2017-03-23, 07:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Tyckte också att den var vidrig till en början och kunde inte fatta hur en såpass smaklös reklamfilm kunde tillåtas i svensk tv. Men sen insåg att jag att det kanske faktiskt är ett mycket smart drag av Telia. Jag har aldrig hajat till så mycket av en reklamfilm som jag gjorde när jag såg denna. Oftast reagerar man inte ens på reklamfilmer utan de bara går i bakgrunden men med denna ryckte man till och tänkte wtf did I just see och det gällde uppenbarligen inte bara mig. Och det är ju som bekant en reklams viktigaste uppgift.

Telia vet också att om de hade varit omvända kön så hade det kunnat backfire något enormt så att göra den här otrohetsgrejen men med en kvinna i huvudrollen var perfekt kalibrerat, speciellt i ett feministiskt samhälle. Lagom provocerande för att folk ska haja till men inte så pass provocerande att hela etablissemanget hade uppmanat till bojkott och en stor del av den kvinnliga befolkningen sagt upp sina telia-abonnemang som hade varit fallet om män hade uppmuntrats söka nya yngre och snyggare kvinnor.

Det är bara att kolla i populärkultur. När män är otrogna mot kvinnor är de hemska svin, när kvinnor är otrogna mot män är det mannens fel för att han inte längre är intressant. Oavsett så finns publikens sympati alltid hos kvinnorna.

Telia gör inget politiskt statement här utan anpassar sig bara efter samhället för att generera optimal vinst.

Tror du inte att telia kan ha underskattat hur kränkta även män kan bli nu för tiden?

Eller, än konstigare är ju kränktheten som sägs vara en del av strategin från telias sida (för att öka gratis propaganda), men ifall man får än mer kränkthet från kvinnor så får man än mer gratis propaganda, eller hur?

Jag förstår faktiskt inte riktigt hur de resonerade, för rent logiskt får jag inte ihop det.

Ifall män är telias främsta konsumentgrupp så kan det väl inte vara så bra ifall män "hajar till" på negativt sätt när de ser reklamen. Jag tror att de helt enkelt just underskattat hur tystlåtet politiskt hela antifeminismen blivit bland män. Feminismen har ju skapat dess (nästan) lika kränkta motrörelse, men eftersom den befinner sig i underjorden och inte den politiska/akademiska finrummet så kan det vara så att kulturvänsternissen som står bakom reklamen underskattar dess slagkraft.
Citera
2017-03-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hörru din lilla loppa.

Läs nu noga.
Män är snygga för kvinnor för att:
1. De är män...inte svenskar, britter eller från somalia. Hetero kvinnor är ute efter män.
Vi vill knulla män och inte nationsflaggor eller pass....get it? Oerhört trist knulla med ett pass.

2. De är snygga i betraktarens ögon...och snygga boys finns över hela klotet i lagom dos i varje hörn av klotet skulle jag vilja påstå.
Rätt ofta i de hörn av klotet där mycket utbyte skett, då mår nämligen gener som bäst.
Brassar ex. också ansedda som ett av jordens absolut vackraste folk....vet du varför? jepp...vitt + svart + indianskt blir ....mums-mums.
Män från medelhavsområdet anses också snygga...gissa varför? ett av jordens knytpunkt nr 1. Nästan alla samlades där för stor grupporgie runt år 0 i Rom. Och resultatet?
Jepp italienare, av många ansedda som hetaste männen och kvinnorna på klotet.

Finns män för alla smaker. Och råkar man gilla långa blonda så kommer de inte inte dö ut, säger sig självt eller hur?

Gött att du håller med stumpan svenska män är snyggast. fuck the rest!
Citera
2017-03-23, 20:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Om du föds in i ett samhälle där några lever udner förtryck från din egen grupp pga av att din bryllings farfarafarfarfar snodde en spade, så är du ansvrig se och erkänna detta förtryck och göra vad du kan för att ändra situationen.
Visst är det trist att vi lever i en orättvis värld? Men låt mig fråga såhär då, hur skyldig föddes du? Och hur ska vi spåra upp alla de vi är skyldiga? Hur ska vi beräkna hur vi ska återbetala allt vi dragit på oss i skuld genom världshistorien? Och när tror du att vår skuld är avbetald?
Eller om vi tar det från den andra ändan, hur ska vi kunna återkräva det folk gjort mot oss om fyra hundra år? Det blir ganska meningslöst att ens börja räkna på. Vi måste dra ett streck vid exakt här. Kvitta alla skulder och bara ta ansvar för dem vi själva skapar. Annars är alla skyldiga alla nånting. Vad kommer ingen nånsin kunna svara på, men att det är självaste definitionen av galet inser du säkert själv. Både Dinesh D'Souza och Lena Andersson har uttryckt detta så tydligt, så du borde nästan lyssna på deras genongångar i frågan. Välj själv, på engelska eller svenska. Skickar länk när du bestämt dig.
Om du däremot anser att du föddes med all världens skuld, så är väl i så fall det enda raka du kan göra, att packa en liten kappsäck, åka ner till Jemen och ge returbiljetten till någon arm sate, som får ta över ditt liv här. Eller hur? Kom inte och säg att du ska ge bort nån annans liv, utan ta nu och köp en tur och returbiljett till det eländigaste stället du känner till och byt liv med någon. SÅ är det löst.
Citat:
Om du inte vore skyldig till detta, är heller ingen annan ansvarig för ett pågeånde förtryck, eller hur?
Precis som jag inte tar ansvar för alla bankrån som sker, utan lägger hela skulden på de gärningsmännen, så tar jag inte på mig någon arvssynd. Skulle jag behöva göra det skulel jag konvertera till katolik, bikta mig och sen konvertera tillbaks. De får syndernas förlåtelse bara de ber om det, nämligen.
Citat:
Dåtidens män som levde under suffragettrörelsen tid var skyldiga fatta läget. Några fattade.
Andra fattar fortfarande inte.
Så är det och SE, DET FINNS INGA SUFFRAGETTER kvar! Det finns bara kvinnor som vill ha fördelar för det suffragetterna åstadkom och ståndssamhället till slut efterskänkte. Kvinnosakskvinnorna gjorde likadant. Ända fram tills de var klara med uppgiften samma rättigheter, samma möjligheter för män och kvinnor. Kvinnor, och de män som stött dem i alla dessa hundratals år har gjort en fantastisk resa och aldrig har kvinnor haft det så bra som nu. Nu när männen hamnat på efterkä'lken, kanske kvinorna kunde stödja män i deras kamp också? Vore det för mycket begärt? Det är fortfarande män i Sverige som könsstympas, de har fortfarande ingen likhet inför lagen, det är fortfarande de som gör de tyngsta och farligaste jobben, det är fortfarande de som hamnar allt mer efter i skolan och det är fortfarande de unga pojkarna som drabbas av mest våld, det är fortfarande pojkar som tar livet av sig, för att deras värde hela tiden sänks och nej. Det är knappast jämställt om åtta av tio unga som tar livet av sig är pojkar? Kom igen, män har lämnat er all plats ni behöver och än idag har kvinnor positiv särbehandling nästan överallt och män som lyder deras minsta vink. Vart är samarbetet tycker du? Hur ser din jämställdhet ut egentligen? Vad är det för rättigheter ni saknar?
Citat:
På samma sätt är det idag. Män som inte tar sin del av sina egna barn, män som utövar sexuellt våld, män som ignorerar kivnnors krav på värdiga pensioner, värdiga löner för sitt arbete, värdiga arbetsvillkor, värdiga domstolar, män som fortsätter att nedvärdera kvinnor (på detta forum ex.) och män och kivnnor som itne säger ifrån mot den typen, bär alla ett ansvar för att det fortsatt ser ut som det gör. Och den emsta statistiekn, så även i Sverige talar sitt tydliga språk.
Nu blev det hela varvet runt igen. Du vet att det mesta av det du nämner drabbar män och pojkar lika mycket, bara att man inte pratar om det. Pojkar är kanske inte skyddsvärda. Hörde du rapporteringen från vansinnesdådet i London igår? Fem personer dog. En av dem var kvinna. Det var väldigt viktigt att säga att en kvinna dog. Annars hade väl ingen brytt sig. TÄNK om de sagt att fyra av dem var män i stället?
Citat:
Feminisitsk kamp är inte obefintlig i andra delar av världen.
Du har rätt. Hade du sagt "alla delar av världen" hade jag påstått att du har fel.
Tycker du inte att det är liiiiiite märkligt att där kvinnor har det bäst i världen, så är den feministiska kampen som hårdast? Den är nästan obefintlig i de länder där kvinnan har det som sämst.
Citat:
Vecket. Någons ögon är inte mer öppna för att de inte valt någon sida..eller ideologi. Ok?
Det kan likaväl vara exakt tvärtom att den personen ser minst.
Absolut. Det hade dessutom varit ett logiskt felslut där det helt enkelt saknas tillräckligt med information för påståendet.
Citat:
Inte heller kan man någosnin hitta det perfekta valet, eftersom allt vad vi åstadkommer görs i grupp.
Allt vi gör, gör vi som individer. Vi kan aldrig göra om misstagen som t.ex Nazityskland gjorde och skylla ifrån oss på gruppen. Vi kan heller inte lämna ifrån oss så mycket makt att en ny Stalin eller Mao tar den och springer med den, med 100 miljoner döda.
Citat:
Ibland är huvudsaken bara att man rör sig framåt oavsett osäkerhet och inte bakåt eller till en säkert sämre plats, bara för att den platsen känns lite bekvämt nött.
Du skulle bara veta hur många kvinnor och män som innerst inne bara skulle vilja stänga in sig och sin egen lilla familj, bort från den här världen och leva i sin egen lilla filterbubbla. Feminismen har gjort detta lite fult. Det är att svika sina kvinnliga systrar. De kallar det kvinnofälla, för att lite subtilt skrämma bort tjejer från det trygga familjelivet. Sen att bara hälften lyckas, är en annan femma. Kanske till och med ett tecken över människor av vår tid. Vi har inte tålamod ens med oss själva, hur ska vi då kunna ha det för en partner OCH livliga barn?
Vart tog "jaget" vägen? Egot?
(Dit det hör hemma, det åts upp av "VIET")
Citat:
Jag gillar dig med, även om du skriver romaner jag inte alltid orkar med.
Sorry, försöker bara vara lite uttömmande för att vara så tydlig som möjligt.
Säg till sen. Dinesh D'Souza eller Lena Andersson.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-03-23 kl. 20:19.
Citera
2017-03-25, 18:46
Medlem
R.Rs avatar
Teliakund sen många år tillbaka, kommer inte gynna dem överhuvudtaget i framtiden.
Väldigt osmakligt.
Citera
2017-03-25, 20:38
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Tyckte också att den var vidrig till en början och kunde inte fatta hur en såpass smaklös reklamfilm kunde tillåtas i svensk tv. Men sen insåg att jag att det kanske faktiskt är ett mycket smart drag av Telia. Jag har aldrig hajat till så mycket av en reklamfilm som jag gjorde när jag såg denna. Oftast reagerar man inte ens på reklamfilmer utan de bara går i bakgrunden men med denna ryckte man till och tänkte wtf did I just see och det gällde uppenbarligen inte bara mig. Och det är ju som bekant en reklams viktigaste uppgift.

Telia vet också att om de hade varit omvända kön så hade det kunnat backfire något enormt så att göra den här otrohetsgrejen men med en kvinna i huvudrollen var perfekt kalibrerat, speciellt i ett feministiskt samhälle. Lagom provocerande för att folk ska haja till men inte så pass provocerande att hela etablissemanget hade uppmanat till bojkott och en stor del av den kvinnliga befolkningen sagt upp sina telia-abonnemang som hade varit fallet om män hade uppmuntrats söka nya yngre och snyggare kvinnor.

Det är bara att kolla i populärkultur. När män är otrogna mot kvinnor är de hemska svin, när kvinnor är otrogna mot män är det mannens fel för att han inte längre är intressant. Oavsett så finns publikens sympati alltid hos kvinnorna.

Telia gör inget politiskt statement här utan anpassar sig bara efter samhället för att generera optimal vinst.

Nja, män är nog telias största konsumentgrupp och det är inte speciellt smart att göra dom arga. Män är nog också den grupp som verkligen gör slag i saken och faktiskt byter leverantör, kvinnor skulle nog inte göra slag i saken på samma sätt. Män är också mycket mer tekniskt insatta så jag skulle nog påstå att män är telias viktigaste kundbas. Jag har mycket svårt att få ihop detta ur ett marknadsekonomiskt perspektiv. Ingen annan kampanj som har gått full sjw mode har lyckats väl, se bara på audi senast.
Citera
2017-03-25, 20:45
Medlem
Hexen666s avatar
[quote=Merapi|60236640]
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Om du föds in i ett samhälle där några lever udner förtryck från din egen grupp pga av att din bryllings farfarafarfarfar snodde en spade, så är du ansvrig se och erkänna detta förtryck och göra vad du kan för att ändra situationen. Om du inte vore skyldig till detta, är heller ingen annan ansvarig för ett pågeånde förtryck, eller hur?

Gud bevare mig! Hur tänker du egentligen människa?
Individer är inte skyldiga för vad andra människor genom historien har sysslat med, punkt! Och eftersom vi i västvärlden inte har något pågående förtryck att tala om så är det helt meningslöst att ha den diskussionen. Jag erkänner inte ett skit! Varför ska vi kuva oss som små hundar? Vår kultur kommer gå under om vi fortsätter med det du talar om.
Citera
2017-03-25, 23:08
Medlem
Pansarveckets avatar
[quote=Hexen666|60259762]
Citat:

Gud bevare mig! Hur tänker du egentligen människa?
Individer är inte skyldiga för vad andra människor genom historien har sysslat med, punkt! Och eftersom vi i västvärlden inte har något pågående förtryck att tala om så är det helt meningslöst att ha den diskussionen. Jag erkänner inte ett skit! Varför ska vi kuva oss som små hundar? Vår kultur kommer gå under om vi fortsätter med det du talar om.
Jag tror det är lättare om du inte rycker saker ur sina sammanhang. (Eller så blev citeringen bara skev)
Du tog avsnittet som förklarade varför "arvssynd inte är en bra idé" och använder den för något annat. Eller rättare sagt, Merapis "ovanligt" märkliga tolkning av den.

Det jag vill säga förklaras ganska tydligt här (det är en bit in):
https://youtu.be/tN9bu6CP318

Min kortare version kan mycket väl falla igenom på alla möjliga ledder, men Dinesh säger det rätt tydligt. Synd att SVT inte sett den innan de (eller rättare sagt Afrosvenskarnas riksförbund) gjorde en dokumentär över den svenska slavhandeln.

Nivån ibland i det där huset är så låg att jag önskar vi hade en Trump som sa vad vi egentligen tycker om organisationen SVT/SR/UR.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-03-25 kl. 23:21.
Citera
2017-03-25, 23:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror det är lättare om du inte rycker saker ur sina sammanhang. (Eller så blev citeringen bara skev)
Du tog avsnittet som förklarade varför "arvssynd inte är en bra idé" och använder den för något annat. Eller rättare sagt, Merapis "ovanligt" märkliga tolkning av den.

Det jag vill säga förklaras ganska tydligt här (det är en bit in):
https://youtu.be/tN9bu6CP318

Min kortare version kan mycket väl falla igenom på alla möjliga ledder, men Dinesh säger det rätt tydligt. Synd att SVT inte sett den innan de (eller rättare sagt Afrosvenskarnas riksförbund) gjorde en dokumentär över den svenska slavhandeln.

Nivån ibland i det där huset är så låg att jag önskar vi hade en Trump som sa vad vi egentligen tycker om organisationen SVT/SR/UR.

Mycket möjligt. Jag tyckte bara frasen i sig var så uppseendeväckande så jag reagerade utan att tänka på kontext och sammanhang.
Citera
2017-03-25, 23:35
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mycket möjligt. Jag tyckte bara frasen i sig var så uppseendeväckande så jag reagerade utan att tänka på kontext och sammanhang.
Nemas problemas.
Dinesh svarar väldigt bra på frågan där och han utvecklar den till en total kross.
Citera
2017-04-15, 13:53
Medlem
Citat:
Vilken "man som helst" får inte omkull varken svenska eller italienska kvinnor, så vet du jag tror inte "vilken man som helst" kan yttra sig i frågan.

Sen hur ska du ha det egentligen? pratar vi sexresor endast eller pratar vi allt sex överhuvudtaget?
Vad har du för källa annat än "vilken man som helst" på att italienska kvinnor skulle ha färre partners än svenska? Tyder ju på att italienska män i sånt fall är värdelösa på att ragga kvinnor.
"

Om alla män med erfarenhet av både italienska och svenska tjejer tycker det är svårare att få italienska kvinnor i säng än att få svenska kvinnor i säng så är det rimligen så. Om italienska män är värdelösa på att ragga hade de inte uppfattat svenska kvinnor som enkla.

Om italienska kvinnor hoppat i säng lika lätt som svenska hade de ej uppfattats som svårare. Att få till ett ONS i Stockholm är enkelt, med en lokal tjej i Rom mycket svårare.

Citat:
Kanske för att storbrittanien tills. med frankrike var det land som typ hade USA som koloni längst?

Nej, det beror på att de flesta amerikaner har en anglo-identitet. Zimbabwe har också varit brittisk koloni men de har ej nära band med UK, eftersom de flesta i Zimbabwe ej har en anglo-identitet, vilket majoritetsbefolkningen i Storbritannien, USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland har.

Citat:
Spelar ingen roll vad du skriver här. USA är känt för sin mångkultur, punkt slut.
Det är ett levande bevis för att land inte bara klarar av, utan mår gott av att ha flera kulturer under samma fana. USA är trots allt ett av klotet mest framgångsrika länder. Och ja där har du haft en sjutusan av invandring, från alla de håll och kanter, i ständigt ström sen 1700.

Nej, detta stämmer inte. USA har varit ett assimileringsland och från början kunde endast vita människor bli medborgare, allra helst vita anglosaxer men senare också irländare, svenskar, italienare, polacker med mera. Invandrarna kom inte från alla möjliga håll utan nästan uteslutande från Europa och därför har du haft en europeiskättad majoritetsbefolkning i USA. Det är först iochmed liberaliseringen av invandringen på 1960-talet som invandrarna mer börjar komma från Asien och Latinamerika, snarare än Europa, och kraven på assimilering slopas.

Citat:
suck läs din egen länk igen...man pratar om stenåldern och ja stenåldern var för flera tusen år sen.
Sen kan du kika på denna:

https://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_history_of_Italy

"and that all Italians are made up of the same ancestral components, but in different proportions, related to Mesolithic, Neolithic and Bronze Age settlements of Europe."

Italienare är alltså ungefär samma skrot och korn som resten av europa, lite olika proportioner relaterat till olika tidsåldrar, med början stenåldern.

In their admixture ratios all Italians are similar to other Southern Europeans and that is being of heavy Early Neolithic Farmer ancestry.

deras genblanding liknar andra sydeuropers...bla bla.

"There is a noticeable genetic difference between the Northern Italians and Southern Italians, with the former being close to the French population, while the latter overlap with the Greeks"

Det finns en skillnad mellan syd och norditalienare...norr närmre fransmän och syd närmre greker...surprize! man har alltså glatt kopulerat för fulla muggar lite hej svejs.
ok?

Om Italien hade varit helt isolerat från resten av Europa norr öster och väster, så skulle detta synas i generna, men nu gör det alltså inte det. man har alltså struttar runt och haft skojsigt i sänghalmen sen hedenhös...allright?

Nu hittar du på. Kartan visar dagens européers genetiska släktskap:

"The pattern of genetic differences among present day Europeans probably reflects the impact of these three ancient migrations, Dr. Kayser said."

Du har alltså helt fel.

Italienares genblandning liknar andra sydeuropéers eftersom de har samma förfäder. Alltså de jordbrukare som migrerade till Sydeuropa från Mellanöstern under Stenåldern. Och detta DNA från Stenåldern är dominerande även i dagens sydeuropéers genetik eftersom det genetiska inflödet sedan dess till Sydeuropa varit väldigt begränsat.

Att syditalienare är närmre greker och norditalienare närmre fransmän beror på att jordbrukarna från Mellanöstern befolkade Sydeuropa från Grekland till Syditalien, upp genom Norditalien och in i Frankrike. Alltså den rutten.

Jo, italienare har varit mer isolerade än andra européer och det syns i genetiken. Du har alltså helt fel igen.

"The map also identifies the existence of two genetic barriers within Europe. One is between the Finns (light blue, upper right) and other Europeans. It arose because the Finnish population was at one time very small and then expanded, bearing the atypical genetics of its few founders.

The other is between Italians (yellow, bottom center) and the rest. This may reflect the role of the Alps in impeding free flow of people between Italy and the rest of Europe."
Senast redigerad av Rodriguez89-3 2017-04-15 kl. 13:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback