Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 02:48
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Varför du tränar på ett gemensamt gym och inte i ditt eget hem är inte min ensak men jag förstår precis vad du menar. Man märker detta faktum vart man än går. Det känns som att vi är en minoritet överallt.

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det är beklagligt.

haaha är det den svenniga konsensus/"inte stöta sig med nån"-mentaliteten här eller? Finns väl mkt att säga när svenskar håller på att bli minoritet i sitt eget land förutom att det är bekagligt. Det är sånt man säger när man köpt en äggkokare på ullared som inte funkar. Inte när våra barn med stor sannolikhet måste växa upp i ett balkankrig 2.0 som deras föräldrar medvetet skapat.
Citera
2017-04-14, 02:48
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Pseudo? Du menar att videon och hennes synpunkter är falska?

Referaten var en relevans till ditt försök att avfärda henne som någon gammel-mormor, fattade du inte det?

Här har du källan https://en.wikipedia.org/w/index.php...ldid=731668458

Annars kan du ju klicka dig in på

http://www.paideia-eu.org/about/

Det har inte med ämnet att göra, därav uppmaningen om att starta en egen tråd om denna kvinna och hennes åsikter. Jag har inte ens tittat på videon, jag brukar inte göra det när någon omotiverat slänger upp en länk sådär.
Citera
2017-04-14, 02:52
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Han kanske inte vill höra orchernas språk (arabiska) när han ska koncentrera sig. Eller lyssna på arabisk pissmusik.. tänkt på det nångång din fitta?! Anpassa dig och prata svenska i Sverige. Han kanske inte känner sig bekväm när han inte kan känna samhörighet med folket som tränar. IDIOT!

Det här med att känna stort obehag när ens egen kultur och folk knappt får vara dominerande i deras eget land verkar vara svårt för självhatande pklämmlar att fatta det är som att försöka förklara kärlek eller andra medfödda känslor för en autismidiot. det går helt enketl inte in. allt är bara 1 eller 0 för dom. Zlatan pizza kebab.
Citera
2017-04-14, 02:53
  #64
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Spännande insikt. Och vad kallas det att pådyvla en hel folkgrupp diverse tillkortakommanden, eller att tillhöra en speciell "lägre klass"?

Att många som skriver galenskaper här inne har psykiska begränsningar är uppenbart för alla andra än deras gelikar som flockas på den här sortens sajter. Och ja, jag anser att vanliga civiliserade, respektfulla, fördomsfria svenskar står över den typen av drägg.

Det är inget pådyvlande det är ett konstaterande. Vetenskapligt förankrat och bevisat dagligdags om och om igen, du märker det speciellt i brottsstatistiken, till skillnad från dina personliga påhopp. Givetvis finns det undantag i varje land, exempel som bekräftar normen.

Eller du menar på allvar att du ska likställa svensk kultur och arv och ska vi säga standard i samhället med MÖ kultur och arv samt standard i samhället? Ett I-land VS U-land. Det är DU som är ett jävla drägg.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-14 kl. 02:55.
Citera
2017-04-14, 02:55
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
taCk fÖr Din UtLägGning om miN StavNing--,,,

var väl inte det jag ville få svar på direkt så spelar ingen roll om du spenderar 3/4 utav ditt inlägg eller 2 ord om hur ja stavar ja skiter i vilket.

Vi kan börja om:Även om du har hittat en trevlig gymblatte så om du tittar dej omkring så beteer sig fortfarande samtliga alla andra gymblattar på ett speciellt sätt mot varandraoch medvetet klungar ihop sig. En mesig fjant som du kanske bara är glad över att äntligen hittat en vän så du missar skogen för alla träden. Dom kanske bara är kolbaserade organismer i dina ögon men du är fortfarande bara enda svennen i lokalen för dom. Inser man inte det har man 0 livserfarenhet. Som sagt träffat många trevliga utlänningar men allt kokar ned till flockdjuret till slut.


Bara man andas tillför man något vettigt såfort n tönt som du hoppar in och säger att det är skitsamma om svenskarna försvinner.

Ok så nu har vi plötsligt nått stadiet där du beskriver för mig hur min omgivning ser ut och beter sig? Någon slags tvångsapplicerad upplevelseersättning? Dessutom vet du precis hur de tänker om mig, det är faktiskt imponerande. Men jo, detta handlar absolut om att jag hittat en vän, om kolbaserade organismer och flockdjur...
Citera
2017-04-14, 02:58
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Ok så nu har vi plötsligt nått stadiet där du beskriver för mig hur min omgivning ser ut och beter sig? Någon slags tvångsapplicerad upplevelseersättning? Dessutom vet du precis hur de tänker om mig, det är faktiskt imponerande. Men jo, detta handlar absolut om att jag hittat en vän, om kolbaserade organismer och flockdjur...

Har inte beskrivit hur du ser ut.
Citera
2017-04-14, 02:59
  #67
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Ok så nu har vi plötsligt nått stadiet där du beskriver för mig hur min omgivning ser ut och beter sig? Någon slags tvångsapplicerad upplevelseersättning? Dessutom vet du precis hur de tänker om mig, det är faktiskt imponerande. Men jo, detta handlar absolut om att jag hittat en vän, om kolbaserade organismer och flockdjur...

Stackaren försöker väl hitta en logisk förklaring på din dumhet. Det kan nog ta en stund.

Man vill ju känna hopp för människor trots allt.
Citera
2017-04-14, 03:02
  #68
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Vi är inte intresserade i din åsikt överhuvudtaget.
Attans, jag som hoppades på motsatsen!

Citat:
Nämn en orsak till att vi borde vara det?
Varför skaffa sig själv fienden? Vänskap främjar din säkerhet.

Citat:
Du borde återvända till Iran, ta din flickvän med dig.
Oroa dig inte, så fort omständigheterna blir lite bättre där borta så kommer vi flytta snabbare än du hinner säga sieg heil, vi har bättre väder, bättre mat, vackrare kvinnor, äldre historia och rikare kultur. Jag kommer skratta åt sådana bittra människor som dig, fast i detta kyliga blöta rövland och äter sin potatis.


Citat:
Vi pissar på dig, din genpol
Min genpool? Vilken är den?

Citat:
din kultur
Vilken kultur tänkte du på?

Citat:
och din religion. Jag menar, det är ju inget speciellt värde i den.
Min religion? Jag har ingen religion. Vad är det med din religion som är så värd att bevara?
__________________
Senast redigerad av EnSomKan 2017-04-14 kl. 03:04.
Citera
2017-04-14, 03:04
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Det är inget pådyvlande det är ett konstaterande. Vetenskapligt förankrat och bevisat dagligdags om och om igen, du märker det speciellt i brottsstatistiken, till skillnad från dina personliga påhopp. Givetvis finns det undantag i varje land, exempel som bekräftar normen.

Eller du menar på allvar att du ska likställa svensk kultur och arv och ska vi säga standard i samhället med MÖ kultur och arv samt standard i samhället? Ett I-land VS U-land. Det är DU som är ett jävla drägg.

Ja jag läser dagligdags om vetenskaplig konsensus om denna träskmarksåsikt, där bevisen bara hopar sig. Det där med statistik är inget jag rekommenderar att du försöker dig på, det kan lätt bli pinsamt i sociala situationer när man uttalar sig om egna slutledningar av siffermaterial utan att förstå orsak och verkan. Antingen tänker du riktigt noga och ser om det går bättre, eller så frågar du någon som har koll på läget.

Likställande av kultur och arv? Är det någon slags internationell tävling om vems kultur och arv som pågår? Kul, vem leder förresten? Och framför allt, vem är domare?
Citera
2017-04-14, 03:06
  #70
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Vi vet eran side. Den består utav att vi svenskar inte ska bry oss om vi blir minoritet i vårat eget land. Det är ju bara häftigt och coolt egentligen. Vi ska vara ödmjuka och inte bråka när svenskar, en extremt lite pytteminoritet i världen blir utblandade med folkslag från mö som det finns 2 miljarder utav. Det är liksom hellballt va. Ta lite lärdom av framgångssagan indianerna i usa liksom o tagga ner va.

I USA förslavade och mördade de vita europeerna miljontals indianer. Att du jämför det med flyktinginvandringen från MENA och dess effekter är skrattretande.
Citera
2017-04-14, 03:10
  #71
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Är du fyra år gammal och har läst för mycket Aftonbladet?
Gå själv till ett gym och träna med bara människor som kommer från annan kultur, så kan du komma tillbaka i tråden och skriva sen.
Jag blir så trött på er PK-idioter som skriver en massa skit när ni inte vet någonting om livet.
Nej jag är inte 4 år gammal. Nej jag har inte läst för mycket Aftonbladet. Jag tränar på Friskis. Du är en djupt uppgiven och deprimerad person, det hade inte spelat någon roll om alla på hela jorden haft samma hud- och hårfärg som du, och talat samma språk, du hade ändå hittat något att klaga precis lika mycket på.
Citera
2017-04-14, 03:13
  #72
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Ja jag läser dagligdags om vetenskaplig konsensus om denna träskmarksåsikt, där bevisen bara hopar sig. Det där med statistik är inget jag rekommenderar att du försöker dig på, det kan lätt bli pinsamt i sociala situationer när man uttalar sig om egna slutledningar av siffermaterial utan att förstå orsak och verkan. Antingen tänker du riktigt noga och ser om det går bättre, eller så frågar du någon som har koll på läget.

Likställande av kultur och arv? Är det någon slags internationell tävling om vems kultur och arv som pågår? Kul, vem leder förresten? Och framför allt, vem är domare?

Jag är genuint intresserad i att läsa det materialet så ge mig källorna.

Är det vetenskap som har forskats fram på politiskt neutrala institutioner?

Att uttala sig om statistik från SCB är nog ett ganska säkert kort. Men vet åtminstone att den alltid diffar neråt såtillvida den inte gynnar vänsterkrafter då kan den trixas med i oändlighet. Tråkigt bara att brottsstatistiken inte har uppdaterats dom senaste typ 10 åren, undra varför? Tror alla partier hade suttit brunt till förutom ett om den statistiken hade uppdaterats och offentliggjorts.

"Statistik ljuger inte men politiker ljuger om statistik"
- Tino Sanandaji, Nationalekonom, författare, debattör

Det finns internationella undersökningar gällande livsstandard, förväntad levnadsålder och mänsklig utveckling (HDI). Tycker du att sådant är irrelevant? I din värld kanske det är en tävling.
__________________
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-14 kl. 03:36.
Citera
gym

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback