2017-04-14, 18:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det var faktiskt en snubbe förra året som tyckte att det var för jobbigt att ta sig till Solna från typ Gullmarsplan förra året, jag rekommenderade en stärkande promenad om han inte orkar åka kollektivt. Vad är det, typ 1 mil, det skall man palla.
Haha ja den tjommen minns man. Gnällde på att det tog typ två timmar kollektivt från Gullmarsplan till Solna station vilket bara stämmer om man envisas med att åka just på det specifika sättet denne nämnde.
Citera
2017-04-14, 18:42
Bannlyst
En fråga till aktiva ÖISare.

Varför står FSH07 och trycker ute i hörnet där Blåvitts levande sittplats brukar stå.
Dom fyller ju noll funktion där borta, inte bättre om alla enas på Ståplats i stället?
Citera
2017-04-14, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Haha ja den tjommen minns man. Gnällde på att det tog typ två timmar kollektivt från Gullmarsplan till Solna station vilket bara stämmer om man envisas med att åka just på det specifika sättet denne nämnde.

När dom är färdiga med utbytet ut signalsystemet på tvärbanan kan man la åka spårvagn rätt in i fiendeland. utan byten!

https://www.youtube.com/watch?v=bHzov33tgfg
Citera
2017-04-15, 10:15
Medlem
Förvånad över att Åtvidaberg ens hade några supportrar i stan. De syntes inte på läktaren ivartfall.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/20-personer-i-slagsmål-på-centralen-1.4237967
Citera
2017-04-15, 11:03
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PriMaxGbg
Förvånad över att Åtvidaberg ens hade några supportrar i stan. De syntes inte på läktaren ivartfall.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/20-personer-i-slagsmål-på-centralen-1.4237967

Det hade dom inte heller.
Slagsmålet var ÖIS - GAIS.
Citera
2017-04-15, 17:33
Medlem
ErPupones avatar
Enligt bajens SLO sålde inte Gnaget ut sin kortsida vid förra årets derby, trots att läktaren var knökad. Vet någon om AIK tilldelas fler biljetter än kortsidan?
Citera
2017-04-15, 17:46
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Enligt bajens SLO sålde inte Gnaget ut sin kortsida vid förra årets derby, trots att läktaren var knökad. Vet någon om AIK tilldelas fler biljetter än kortsidan?

Den såg inte knökad ut från norra. Säger inte att det är sant eller falskt att ni sålde slut utifrån vad jag såg. Ni kanske bara klämde ihop er som vi gör hos er. Litar dock på Jabbe när han säger att ni inte sålde slut.

Norra nedre på Söderstadion är vår klacksektion, och den är mindre än södra nedre på Friends. Av den anledningen är det svårt att fylla sektionen hos er, vi har färre klacksupportrar. Långsidan räknas ej för majoriteten där är knappast aktiva, utan endast ute efter bra platser för en billig peng.
Citera
2017-04-15, 17:49
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Den såg inte knökad ut från norra. Säger inte att det är sant eller falskt att ni sålde slut utifrån vad jag såg. Ni kanske bara klämde ihop er som vi gör hos er. Litar dock på Jabbe när han säger att ni inte sålde slut.

Norra nedre på Söderstadion är vår klacksektion, och den är mindre än södra nedre på Friends. Av den anledningen är det svårt att fylla sektionen hos er, vi har färre klacksupportrar. Långsidan räknas ej för majoriteten där är knappast aktiva, utan endast ute efter bra platser för en billig peng.
Jag lägger ingen värdering i Twitter-gnabbandet, tycker det är pinsamt från alla parter. Fastnade dock över att det inte såldes slut, för från bilderna jag kollat så ser det fullt ut från minut 10.
Citera
2017-04-15, 18:40
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag lägger ingen värdering i Twitter-gnabbandet, tycker det är pinsamt från alla parter. Fastnade dock över att det inte såldes slut, för från bilderna jag kollat så ser det fullt ut från minut 10.

Tycker också det är tröttsamt men så här har det varit varje derby senaste ~15 åren. Finns ju som bekant flertalet exempel när ni inte heller sålt slut de få gånger ni var tvungna att ta er över stadsgränsen, med Stadion '03 och Söderstadion '06 som tydligast exempel. Kanske har att göra med åldern att man slutat lägga så stor vikt på hur förköpen ser ut?

Vi kommer att sälja slut våra klackbiljetter och det kommer vara lägre andel galalejon på måndag än det var på vår hemmapremiär (ergo: bättre SPC©). Håller med om att det är fånigt att bojkotta men som varandes innehavare av bortakortet sedan flera år tillbaka drar jag mitt strå till stacken. Räknar iskallt med att alla som räknar sig som aktiva bajare dyker upp i Solna på måndag så kan tröttmössorna köra text-tv.
Citera
2017-04-15, 22:50
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem

https://www.youtube.com/watch?v=a6ELVzLoEgY

Ser fullt ut här
Citera
2017-04-16, 02:28
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
https://www.youtube.com/watch?v=a6ELVzLoEgY

Ser fullt ut här
Jag har all respekt för Jakob uddeholt, tom surrat med honom genom en barndomskompis. Men att 500 biljetter var osålda beror antingen på ett stort antal friåkare, alternativt fel i systemet.

Med det skrivet kastar jag ingen skit på bajens bortafölje. Jag har varit med tillräckligt länge för att uppleva bojkotten som ändrades 06 och även bortasupportrar som köper på plats. Älskar vad Ahlerup gör för Gnaget men hans inlägg på Twitter är åt helvete.
Hoppas på en bajeninsats likt bortaderbyt förra året oavsett resultat
Citera
2017-04-16, 09:14
Medlem
kostymnisses avatar
Vad är grejen med att det inte säljs slut på bortasektionerna vid derbyna i sthlm varje gång? Bojkott av nån anledning som gått mig förbi?

Jag har inget emot bojkotter när det finns anledning, jag tyckte vår var helt rätt mot Gais 09 även om en del vägrade acceptera den och gick ändå, jag tyckte det var helt rätt av pekingfansen att bojkotta cupfinalen även om en del svek även den rejält.
Jag är bara nyfiken på hur det kommer sig att klubbar som ni i sthlm med såpass mycket folk inte säljer ut bortasektionerna isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in