om tjänsten skulle gå ner eller helt enkelt strula i parti och minut
2017-04-17, 19:03
  #2955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Vad för problem?

Får ingen info alls från dem.
2017-04-17, 19:04
  #2956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Vad för problem?
Problemen med EPG till Camdserver började när man ställde om klockan till sommartid. Efter det så stämmer ingenting och epg saknas eller visar helt fel program.

Använder mig av följande EPG för camdserver som har fungerat perfekt tills för någon vecka sedan: http://epgguide.tk/CAMD_SE.xml
2017-04-17, 19:12
  #2957
Medlem
Vi är i UTC+2 (CEST) nu och normalt är EPG i UTC tid.
Alltså måste man ställa timeshift till 2 eller UTC+2 ifall den inte sköter det själv efter datorns/enhetens tid beroende på vad man använder för nåt.
Kan också stå GMT ibland som är i princip samma.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-04-17 kl. 19:14.
2017-04-17, 20:04
  #2958
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Cuviller är på semester! (faktiskt sant)

Han skriver my staff will activate, men känns lite väl att man betalade förra onsdagen men fortfarande inte har fått det förnyat...
2017-04-17, 20:29
  #2959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaman92
Får ingen info alls från dem.

Vilken klient har du? Och vilken länk använder du? Jag har testat med Perfect Player, Kodi, ProgTV och där fungerar det fint

Citat:
Ursprungligen postat av ziggytoxic
Problemen med EPG till Camdserver började när man ställde om klockan till sommartid. Efter det så stämmer ingenting och epg saknas eller visar helt fel program.

Använder mig av följande EPG för camdserver som har fungerat perfekt tills för någon vecka sedan: http://epgguide.tk/CAMD_SE.xml

Använder du Kodi? Isåfall testa ändra "EPG time shift (hours)" till 1 och markera "Apply timeshift to all channels"
__________________
Senast redigerad av Timtimtim1 2017-04-17 kl. 20:35.
2017-04-17, 20:41
  #2960
Medlem
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Jag kör med denna, Funkar skit fint!

http://estiptv.site/epg/SE_guide.xml
2017-04-17, 21:05
  #2961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Vilken klient har du? Och vilken länk använder du? Jag har testat med Perfect Player, Kodi, ProgTV och där fungerar det fint



Använder du Kodi? Isåfall testa ändra "EPG time shift (hours)" till 1 och markera "Apply timeshift to all channels"
Säger det igen vi är UTC/GMT+2 under sommartid och EPG är UTC och då måste man sätta timeshift till 2.
Efter det måste man rensa guide data i LiveTV inställningarna för att ladda in EPG på nytt.
Egentligen kan jag tycka den ska justera det automatiskt efter inställning man har i Kodi som det normalt gör i andra PVR program.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-04-17 kl. 21:12.
2017-04-17, 22:05
  #2962
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Han skriver my staff will activate, men känns lite väl att man betalade förra onsdagen men fortfarande inte har fått det förnyat...

Lite skumt är det.

Igår fixade Cuvillier en trial åt mig på typ fem minuter, idag när jag betalat för 12 månader går det väldigt långsamt. Jag får också svaret om att "my staff will activate"...
2017-04-17, 23:10
  #2963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Vilken klient har du? Och vilken länk använder du? Jag har testat med Perfect Player, Kodi, ProgTV och där fungerar det fint



Använder du Kodi? Isåfall testa ändra "EPG time shift (hours)" till 1 och markera "Apply timeshift to all channels"

Det var nog bara ett tillfälligt avbrott, det fungerar för mig nu igen
2017-04-17, 23:24
  #2964
Medlem
Jag har stora problem med att få igång Kodi på min dator.
Jag har en M3U-URL som jag lägger in i Kodi men det laddas ingen PVR av någon konstig anledning. Någon som har någon fundering kring vad som kan vara fel?
Jag använder Camdserver. Hade tidigare en url som funkade klockrent via Kodi men nu verkar inte Kodi fungera alls. Jag har testat på två olika laptops. Det roliga är att det fungerar klockrent när jag använder GSE IPTV-appen på ipaden och iphonen. Någon som upplevt samma problem?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback