Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 21:23
  #217
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja det vore ju bra, att han får känna på att sitta inlåst, och träffa en del trevliga individer där inne
Tack för bra info
Eric är född 1960, fyller 57 år i år. Alltså ett knappt årtionde till pensionen. Tror han behöver oroa sig mer över inkomstbortfallet de sista åren än fängelsetiden. Vem vill anställa honom eller anlita hans tjänster?
Citera
2017-03-25, 09:49
  #218
Medlem
Klart det finns rasister på de flesta arbetsplatserna, inget konstigt.
Citera
2017-03-25, 16:17
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
1.01 promille är ju rätt extremt dagen efter må jag säga.
Bara jag som noterar?:
Han ligger precis över gränsen för grovt rattfylleri. Hade provet tagits tio minuter senare hade kroppen hunnit förbränna alkohol så att han hamnat på 0,97-0,98 ‰.
Han borde alltså vägrat blåsa i intoxilyzern. Då hade man fått tillkalla sjukvårdspersonal eller åka till sjukhus och ta blodprov. Då hade det gått såpass med tid att promillehalten hunnit sjunka under 1,00.
Då hade han inte blivit dömd för grovt rattfylleri utan "bara" rattfylleri. Och sluppit fängelse och istället fått (visserligen höga) böter. Men framförallt hade körkortet bara återkallats på tolv månader. Innebärande att han sluppit nytt förarprov och inte minst alla dessa läkarkontroller under flera år framöver.
En något så när begåvad person borde ju fatta att "nu har jag druckit och kommer att åka dit". Då har man allt att vinna på att dra ut på provtagningen så länge det bara går så att promillehalten hinner sjunka. Man kan ju själv beräkna ungefärligt vilken promillenivå man bör ha beroende på vad man druckit, hur mycket och när.
Möjligen dock att journalisten är för korkad för denna intellektuella utmaning. Alternativt är han för dimmig i sin alkade hjärna. Eller möjligen bådadera...
Citera
2017-03-25, 16:25
  #220
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Bara jag som noterar?:
Han ligger precis över gränsen för grovt rattfylleri. Hade provet tagits tio minuter senare hade kroppen hunnit förbränna alkohol så att han hamnat på 0,97-0,98 ‰.
Han borde alltså vägrat blåsa i intoxilyzern. Då hade man fått tillkalla sjukvårdspersonal eller åka till sjukhus och ta blodprov. Då hade det gått såpass med tid att promillehalten hunnit sjunka under 1,00.
Då hade han inte blivit dömd för grovt rattfylleri utan "bara" rattfylleri. Och sluppit fängelse och istället fått (visserligen höga) böter. Men framförallt hade körkortet bara återkallats på tolv månader. Innebärande att han sluppit nytt förarprov och inte minst alla dessa läkarkontroller under flera år framöver.
En något så när begåvad person borde ju fatta att "nu har jag druckit och kommer att åka dit". Då har man allt att vinna på att dra ut på provtagningen så länge det bara går så att promillehalten hinner sjunka. Man kan ju själv beräkna ungefärligt vilken promillenivå man bör ha beroende på vad man druckit, hur mycket och när.
Möjligen dock att journalisten är för korkad för denna intellektuella utmaning. Alternativt är han för dimmig i sin alkade hjärna. Eller möjligen bådadera...
Provet togs en timme efter att patrullen stötte på honom och han vägrade utandning (tror jag eftersom han dömdes att betala blodprovet). Han kan mycket väl haft 1,4-1,2 när han körde till och från flyget.
Citera
2017-03-25, 16:31
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Provet togs en timme efter att patrullen stötte på honom och han vägrade utandning (tror jag eftersom han dömdes att betala blodprovet). Han kan mycket väl haft 1,4-1,2 när han körde till och från flyget.
OK. Var det så hade han ju lite otur. Och vi andra trafikanter lite tur. Så att alkoholläkarna får hålla koll på fd ledarskribenten i några år framåt. 1,2 hade han säkert vid körningen i så fall. Mitt på dagen en sommardag i turisttäta Visby...
Citera
2017-03-27, 16:20
  #222
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Eric är född 1960, fyller 57 år i år. Alltså ett knappt årtionde till pensionen. Tror han behöver oroa sig mer över inkomstbortfallet de sista åren än fängelsetiden. Vem vill anställa honom eller anlita hans tjänster?

Jag är inte helt säker på det, finns många exempel på personer som begått brottsliga handlingar som fått komma tillbaka till sina jobb, eventuellt något annat fint jobb.
Ett exempel är Mona Sahlin, visserligen inte ett så grovt brott, men ända förlorade hon en massa tillit bland folket, men tydligen inte till sina partikamrater!
Tror Eric snart får ett välbetalt fint jobb någonstans. Han har ju hela PK journalisterna bakom sig med flera PK människor!
Inte ett pip om denna skandal i de stora tidningarna, de hoppas att det glöms bort väldigt fort verkar det som, då alla kniper!
Citera
2017-03-28, 16:14
  #223
Medlem
UT64s avatar
Tydligen en rätt blodtörstig man den här Erfors.. - YOU WILL BURN!! skrek han.

Undrar vad han menade med det mer exakt. Skulle han elda upp flyktingarna?
Eller tänkte han kanske döda dem på fläcken och hoppas att de skulle hamna i
helvetet för att just burn?

Jaja. Vad hjärtat är fullt av därav talar munnen. Oavsett om man druckit eller ej.
Så man kan lugnt räkna med att Eric Erfors är en tvättäkta rasist. Precis som resten
av töntarna som skriver på Expressen, men som låtsas följa "värdegrunden".
Citera
2017-04-14, 13:06
  #224
Medlem
UT64s avatar
Ingen som vet Eric Erfors position när det gäller terrorattacken i Stockholm?

Jag tänker att han skulle skrivit om detta så fingrarna blödde, om han jobbat
kvar på Expressen.
Citera
2017-04-26, 00:39
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ingen som vet Eric Erfors position när det gäller terrorattacken i Stockholm?

Jag tänker att han skulle skrivit om detta så fingrarna blödde, om han jobbat
kvar på Expressen.
Eric sitter fast i innerstaden om han inte ska ta bussen som går en gång om dagen. Sen vill han nog inte störa grannarna med smattrande på skrivmaskinen.
Citera
2017-09-04, 20:47
  #226
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Klart det finns rasister på de flesta arbetsplatserna, inget konstigt.

Inte alla arbetsplatser som jagar och hänger ut icke offentliga personer som rasister.
Citera
2017-09-04, 21:55
  #227
Medlem
Hlewagastirs avatar
Frivården säger nej till fotboja eftersom han bor på en ö. Eric Erfors överklagade till förvaltningsrätten, men förlorade:
http://www.friatider.se/rasistd-mde-...fr-n-f-ngelset
Citera
2020-08-18, 09:47
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Eric är född 1960, fyller 57 år i år. Alltså ett knappt årtionde till pensionen. Tror han behöver oroa sig mer över inkomstbortfallet de sista åren än fängelsetiden. Vem vill anställa honom eller anlita hans tjänster?


Finns inget så ljuvligt som när hycklare sitter där i diket bortom all räddning. Där har han suttit i 3 år nu och får fortsätta 5 år till pensioneringen. Vem/vilka inom hans skrå kan anställa honom. Och rädda sig till snyftmemoarer, som busen i Östersund eller kommunisten på Aftonbladet, för brödfödan låter sig inte göras för Erfors. Dels är han för okänd och dels har han stolthet ännu att inte gå ned i gyttjan bland alla andra som tycker synd om sig själva och vill tjäna pengar på det. Minns när jag skickade en e-post till honom på Expressen om hyckleriet inom flyktingpolitiken och fick ett svavelosande svar...

Bumbar tråden eftersom problemet med hycklande moralister som gjort journalistisk karriär på att rasistanklaga alla andra som haft annan åsikt om folkutbytet, går igen år efter år i Sverige. Det tar aldrig slut. En kvarleva på Erfors f d tidning är Lindström som skrev en jämmerlig skröna igår om oss rasister.
__________________
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-18 kl. 09:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback